20 Reacties
3 weken geleden
Mijn zoontje is vandaag 3 weken oud en Ze laatste fles krijgt ie rond 22.00 en hij komt vanzelf rond 03.00. Ik laat hem gewoon slapen en meneer komt echt vanzelf. Maar vooral doen wat goed voelt. Voirge week kreeg ik ook dat gevoel en maakte ik hem wel wakker en nu voelt t voor mij oke om hem te laten slapen en komt ie vanzelf. Probeer het anders een nachtje en kijk wat je dochtertje doet
3 weken geleden
Als t kindje terug is op het geboortegewicht kan het denk ik wel. Je zou er ook voor kunnen kiezen om de laatste voeding iets meer te geven als dat je meer rust geeft? Als ze t nodig hebben komen ze wel zelf!
3 weken geleden
Bij 2 weken zetten wij wel nog wekkers. Maar ons meisje was ook aan de kleine kant, vrij veel afgevallen en hield zich niet zo goed op temperatuur. Hoe zit dit allemaal bij jullie kindje?
Inmiddels merk ik met 6 weken dat ze zich wel meldt. En dat er ook echt verschil in zit: als ze s avonds lang clustert, slaapt ze ook langer door. Maar wij durfden dat pas bij een week of 3 te proberen, en dan kwam ze dus ook duidelijk wel in de nacht en dat is bij jullie niet.
Geven jullie voor de nacht flesvoeding? Volgens mij voelen kindjes zich daardoor voller en komen ze minder snel. En lees ik in je verhaal goed dat je over zou willen stappen naar volledig borstvoeding? Op zich is 7 voedingen wel okay op die leeftijd, maar wel aan de weinige kant en zeker bij borstvoeding (dan denk je aan 8 tot zelfs 12 voedingen). Ik zou daarom geloof ik in jullie situatie nog wel wekkers zetten en live aanleggen. Dat is namelijk ook goed voor jouw productie!
Voor advies kun je ook het consultatiebureau en een lactatiekundige inschakelen. Succes!
3 weken geleden
Onze kraamzorg zei na de 1e week dat nu ze op geboortegewicht is, er max 5 uur tussen mogen zitten 's nachts. Bij de intake van het CB met 3 weken werd ons zelfd verteld max 8 uur.
We doen sindsdien laatste voeding om 9 uur/10 uur en zelf ook meteen slapen, ze roept ons dan vaak rond 1 uur en half 7. Dus 's nachts voeden om aanvraag en overdag wel gewoon elke 3 uur.
3 weken geleden
Bij mij ook een baby van 6 weken die soms doorslaapt 7u lang. Ik lees graag mee
3 weken geleden
Ik zou je gevoel volgen! Vaak is dat het beste. Kan me voorstellen dat het voor jou fijner voelt om haar met 2 weken oud nog wakker te maken na x aantal uur.
3 weken geleden
Max. 6 uur mag je ertussen laten, niet langer. (Aldus het ziekenhuis)
3 weken geleden
Ik zou haar met 2 weken max 6 uur achter elkaar laten slapen conform de richtlijn van het cb. Het zal vast kloppen dat bijna alle baby’s zelf komen, maar sommigen krijgen ook een te lage bloedsuikerspiegel als ze te lang niet eten.
Zeker als jouw productie niet optimaal is, wakker maken en lekker live voeden. Dat zorgt ook sneller voor meer productie.
Is ze al wel op haar geboortegewicht en groeit ze goed?
3 weken geleden
Reactie op Rosaliane
Ik zou haar met 2 weken max 6 uur achter elkaar laten slapen conform de ric ...
3 weken geleden
Reactie op Rosaliane
Ik zou haar met 2 weken max 6 uur achter elkaar laten slapen conform de ric ...
Ja precies, dat zijn zon dingen die moet je niet willen natuurlijk. Ja dat live voeden lukt helaas nog niet goed, hier gaan we ook mee verder kijken met een lactatiekundige, maar ik ben al lang blij dat ik nu bijna genoeg productie heb met kolven zodat ze tenminste borstvoeding krijgt. (Dit lukte met de 1e dochter maar voor 1.5 week en was lang niet zo veel als nu.) Ja ze groeit goed gelukkig en zit nu zelfs al 200 gram boven haar geboorte gewicht 🥰
3 weken geleden
Reactie op Mommiejam
slapende baby’s ‘s nachts lekker laten slapen 🫣 maar dat is inderdaad nie ...
Hihi ja daarom.. je leest toch overal wat anders he. Slaap is belangrijk om te groeien, maar voeding ook 🤭 dus ja wat kies je dan he. Denk dat ik haar toch maar nog eventjes wakker maak. Tenminste 1 keertje en dan slaapt ze én niet langer als 6 uut aan 1 stuk én kan ze lekker met een vol buikje weer verder dromen.
