34 Reacties

8 maanden geleden

Ik ben bij mn eerste zwangerschap 6 weken van tevoren met verlof gegaan maar ik miste die 2 weken na de bevalling zo erg! Ik ga nu proberen tot 4 weken voor de uitgerekende datum te werken. Ik had er ook nul bij nagedacht dat kinderopvang op heel veel plekken pas kan vanaf 12 weken oud. Ik had dus ook gewoon een praktisch probleem toen ik moest gaan werken! Gelukkig kon ik nog 2 weken vakantie opnemen aansluitend aan mn verlof..

8 maanden geleden

Zwanger vd 3e en ik ga 6 weken ervoor en neem erna betaald verlof op en vrije dagen. Moet nog even uitrekenen maar zou dan aan ongeveer 3 maanden kunnen komen

8 maanden geleden

Ik hoop tot 4 weken voor de uitgerekende datum te kunnen werken, wel heb ik voor mijn verlof 2 weken vakantie geplakt dus in principe stop ik ook 6 weken van te voren.

8 maanden geleden

Hier een gastouder, ik ga voor 6 weken (eigenlijk 9 want heb eerst 3 weken vakantie haha)

8 maanden geleden

Ik werk tot 6 weken voor. Plak er nog wel wat achteraan om het te verlengen. Werk in de zorg en heel vaak komt het niet voor de mensen ‘effectief’ kunnen doorwerken tot 4 weken

8 maanden geleden

Werk ook in de kinderopvang (1 tot 2;5jr groep) Bij ons moeten we met 6w ervoor met verlof

8 maanden geleden

Ik werk in de zorg en ga 6 weken tevoren eruit. Houd er rekening mee dat, mocht je ivm de zwaarte al voor 34 weken deels ziek gemeld worden, je verlof alsnog automatisch met 34 weken ingaat. En je kunt tussen 34 en 36 weken elke optie kiezen he, als je gezond blijft. Probeer je niet te overwerken om tzt langer verlof te hebben, want ga je oververmoeid de bevalling in zal je ook langer nodig hebben qua herstel

8 maanden geleden

Ik ga ook 6 weken van te voren, ik neem 2 weken vakantie en dan de 4 weken zodat ik gewoon de 12 weken erna heb. + de 9 weken betaald verlof. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 5 weken van te voren genomen en de maand ervoor 1 dag minder werken. Ik moest worden ingeleid met 38, 5 weken. Maar had net het idee wat rust te hebben. Vandaar dat ik nu meer van te voren opneem.

8 maanden geleden

Reactie op Johannav1986

Ik ga ook 6 weken van te voren, ik neem 2 weken vakantie en dan de 4 weken ...
Waarom ga je niet 6 weken van tevoren en dan de 2 weken vakantie achteraan? Mocht je gebruik moeten maken van couveuseverlof, dan is dat een slimmere keuze, al weet je dat natuurlijk niet van tevoren

8 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Waarom ga je niet 6 weken van tevoren en dan de 2 weken vakantie achteraan? ...
Dat is een goeie tip, dank je wel!

8 maanden geleden

Ik werk ook in de kinderopvang(bij de babygroep 0-2 jaar) Ga 6 weken van te voren met verlof en plak m'n ouderschapsverlof achter zwangerschapsverlof aan dus dat is nog 9 weken extra.

8 maanden geleden

Ik zit in de ziektewet dus dan moet je automatisch 6 weken van te voren

8 maanden geleden

Ik heb een kantoorbaan en werk maar 1 dag in de week op kantoor, de rest thuis. Dus ik ga als het lukt tot 4 weken door.. dat is me vorige keer goed afgegaan!🙏🏽

8 maanden geleden

Ik stop 6 weken van te voren, want de laatste weken zijn midden in de zomervakantie terwijl er geen stagiaires zijn en ik in de thuiszorg werk. Dus dat wordt nog wat 🙈 en daarna stukje vakantie en ouderschapsverlof erachteraan.

8 maanden geleden

Ik doe 4 weken, maar plak er dan eigen verlofuren aantoe nog dus wil 5 weken van tevoren! Dan hou ik wel de langere tijd erna. Vorige keer ook zo gedaan en beviel me goed.

8 maanden geleden

Ik werk in het onderwijs en met 28 weken start de zomervakantie. Ik zou met 34 weken dus prima met verlof kunnen gaan, maar gezien ik 2 dagen werk, ga ik na de zomervakantie, als het lukt, nog 2 weken (aka 4 dagen) hand en span diensten verrichten. Want een klas draaien is zinloos🤣

8 maanden geleden

Ik ga met 35 weken

8 maanden geleden

Reactie op Bloemetje08

Ik werk in het onderwijs en met 28 weken start de zomervakantie. Ik zou met ...
Hier hetzelfde maar ik ga wel na de zomer gelijk met verlof 😀 echt een luxe om daar met 28 weken alvast te mogen genieten!

8 maanden geleden

6 weken van tevoren, nog lekker thuis genieten van de laatste loodjes in alle rust (voor zover dat lukt met een peuter in huis). Na mijn bevalling neem ik mijn vakantiedagen nog op

8 maanden geleden

Reactie op Bloemetje08

Ik werk in het onderwijs en met 28 weken start de zomervakantie. Ik zou met ...
Ik precies hetzelfde! Ik ga nog terug maar ze zetten mij niet voor de groep. Kan ik toch mijn verlof erna langer maken! Prima te doen (denk ik) 😊