20 Reacties
3 weken geleden
Ik doe water koken en dan mengen met koud kraanwater, dit leerde onze kraamzorg ons weer.. het is dubbel he?
3 weken geleden
Water warm ik op in de magnetron 15 seconden.
Dit vertelde onze kraamzorg.
En zo deed ik het bijna 13 jaar geleden ook.
3 weken geleden
Wij gebruiken gekookt water uit de Quooker gemixt met koud water, de magnetron of flessenwarmer. Geen lauw water, omdat dit niet goed zou zijn. Waarom weet ik eigenlijk niet. Is ons bij beide kinderen niet aangeleerd ook door de kraamzorg.
3 weken geleden
Wij doen flesje opwarmen in de magnetron en in de nacht doen we soms Gekookt waterKlaar zetten in thermoskan dat we niet naar beneden hoeven
3 weken geleden
Hoi! Warm water uit de kraan is geen officieel drinkwater, omdat er te veel lood in zit. Niet heel algemeen bekend feitje 😅 maar ik zou het dus voor de zekerheid met koud water doen en opwarmen
3 weken geleden
Ik heb dit specifiek gevraagd aan onze kraamzorg,zij vertelde dat hun dit niet meer mochten doen. Voorheen wel maar de regels waren veranderd, ze zei dat het water hier in NL prima is en dus ook gewoon wel rechtstreeks warm uit de kraan kon. Maar hun zelf mochten dit niet.
Nu hebben wij een melkmachine, maaar toen we laatst stroomstoring hadden en onze machine het daardoor niet deed en onze magnetron dus ook niet, hebben we wel warm water uit de kraan gepakt (boiler was nog warm)
3 weken geleden
Ik pak ook gewoon warm water uit de kraan. Wordt afgeraden ivm deels de lood hoeveelheid die erin zou kunnen zitten (maar wij hebben in dit nieuwe huis alle leidingen vervangen en lood testen gedaan dus weet zeker dat dat hier geen issue is) én dat er bacteriën zoals salmonella in de poeder Zou kunenn zitten die wel bestreden wordt met kokend/70 graden water en niet met warm kraanwater. Maar de kans dat daar iets mee gebeurd is (heb ik met wat hulp berekend) is ongeveer zo hoog dat je én door bliksem getroffen wordt én de loterij wint. Weegt voor mij niet op tegen de frustratie van moeten wachten op een flesje bij honger en frustratie.
3 weken geleden
Wij doen 60 ml koud kraanwater. 30 ml gekookt water erbij uit de waterkoker.
En dan 3 schepjes poeder. Effe schudden, testen of het niet te heet is.
Zo geleerd van de kraamzorg, maar volgens mij zeggen ze overal wat anders
3 weken geleden
Ik heb een heet water dispenser van kitchenbrothers. Er zit een stand op voor baby melk
3 weken geleden
Nederlands drinkwater is zeer veilig en altijd drinkbaar. Andere meningen zin fabeltjes of iets van vroeger toen dat nog niet was.
Als chemist van beroep, kan ik je al ook alvast zeggen dat lood ionen niet verdwijnen door te koken, want die hebben geen kookpunt doordat ze beladen zijn. (fun fact)
3 weken geleden
3 jaar geleden mochten we bij onze dochter gewoon warm water uit de kraan pakken, en nu moesten we een beetje kokend water met koud water uit de kraan mengen. Ook hier lees ik verschillende berichten.. Lastig hé, je eigen gevoel maar achterna gaan denk ik.
3 weken geleden
Ik kreeg bij de eerste & tweede verschillende adviezen/werkwijze.
In de kraamweek hebben we gelijk ons eigen plan getrokken. Instant warmer van Baby Brezza gebruiken we. Water is perfect op temperatuur. Binnen een paar seconde een flesje. Op aanraden van de kraamzorgen gebruiken we wel barle duc. En ik moet zeggen hij heeft (nog) nauwelijks buikkrampjes. Zijn broer leek met kraanwater hier meer last van te hebben. Maar je weet het toch nooit. Voor ons werkt dit☺️ ook qua snelheid. Weinig onderhoud.

3 weken geleden
Lauw water komt uit de boiler, daar kunnen bacterie inzitten. Daarom advies kokend met koud water mengen.
3 weken geleden
Bij ons zeiden ze ook gewoon lauw water uit de kraan, tenzij je woont in een heel oud huis met loden leidingen ofzo. Dit mag overigens al een paar jaar gewoon hoor. Nergens voor nodig om water te koken
3 weken geleden
Hier ook lauw warm water uit de kraan.. zei de Kraamzorg nu en 4 jaar geleden bij mijn andere zoon ook hetzelfde gedaan, gewoon water uit de kraan
3 weken geleden
Wij gebruiken de flessenwarmer van babymoov. Koud water erin en dan kan je de temp instellen en is het ready to go!
3 weken geleden
Ik gebruik spa blauw flessen, vertrouw geen kraanwater en dan warm ik het op met apparaat die ik heb aangeschaft