11 Reacties

8 maanden geleden

Later in de zwangerschap zal je bloeddruk weer stijgen. Ik weet niet hoe laag je bloeddruk is, maar je zou ook opkikkers (soep in zakje) kunnen gebruiken. Maar je moet ook niet ineens teveel zout tot je gaan nemen want dat vinden de niertjes weer niet zo leuk. Hopelijk voel je je snel weer een beetje beter!!

8 maanden geleden

Hier ook bekend met lage bloeddruk, je kant soms echt even naar voelen ja. Drop kan, maar lieger een eitje koken met wat zout..bouillon of gezouten noten(is wel vet maar in noten zitten veel voedingswaarden) maar ook bijv een smoothie met spinazie(spinazie helpt ook) doe aardbei banaan erbij, proef je niks van spinazie. Inderdaad niet té veel zout uit slechte voeding gaan halen dan gaat het z'n doel weer voorbij. Sterkte en neem je rust!

8 maanden geleden

Heb hier ook een tijdje last van gehad, na een maandje was het gelukkig weg! Voel me soms nog wel bleehh maar gelukkig niet meer zo naar als toen. Ik kreeg inderdaad ook de tip om zoute dropjes op zak te hebben, en zodra ik het voelde opkomen er eentje te nemen. Bij mij hielp dat, maar ik nam ze niet in overmaten. Ook had ik thuis opkikkers, wanneer ik het thuis al voelde nam ik dat. Wat bij mij ook hielp was anders ontbijten, dus ipv zoet, nam ik iets wat al wat van zout in zat. Bv kipfilet op een cracker of dergelijke

8 maanden geleden

Ik heb ook een lage bloeddruk! Mijn vk zei beter te laag dan te hoog zolang het niet in extremen is. Ik heb altijd dropjes op zak en die neem ik dan af en toe een als ik me slap voel

8 maanden geleden

Heel bekend dat je bloeddruk daalt in tweede trimester trekt weer recht 😘

8 maanden geleden

Ik heb chronisch problemen met mijn bloeddruk, zowel soms te hoog als te laag. Nu ook met de zwangerschap regelmatig last van en normaal eet ik dan ook drop, maar ik neem geen drop nu omdat daar glycyrrhizinezuur in zit (https://www.vakbladvroeg.nl/consumptie-van-drop-verhoogt-stress-tijdens-zwangerschap/) Ik neem nu meer andere zoute dingen zoals noten en bouillon. Het verbaasd me dus wel dat jullie verloskundigen drop aanraden. Maakt dat ik zelf ga twijfelen of het dan toch niet gewoon kan, ik heb zó veel trek in drop de laatste weken haha!

8 maanden geleden

Bedankt voor jullie (hoopgevende) reacties!! 🙏🏼

8 maanden geleden

Ik heb altijd een lage bloeddruk maar in m’n zwangerschap is ie nog lager dan normaal. Als ik opsta of omhoog kom word het altijd zwart voor mn ogen, veel duizelig, lang en warm douchen lukt niet meer dus haren wassen is een drama. Ook al aantal out gegaan. Helaas voor mij is het ermee dealen want het is een bekend probleem. Maar doe rustig aan! Eet idd de goeie dingen. Sta niet te snel op en als je voelt dat het niet goed gewoon lekker gaan zitten! Meer kan je er helaas niet aan doen!

8 maanden geleden

Stel je merkt dat het echt even heel slecht gaat en je zou kunnen vallen, zoek een stoel of iets anders en probeer je benen hoger te leggen dan je hoofd voor zover dit je lukt. Dit zorgt dat er meer bloed gaat naar je hoofd. Ik heb verder geen tips naast wat je al hebt gekregen maar hopelijk helpt dit mocht het echt even niet goed gaan.

8 maanden geleden

Ik heb nog wel wat tips die ik heb gekregen voor mijn lage bloeddruk. Geen idee of je tips wilt, maar ik zal ze opschrijven, mocht je ze willen proberen: - Zorg dat je altijd een halve liter water bij je hebt in een flesje. Als je bloeddruk daalt, drink dan het flesje in één keer op. Niet slokje voor slokje, maar echt even doordrinken. Doordat je zo plotseling zoveel water binnen krijgt, kun je je bloedvolume voor korte tijd verhogen en daarmee dus ook je bloeddruk. - Als dat onvoldoende helpt of je hebt geen water bij de hand, ga zitten op een stoel met je benen gekruist. Duw je knieën zo hard als je kunt op elkaar. Dus je bovenste been duw je naar beneden en je onderste been naar boven. Maak je handen tot vuisten en knijp hier zo hard mogelijk in. Door de spierspanning, kun je hiermee ook je bloeddruk kort verhogen. - Soms is dit al voldoende als reset. Is dat niet het geval, ga dan even liggen plat op je rug, met je voeten omhoog (zoals ook al hieronder genoemd). - Als je het idee hebt dat het wegtrekt, ga rustig omhoog zitten, drink dan rustig iets en eet iets zouts - En inderdaad voorzichtig zijn met opstaan. Maar ook alert zijn op plotselinge temperatuurverschillen, vooral straks in de zomer (bijv. Van een koel airco huiswaarts buiten lopen de warmte in). - Bij mij is flitslicht ook een trigger om mijn bloeddruk te laten dalen, net als pijn. Maar dat is per persoon verschillend. Dus is goed om voor jezelf even bij te houden wat jouw triggers zijn. En eventueel je partner of een collega ook deze tips geven zodat ze je kunnen helpen als je te laat bent en out gaat.

8 maanden geleden

Vervelend! Ook ik heb hier last van. Verloskundige zeid at het "erbij hoort" ene r geen medicatie oid voor is. Tips van drop enzo worden al gegeven, andere tips: zorg dat je rustig opstaat, als je je slecht voelt, ga dan zitten/liggen (luister hierbij naar je lichaam!). En zorg dat je wat op hebt voor dat je in beweging komt. Ik heb bijvoorbeeld in de ochtend een banaan bij mn bed liggen en bij een middagdutje een tussendoortje. Deze eet ik dan voordat ik opsta.