8 Reacties

9 maanden geleden

Hier ook! Had een 3.7 en had net daarvoor nog 2 roze koeken met smarties gegeten. Ik heb overigens altijd lage suikers gehad. Met de dagcurve bij mijn 2e had ik nuchter 4.2, uur na het ontbijt 4.7 en uur na de lunch 5.2, allemaal goed. Bij mijn 1e nuchter 5.2, uur na ontbijt 5.2 en uur na de lunch 6.2. Maar laatste jaren is mijn suiker nooit hoger dan 5.5 geweest, over het algemeen nog lager. Mijn moeder heeft diabetes dus prik mezelf wel eens vaker als ik me naar voel. Laag suiker is gewoon goed, je kan jezelf er alleen naar doorvoelen en als je iets met suiker eet gaat die vaak wel omhoog.

9 maanden geleden

Reactie op MommyofN.

Hier ook! Had een 3.7 en had net daarvoor nog 2 roze koeken met smarties ge ...
Gelukkig. Hopelijk vind mijn verloskundige dat ook. Heb niet zo鈥檔 zin om steeds maar te moeten blijven prikken of testen. Het verklaard wel wat klachten die ik heb. Al heb ik ook ineens een lage bloeddruk deze zwangerschap dus die combinatie is niet heel prettig. Wel fijn om lage glucose te hebben, kan ik met een gerust hard wat suiker nemen als ik me niet lekker voel.

9 maanden geleden

Ja dat had ik ook! Eigenlijk hetzelfde verhaal en mijn glucose was 4.0 wat ik ook een beetje vreemd vond. Welke klachten heb je nog meer? Ik merk dat ik na het eten weer snel honger heb dus misschien dat dit het verklaart. Wilde de verloskundige er nog even naar vragen omdat ik het apart vond

9 maanden geleden

Reactie op BroodjeFrikandel

Ja dat had ik ook! Eigenlijk hetzelfde verhaal en mijn glucose was 4.0 wat ...
Vond het zelf ook vreemd idd. Heb idd ook veel last van honger als ik net gegeten heb. Vlagen van vermoeidheid tot moeite doen om mijn ogen open te houden. Ineens bij lichte inspanning gaan zweten.

9 maanden geleden

Reactie op Mama23&25

Gelukkig. Hopelijk vind mijn verloskundige dat ook. Heb niet zo鈥檔 zin om st ...
Lage suiker is niet schadelijk, kan ongemakken meebrengen. Enige oplossing is als je je naar begint te voelen bijvoorbeeld dextro te nemen, druivensuiker oid zodat je suiker meteen een boost krijgt. Zonder diabetes is je lichaam ook in staat om dit zelf weer te reguleren dus valt verder niks aan te doen behalve regelmatig te eten en zorgen dat als je je naar voelt dextro oid kan innemen. Lage bloeddruk heb ik ook altijd in de zwangerschap en dan kun je bouillon nemen, zoute dropjes oid om het weer omhoog te krijgen. Dit veroorzaakt ook hoofdpijn, duizelingen etc. Dus zolang je regelmatig eet en drinkt, uit voorzorg dextro en iets van zoute dropjes bij je hebt kun je dit zelf heel goed tegen gaan!

9 maanden geleden

Ik heb eergisteren bloed afgenomen en had 3.5 (ook niet nuchter). Was gewoon goed zei de verloskundige. 馃槃 Moet wel zeggen dat ik die dag nog weinig gegeten had ivm drukte.

9 maanden geleden

Reactie op MommyofN.

Lage suiker is niet schadelijk, kan ongemakken meebrengen. Enige oplossing ...
Bedankt voor je tips. Dropjes is een van mijn cravings dus het is fijn een lage bloeddruk te hebben. Druivensuiker is een goeie, had ik nog niet aangedacht.

9 maanden geleden

Reactie op DCTT

Ik heb eergisteren bloed afgenomen en had 3.5 (ook niet nuchter). Was gewoo ...
Fijn dat het goed was.