25 Reacties

4 maanden geleden

Helaas herkenbaar ja. Ik ben mijn hele zwangerschap al misselijk. 2e trimester ging het iets beter. Nu 31 weken en het wordt steeds erger.

4 maanden geleden

Ook herkenbaar maar bij mij is het m’n gehele zwangerschap aanwezig gebleven. Nu ook weer vaker moeten overgeven helaas..

4 maanden geleden

Ik ben vooral als ik wakker word misselijk.

4 maanden geleden

29 weken en ook misselijk! Vooral ‘s morgens maar ook weinig eetlust

4 maanden geleden

Jep ook last van helaas. Sommige dagen sta ik misselijk op, word ik extra misselijk van mn ijzerpil op nuchtere maag en komt in de loop van de dag dan maagzuur op. Maar heb nu omeprazol van de huisarts en dat helpt! Ik neem t op de dagen dat ik veel last heb, in de avonds dan heb ik t idee dat het helpt tegen maagzuur en volgende ochtend de misselijkheid ook nog wat dempt. En verder eet ik weer wat meer zoals ik in het eerste trimester deed: kleine porties, vaak wat fruit/waterijsje/cracker, helpt een beetje. Maar ben er af en toe ook best klaar mee!

4 maanden geleden

Herkenbaar, maar wel verschillend per dag. Heb het gevoel dat het erger is als ik ook last heb van mijn darmen of als ik vermoeid ben…

4 maanden geleden

Bijna 29 weken en ook weer een week ofzo elke dag misselijk. Wel anders dan de misselijkheid eerste trimester. Lijkt nu meer vermoeidheid te zijn bij mij (en ik doe al zo weinig 😅) eten werkt er iig niet echt tegen, waar dat eerst wel was.

4 maanden geleden

Ik was gister ook super misselijk, maar voelde wel echt een harde bol boven in mn buik. Waarschijnlijk babys kont, helemaal opgekruld. Het drukte echt super erg op mn maag. Denk dat het ook daardoor kwam. Maagzuur ook weer heel erg & geen eetlust meer (vol gevoel) 🫠

4 maanden geleden

Jup is bij mij ook begonnen. Afgelopen vrijdag ook echt alles uitgespuugd en sinds die geen eetlust maagzuur oprispingen en vol gevoel. Heel herkenbaar.

4 maanden geleden

Donderdag werd ik zelfs misselijk in de trein. Ben nu 30 weken

4 maanden geleden

Reactie op JvanV

Jep ook last van helaas. Sommige dagen sta ik misselijk op, word ik extra m ...
Ohw lees dat jij ook van de ijzerpil misselijk wordt. Ik merk bij mij ook niet lekker valt. Slik hem nu rond 4 uur als ik meestal wakker wordt om naar de wc te gaan. Bewust ook op mijn niet werkdagen (komt toevallig zo uit met drie keer slikken in de week) maar dacht zal wel aan mij liggen dat ik dat gevoel heb.

4 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Ohw lees dat jij ook van de ijzerpil misselijk wordt. Ik merk bij mij ook n ...
Ahhaah toevallig doe ik dat ook! Ik neem het tussen 3/6 uur in.

4 maanden geleden

Reactie op Canseal

Ahhaah toevallig doe ik dat ook! Ik neem het tussen 3/6 uur in.
Precies aangezien ik toch wakker wordt voor het plassen dan neem ik hem en daarna weer verder slapen. Eerst had ik het voor het werk genomen, merkte dat het met ontbijten lastig werd en niet lekker reageerde op het werk dus dacht dan anders doen

4 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Precies aangezien ik toch wakker wordt voor het plassen dan neem ik hem en ...
Ooh das nog wel een goeie tip, ga ik eens proberen in de nacht! Als ik nu al heel misselijk opsta, neem ik m later op de dag. Maar dat is met 2u na de maaltijd en geen melkproducten ook altijd zo'n puzzel. Maar kan je vertellen dat overgeven van die ijzerpil een van de vieste dingen is, hopelijk is dat jullie tot nu toe bespaard gebleven!

4 maanden geleden

Misselijkheid was de gehele zwangerschap wel aanwezig maar sinds woensdag weer meerdere keren per dag bingo met overgeven 🫠 Bij mijn 1e HG gehad dus nooit gestopt maar kan dit ook niet herinneren van mijn 2e. Ben er nu wel weer klaar mee haha

4 maanden geleden

Reactie op JvanV

Jep ook last van helaas. Sommige dagen sta ik misselijk op, word ik extra m ...
Ik slik geen extra ijzer maar wel omeprazol van de kruidvat 10mg Smorgens en savonds standaard. Dit omdat ik hele heftige maagzuur heb. Maar dit werkt bij mij niet tegen de misselijkheid helaas.

4 maanden geleden

Reactie op JvanV

Ooh das nog wel een goeie tip, ga ik eens proberen in de nacht! Als ik nu a ...
Ja precies die puzzel met eten, melkproducten en ook medicatie die ik slik heb ik besloten het dus maar in de nacht te doen, zodat ik in de ochtend kan ontbijten. Gister avond rond 24 uur was het weer raak. Heb weer moeten spugen.. had gister avond weer norma gegeten.. nou helaas

4 maanden geleden

Reactie op Ramona1990 🤰

Ik slik geen extra ijzer maar wel omeprazol van de kruidvat 10mg Smorgens e ...
Je zou nog eens naar de dosis van de omeprazol kunnen kijken? Ik heb 20 mg van de huisarts, en mag evt bij ernstige klachten ook 40 mg nemen. Maar het werkt idd vooral voor maagzuur hoor dus dat kan ook helaas gewoon kloppen!

4 maanden geleden

Moet je omeprazol via de huisarts krijgen op recept?

4 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Moet je omeprazol via de huisarts krijgen op recept?
Nee dat hoeft niet. Ze hebben het ook bij de kruidvat of etos. Dosering bij huisarts is alleen hoger (20 mg, drogist 10 mg). En ik vond het prettig om het even met haar te bespreken!