17 Reacties
7 maanden geleden
Ik vind Noa ook mooier qua letters maar nu je het zegt zou ik dat eerder voor een meisje doen en Noah voor een jongen.
Maarja.. het went heus wel voor mensen.
7 maanden geleden
Grote kans dat hij z’n hele leven moet zeggen “Noa zonder H”… maar dat is niet anders dan jongens die moeten zeggen “Casper met een C”
Onbekend maakt onbemind geldt zo te zien ook voor de spelling van je naam… ik zou me daar niks van aantrekken, de naam is unisex en je kiest niet voor een rare spelling die de uitspraak bemoeilijkt.
7 maanden geleden
Ik ken een Noa jongen. Ouders hadden dezelfde overwegingen als jullie, en uiteindelijk voor Noa gegaan ivm maar 3 letters.
Maar idd, ze moeten altijd uitleggen nav de naam dat het een jongen is, en nav geslacht uitleggen dat het zonder h is.
Moeder zegt nu dat ze "helaas onnodig moeilijk gedaan hebben" en dus wel wat spijt hebben van een niet gangbare schrijfwijze
Hoe belangrijk is het 3letter- principe voor je?
7 maanden geleden
Reactie op Hannelore13
Ik ken een Noa jongen. Ouders hadden dezelfde overwegingen als jullie, en ...
We willen 3 namen doen zodat de initialen N.O.A. zijn, zoals we met onze dochter Mae hebben gedaan. Ik vind 4 namen dan weer veel maar misschien als we er korte namen van maken dat het dan niet zo erg is.
7 maanden geleden
Reactie op Kimhartjemae
We willen 3 namen doen zodat de initialen N.O.A. zijn, zoals we met onze do ...
Noah Olle Adam Hanne, kan prima toch?
Geen idee of dit je smaak is qua namen, maar zo heb je 8 lettergrepen en dat is denk ik niet heel gek