19 Reacties
6 maanden geleden
Ik lees even mee. Heb precies hetzelfde.
Ze hebben bij het kruidvat zoveel verschillende potjes magnesium dat ik ook niet weet welke ik zou moeten kopen 🙈
6 maanden geleden
Ik heb er ook erg last van vooral s’morgens. Ik word er gewoon wakker van.
6 maanden geleden
Yes ik smeer magnesium olie op mijn benen .
En dan voordat ik ga slapen .
6 maanden geleden
Ook ik smeer magnesium olie op mijn kuiten en voeten, het is echt heel veel minder. Helaas van de week nog wel een keer kramp gehad snachts maar meeste nachten gaat het goed sinds ik die olie smeer
6 maanden geleden
Let wel op dat magnesium vaak (te) hoog gedoseerd aangeboden wordt, en dat teveel een laxerend effect kan hebben. Zie:
https://www.consumentenbond.nl/voedingstests/magnesiumsupplementen-ongezond-hoog-gedoseerd
Ik heb kruidvat eigen merk, en neem dan 1 tablet ipv 2 op een dag.
6 maanden geleden
Ik heb krampen bij het lopen, en niet bij het slapen. Het is echt zo vervelend, hoorde dat ik langs de huisarts moet voor steunkousen. Lekker is dat in de zomer met de hoge temperaturen in je jurkje met sandalen 🫠
6 maanden geleden
Ik heb het bij de verloskundige nagevraagd en die zei dat met olie insmeren beter wordt opgenomen dan tabletten slikken.
Verder had ik laatst vooral erg last ervan gehad na een dag waarop ik achteraf gezien denk ik te weinig had gedronken, dus dat is ook nog iets om op te letten.
6 maanden geleden
Reactie op SanneLily
Ik heb deze de vorige zwangerschap gebruikt en nu weer. Die vind ik echt to ...

Waar is die van?
6 maanden geleden
Op moment dat je kramp krijgt sowieso de spier rekken en proberen even warm te houden of eventueel spierzwakte. Wel nagaan welke je mag gebruiken