5 Reacties

13 uur geleden

Een a4tje met hoe bepaalde apparaten werken. Of hoe je een kunstvoeding flesje klaarmaakt of op temperatuur krijgt. Verder misschien nog ongeveer het ritme van je baby als die er al is? Of de volgorde van handelingen met bijv voeding, verschonen, spelen en evt slaapritueel. Dan voelt het voor je baby misschien wat vertrouwder als ze daar zijn dat dingen wel beetje voorspelbaar zijn . Wij gaan in januari ook starten en willen dit beetje uitschrijven. De ene oma heeft dit wat meer nodig dan de andere merk ik

9 uur geleden

Kunnen jullie iets van wendagen/momenten organiseren? Hier past oma nu al af en toe een uurtje op. Als ze straks hele dagen komt, hebben we afgesproken dat we de week ervoor ook vast gaan oefenen samen. Eerste dag(en) laat ik dan alles zien. Verderop in de week ga ik dan ook een paar uurtjes iets voor mezelf doen. Zo maken we samen een soepele overgang. Bij ons wordt dus thuis opgepast maar als baby naar hen gaat zou ik ook nadenken over spullen. Sommige dingen koop je misschien dubbel en leg je daar. Voor andere dingen zou ik voor jezelf een standaard paklijst maken.

9 uur geleden

Misschien een open en eerlijk gesprek vooraf wat je van elkaar verwacht. Hoe je dingen aanvliegt, wie wat en wanneer communiceert tussendoor etc

9 uur geleden

Reactie op BijnaMamaInHetWild

Misschien een open en eerlijk gesprek vooraf wat je van elkaar verwacht. Ho ...
Ohja goeie! Ik heb met mijn moeder ook afgesproken dat we wederzijdse dingen gelijk uitspreken. Ze komt hier meerdere dagen in huis (onwijs dankbaar voor ❤️), dus vonden het belangrijk dat eventuele frustraties dan niet op gaan lopen.

6 uur geleden

Wij hebben alvast een wipstoel gekocht en een kampeerbedje. Boekjes en speelgoedjes koopt oma graag zelf, maar zullen we voorzien uiteraard indien nodig. Ik ga er ook een tutje en slaapzakje permanent laten denk ik. Daarnaast heb ik ook meermaals duidelijk gemaakt dat roken in de buurt echt niet mag, en ook liever niet meteen vasthouden nadat ze heeft gerookt. Ik heb ook de afspraken rond veilig slapen toegelicht en herhaal deze ook regelmatig (geen knuffeltjes in bed etc), aangezien dit anders was toen wij klein waren :)