9 Reacties
17 uur geleden
Oja en vaak drinkt hij de 130 niet op. Is het 100 of zelfs vanavond dronk hij maar 80 en nu bijvoorbeeld 110.
Ik weet ff niet zo goed waar we goed aan doen.
11 uur geleden
Onze zoon doet ook heel lang over zijn fles. We hebben de Hegen flessen met (toen nog) speen 1. Hij deed er makkelijk een uur over. Nu hebben we toch speen 2 erop gezet. Hij moest de eerste 2 voedingen even wennen, maar nu is hij gewend en doet hij zo'n 20 minuten/half uur over de fles
7 uur geleden
Reactie op flooortje1997
Hoe snel drinkt hij met de 2-speen?
Vanochtend een kwartier, nu al bijna 20 minuten bezig en moet nog 40 ml..
Hij heeft zn speen de laatste tijd ook vaak los in t mondje en zuigt niet goed aan, dit ging eerst wel altijd goed. Lijkt alsof hij niet actief drinkt. In de nacht gaat het wel sneller. Vannacht 2 keer 130ml gedronken in 20 minuten met speen 1. Dan gaat het wel goed….
7 uur geleden
Reactie op LisaW24
Onze zoon doet ook heel lang over zijn fles. We hebben de Hegen flessen met ...
Valt hij in slaap tijdens de fles of kun je zien waardoor hij ook trager drinkt?
7 uur geleden
Reactie op ZwoeleWolk662243
Vanochtend een kwartier, nu al bijna 20 minuten bezig en moet nog 40 ml..
H ...
In de nacht drinken ze nog meer op reflex, overdag nu meer op techniek naarmate ze ouder worden. Daarom gaan nachtvoedingen vaak soepeler. Dit is mij verteld door preverbale logopediste. Onze zoon bleek een te korte tongriem en hadden we hele lange voedingen! (50-60 min over 120 ml) met vaak loslaten
4 uur geleden
Reactie op Eef0710
In de nacht drinken ze nog meer op reflex, overdag nu meer op techniek naar ...
Oh en wat was voor jullie de oplossing?
Ik zit nu zo te stoeien met de 1 speen en dan weer een 2 speen dat ik ook ff niet weet wat werkt. Soms geeft hij ook best wat voeding terug. Alsof hij niet goed aangeeft dat hij vol zit en door blijft drinken totdat hij voelt dat de speen leeg is..
4 uur geleden
Reactie op ZwoeleWolk662243
Oh en wat was voor jullie de oplossing?
Ik zit nu zo te stoeien met de 1 s ...
Wij hebben dit met de P speen. In ochtend gaat het goed en later op de dag duurt het langer. We zijn toevallig opgehoogd vandaag en tot onze verbazing deed ze net zo lang zowat over de fles als gister met minder inhoud. Als het te lang duurt hebben we een maatje groter speen klaar liggen, dat we die tijdens een voeding afwisselen. Maar als we een grotere speen pakken drinkt ze veel te snel en heel slordig (knoeit ze veel en veel te gulzig drinken) vanwege de verborgen reflux willen we de flow juist niet te snel hebben en dat lijkt met de 1 wel. Dus ons plano’s speen combineren