22 Reacties
6 maanden geleden
Ik kreeg van iemand anders hier de tip Verloscast, zitten hele interessante onderwerpen tussen.
6 maanden geleden
Reactie op Valeriek1996
Ik kreeg van iemand anders hier de tip Verloscast, zitten hele interessante ...
En als boek lees ik oei ik groei zwanger editie en zodra de kleine er is hrbbik het vervolg erop al klaarliggen
6 maanden geleden
Ik luister veel naar wijzer in verwachting. Bevallingsverhalen van andere ouders. Ik vind het persoonlijk fijn om te horen, omdat iedereen het zo anders kan ervaren
6 maanden geleden
Ik vond het boek 'Veilig zwanger' heel fijn, is door een verloskundige geschreven (Beatrijs Smulders). Er zijn ook vervolgen op, Veilig Bevallen en Veilig door de kraamtijd. laatste vond ik het minste, de eerste twee wel echt aanraders. Er staat veel informatie in, maar ook anecdotes uit haar werk en van andere moeders.
Mocht je hem tweedehands kopen, zorg dan dat je een enigszins recente uitgave hebt: anders zijn de getallen uit studies soms wat achterhaald 😅
6 maanden geleden
Ik ben ook benieuwd! 😊
Hier zwanger van de tweede en wil mij naast de leuke tips, ook wat meer gaan voorbereiden op wat komen gaat tijdens de bevalling. Bij de eerste was ik totaal overdonderd door alles wat op mij afkwam (ik had o.a. een cursus gedaan en het boek mama worden gelezen).
Iemand die het boek 'Groots' van Marly van Leijsen kent, en deze wel of niet kan aanraden?
6 maanden geleden
Wijzer in verwachting is top over bevallen, kraamtijd en gelijkwaardig ouderschap !
Een nieuw leven van Pauline Bijster boek over herstel van de bevalling en alles wat daar bij komt kijken
Zachte nachten (boek of luisterboek) over babyslaap: mustread!!
De ontevreden baby podcast
Jagen verzamelen opvoeden
6 maanden geleden
Reactie op KW22
Ik ben ook benieuwd! 😊
Hier zwanger van de tweede en wil mij naast de leuk ...
Ik vond ‘Groots’ erg zweverig. Er zaten zeker mooie stukken in, en een grote focus op je relatie met jezelf, geloven in je eigen kracht en in contact komen met jezelf, maar daar moet je maar net geïntresseerd in zijn.
Het was voor mij niet zo heel relevant oo het gebied van bevalverhalen of praktische voorbereidingstips. Maar als je juist veel mindfulness oefeningen zoekt en een wat zachtere, spirituele insteek dan is het misschien wat voor jou!
Het staat gratis op Kobo plus en je zou het kunnen doorbladeren in de bien voordat je het koopt, als je alleen de intro leest heb je al een idee of het wat voor je is.
6 maanden geleden
Ik vond De Ooievaar (verhalen van verloskundigen), Kraamwerk (verhalen vanuit kraamverzorgenden) en Nieuw Leven ook fijne boeken om lekker makkelijk weg te lezen
6 maanden geleden
Reactie op Xayeet
Ik vond ‘Groots’ erg zweverig. Er zaten zeker mooie stukken in, en een grot ...
Ik ben blij met je reactie! Ik was ook wel een beetje benieuwd naar ‘Groots’ maar nu denk ik dat het niet mijn boek zal zijn.
6 maanden geleden
Reactie op PindaOnTheWay
Ik ben blij met je reactie! Ik was ook wel een beetje benieuwd naar ‘Groots ...
Fijn dat jullie er wat aan hadden! Ik kon er ook niet zoveel mee (misschien omdat het mijn eerste zwangerschap is?) maar misschien anderen wel.
Ik ben nu bezig in How about mom, dat is praktischer ingesteld en vind ik wel nuttig, maar ik heb het nog niet uit.
‘Ik denk dat ik het wel kan’ van Franke van Hoeven was vermakelijk maar niet leerzaam, meer als een serie columns. Zeker leuk om te lezen/geven/krijgen, maar niet per se als voorbereiding.
6 maanden geleden
Reactie op Xayeet
Fijn dat jullie er wat aan hadden! Ik kon er ook niet zoveel mee (misschien ...
Veel boeken (en podcasten en cursussen) zijn tegenwoordig gericht op het allemaal zelf doen. Iedereen moet uiteraard zijn eigen gevoel volgen voor en tijdens een bevalling.
Ik weet door de vorige bevalling dat het soms ook anders loopt dan je hoopt, en dan is het wel fijn dat je goede (medische) kennis hebt over welke keuzes je hebt. Want op dat moment de informatie tot je nemen is een uitdaging... 😅
Jammer dat daar niet, of weinig, boeken en/of podcasten op gericht zijn. We blijven doorzoeken. Als ik de tip vind, laat ik het weten!
6 maanden geleden
Reactie op KW22
Veel boeken (en podcasten en cursussen) zijn tegenwoordig gericht op het al ...
Daarvoor is Wijzer in verwachting echt dé tip. Gaat eigenlijk over alle (medische) scenarios, daar geven ze in het bespreken van echte bevallingsverhalen (uit perspectief van zowel de vrouw als de partner) goed onderbouwde informatie en tips hoe je hierin keuzes kunt maken die bij je passen. Ik heb ook bij hen de cursus gevolg maar had uiteindelijk bijna net zoveel aan die (gratis) podcast 👌🏻
6 maanden geleden
Reactie op Valeriek1996
En als boek lees ik oei ik groei zwanger editie en zodra de kleine er is hr ...
Hoe vind je het zwangerschapsboek? Ik heb hier over nagedacht, maar vervolgens dacht ik ben al zover in de zwangerschap dat het misschien niet meer aan heb
6 maanden geleden
Reactie op H0tFudge88
Hoe vind je het zwangerschapsboek? Ik heb hier over nagedacht, maar vervolg ...
Ik vindt het vooral fijn dat er een vast volgorde zit in het boek. Je kan gewoon bladeren naar wat je op dat moment wil lezen. Is een boek van begin tot eind zwangerschap en bevalling. Heb hem via Vinted gekocht voor veel minder dan nieuw.
6 maanden geleden
Reactie op Valeriek1996
Ik vindt het vooral fijn dat er een vast volgorde zit in het boek. Je kan g ...
Geen vaste volgorde
6 maanden geleden
Reactie op KW22
Verlosmoeder (boek, maar ook podcast) is ook gericht op je informeren over medische scenario’s. Vind de info van wijzer in verwachting wel uitgebreider, maar Verlosmoeder is weer wat toegankelijker misschien en ook een fijn ‘bladerboek’
6 maanden geleden
Reactie op KW22
Dan zou je Veilig Bevallen eens moeten proberen, gaat uitgebreid in op alle mogelijke complicaties en pijnbestrijding etc.