3 weken geleden
Reactie op Mamainlovewithbaby
Max. 6 uur mag je ertussen laten, niet langer. (Aldus het ziekenhuis)
Dankjewel, dat is fijn om te weten 😘
3 weken geleden
Reactie op zonaanbidder
Ik zou je gevoel volgen! Vaak is dat het beste. Kan me voorstellen dat het ...
Ja idd, moedergevoel is meestal wel goed toch hihi 😘 ja ik ben toch wakker, als ze zo lang slaapt sta ik toch geregeld naast haar om te checken of ze nog goed ligt en goed kan ademen enzo. 🙃 toch altijd een dingetje he met die newborns.. 🫣
3 weken geleden
Reactie op Olifantje in het bos
Onze kraamzorg zei na de 1e week dat nu ze op geboortegewicht is, er max 5 ...
Ja precies, iedereen zegt wat anders en internet elke pagina is weer anders dus ik denk dat we het gemiddelde maar nemen en haar wakker maken rond de 5/6 uurtjes en even voeden. Dan doorbreken we die lange slaap fftjes en dan kunnen we erna weer verder slapen met een fijn gevuld buikje.
3 weken geleden
Reactie op JvanV
Bij 2 weken zetten wij wel nog wekkers. Maar ons meisje was ook aan de klei ...
Ja dan zou ik dat ook zeker weten doen ja!
Ons meisje is 51 cm, wel 8% afgevallen maar nu ondertussen al weer 200 gram boven haar geboortegewicht en dat allemaal binnen 2 weken 🤣 temperatuur hield ze vanaf het begin ook al goed vast tenzij we haar maar 1 laagje aankleden. We hebben nu lekker van die dikkere boxpakjes gehaald en hierdoor blijft ze eigenlijk constant rond de 36,9 en 37.1
Nee ze komt niet duidelijk in de nacht zelf. De eerste paar nachten wel, maar daarna dus al niet meer.
Ja de laatste fles is de kunstvoeding idd. Ja ik probeer om mijn productie te verhogen en helemaal over te kunnen stappen op borstvoeding, maar ik kolf nu per keer ongeveer tussen de 80 en de 100 ml dus dit is net wat te kort elke keer waardoor ik dus 1 voeding savonds al mis en deze vervang door kunstvoeding. Live aanleggen lukt helaas nog niet doordat ze niet krachtig genoeg aan de borst zuigt waardoor het bij mij begint te werken. Mijn tepels (too much info maybe) zijn een beetje gevoel loos vanwege een operatie en hierdoor hebben ze meer stimulans nodig dan wat zij geeft voordat ze gefrustreerd raakt en daardoor helemaal niet meer wilt drinken.
Dankjewel voor je reactie 🥰🥰
3 weken geleden
Reactie op Dalmunt0204
Als t kindje terug is op het geboortegewicht kan het denk ik wel. Je zou er ...
Ja dat is ze gelukkig wel 😁 ja de laatste voeding is kunstvoeding en we maken nu sinds gisteren dan 130 cc klaar en kijken wat ze op wilt drinken. Gisteren liet ze zo'n 15/20 cc over.
3 weken geleden
Reactie op Naommmmmmm
Mijn zoontje is vandaag 3 weken oud en Ze laatste fles krijgt ie rond 22.00 ...
Ja dat doen wat goed voelt is denk ik ook het belangrijkste. We gaan nu nog even door met wekken voor de voeding en bekijken het per week nu. Misschien sta ik er volgende week of de week erna ook wel achter om haar zelf te laten bepalen, maar nu nog eventjes niet.
Dankjullie wel iedereen 🥰❤️
Wat een fijne community is dit toch.
3 weken geleden
Reactie op Francien24
Ons meisje is 51 cm, wel 8% afg ...
Wat heerlijk dat ze zichzelf zo goed op temperatuur houdt!
Qua kolven: doe je dat ook s nachts? Vanwege je hoge prolactine dan, heb je dan vaak hoge opbrengst. En geen idee wat je verder al hebt geprobeerd, maar is het een idee om eerst even te kolven en dan je dochter live aan te leggen evt met een tepelhoedje? Je eigen kind krijgt er eigenlijk altijd meer uit dan je kolft. En dan heb je met je krachtigere kolf denk ik al de melk opgewekt?Voordat je verder gaat experimenteren lijkt het me heel fijn om een lactatiekundige mee te laten kijken. Tip: via ons consultatiebureau is er een gratis (telefonisch) spreekuur met ibclc lactatiekundigen. Dat heeft mij enorm geholpen.
Tot slot: zoveel kolven is super pittig! Dus je mag met recht trots zijn dat dit lukt en je je kindje zoveel mee weet te geven ❤️
3 weken geleden
Reactie op Francien24
Ons meisje is 51 cm, wel 8% afg ...
Klinkt volgens mij als een normale hoeveelheid. Via onderstaande formule kun je zien hoeveel borstvoeding je in een fles zou moeten doen. Is natuurlijk een gemiddelde, maar zijn niet dezelfde hoeveelheden als bij kunstvoeding. Misschien heb je dus wel genoeg?
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/