11 Reacties
7 uur geleden
"Kunnen wij rustig eten of ga jij de boel verzieken" (Ryan, 9 weken oud, was klein beetje aan het huilen) ik zeg nee hoor, hij verziekt niks, dat doet mijn kind niet!
Later aan tafel pakte ik hem uit de wipstoel en toen vroeg ze of tie verpest is.. want ik zou hem zo snel pakken.
Of de opmerking, hij was toen net 2 weken oud: Hij mag best huilen hoor, is goed voor hem, straks verpest je hem, ik zei nee hoor want ik hoor redelijk aan hem waarom hij op dat moment huilde.
Hij huilde even (speen kwijt of een andere reden) Oh nee, we gaan niet huilen hoor, dat was niet de afspraak.. Ik zeg; ohnee? Eerst moet ik hem laten huilen en niet meteen oppakken (wat ik niet deed) vervolgens mag tie niet huilen? Sorry maar baby's huilen nu eenmaal en hij vind dat hij er wél een reden voor heeft, waarschijnlijk is er iets aan de hand.. Oh wat is er aan de hand dan? Ja, dat probeer ik nu te achterhalen..
7 uur geleden
‘Jullie verschonen hem vóór zijn fles hè? Vroeger deed ik dat altijd er na..’
‘Nu geven ze als eerste groentehapjes he? Wij begonnen altijd met fruithapjes’
7 uur geleden
Oh lekker dit! Veel komt wel uit een goed hart. Of doordat men gewoon niet meer zo goed herinnert hoe het met zo'n echt kleintje is. Dus ik kan het meestal prima weglachen, maar frappant is het wel.
- Je hoeft niet te huilen hoor! Of: We hadden afgesproken dat je niet ging huilen toch? Lief bedoeld maar dat is de manier van communiceren van een baby, dus laat haar.
- Volgens mij heeft ze honger / is ze moe / moet ze een boertje laten. Nadat ze een seconde naar je kind hebben gekeken en jij toch echt iets anders denkt.
- Krijgt ze nu alweer de borst? Wij deden dat niet zo vaak hoor. En vervolgens vroeg je hoe vaak het dan moest en dat was om de 2,5-3 uur. Toen kon ik alleen maar lachen dat men niet zelf kon rekenen.
- Voorkeurshoudingen bestonden niet in mijn tijd.
- Wij moesten ze na de voeding gewoon wegleggen, s nachts laten huilen en elke dag in bad.
- Pakt ze nog geen speentje?
- Commentaar op mijn kledingkeuze voor baby. Moet jij van je moeder dit aan? Bijvoorbeeld sokken onder een boxpakje. Of loop je nu nog in een pyjama? Nogmaals een baby van 12 weken in een boxpakje 🤣
- Wij mochten xyz vroeger allemaal gewoon eten.
- Slaapt ze de nacht als door? Nee ze is 12 weken oud, ben al heel trots als ze een keer 4/5/6u achter elkaar pakt.
6 uur geleden
Waarom leggen jullie haar niet op bed.
Ze is toch moe (kwartier later de voeding krijgen voordat ze echt naar bed gaat) en dan Ohw want jullie helpen haar nu op de arm.
5 uur geleden
Ohhh echt, die generatie van onze ouders… “co sleeper? Jullie sliepen vanaf het begin op je eigen kamer hoor, en sliepen ook meteen door!” “Je moet gewoon naar 07, 11, 15, 19 en 23 uur met voeden, vier uur ertussen kan al makkelijk” “Je moet haar gewoon wegleggen in de box, jullie vielen ook allemaal zelf in slaap”…
Mijn oudste broer had vroeger als baby zelfs een slaapzak met vier touwtjes er aan, zodat ze zijn armen en benen konden vastmaken aan het ledikant en hij dus niet kon omrollen. Zo “sliep hij rustig”. En ze plakten het speentje vast op mijn wangetjes. Verder gaat het vandaag de dag gewoon goed met hem hoor, geen trauma’s 😂 maar oh oh, wat deden onze ouders het anders!!! Terwijl er in 35 jaar heel veel onderzoeken zijn gedaan naar het jonge kind. Daar vaar ik maar gewoon in mee. Plus, een moeder/vadergevoel zit toch nooit echt verkeerd? Foutjes gemaakt met liefde laten geen schade bij de baby’s 💙🩷
5 uur geleden
Reactie op Nadine922
Hahaha herkenbaar, die papfles.
Hier: ‘heeft ze nog steeds geen vaste tij ...
Hahaha en dat kan ook goed als
Je het op verzoek doet..
Niet dus. Ik zeg dan altijd als Jij honger krijgt dan wacht je toch ook niet met eten?
4 uur geleden
Och heerlijk herkenbaar allemaal. Wat bizar eigenlijk he, die ouders van ons😆 ook al bedoelen ze het allemaal goed hoor! Dochter is 11 weken.
- hoe lang ga je bv geven? Want het zal nu wel zo’n beetje op zijn he?🤣
- ik snap wel dat ze niet doorslaapt met die bv. Ze krijgt veel te kort (komt 1, soms 2x per nacht)
- jullie sliepen overdag makkelijk 2,5u (ja, je liet ons krijsen tot we niet meer konden, bedankt nog mam!)
- dochter pakt geen fles (ik hoef tot augustus niet te werken dus we oefenen dagelijks maar heb er geen paniek om ofzo); “dat heb je zelf verpest zo met die bv”.
- kleertjes hoeven niet duur he? Jullie liepen ook gewoon in zeeman kleding (bepaal ik zelf wel, dankje!)
Laat ik er wel bij zeggen dat ik geen goede band heb met mn moeder (zij weet oprecht altijd alles beter) en mn zusje wel. Dat schuurt nog wel eens. Ik heb me daarom helemaal onttrokken aan discussies en bijeenkomsten; zonde van mn energie🙃
3 uur geleden
Wanneer je 2 dagen eerder aangegeven hebt dat je voorlopig geen bezoek wilt omdat je zoontje ziek is en je appt als hij beter is en dan 2 dagen later diegene onaangekondigd aan je deur krijgen en als je zegt hij is nog ziek dat je dan de opmerking krijgt “ik kom niet meer”.
Dit omdat die persoon nu 2x in een week tijd aan de deur is geweest onaangekondigd en dat je 1x niet thuis was en 2de keer niet bij je kindje wilde laten omdat hij ziek is en verhoging had.
Gewoon belachelijk die opmerking.
Net of hun plezier belangrijker is dan de gezondheid van mijn zoontje
3 uur geleden
Mag ik hier ook komen met ongevraagde cadeaus? We krijgen zoveel cadeaus voor 1+ jaar, goedbedoeld maar super irritant. We hadden lootjes getrokken dit jaar en voor ons mannetje één ding erop gezet: een sensory mat ofzo voor 3+ maanden, perfect voor nu! Wat krijgen we, een badspeelgoedding voor 1+ jaar. Waar we nu dus niks mee kunnen, grrr! Keek er zo naar uit 😭
2 uur geleden
Hier ook over borstvoeding, heel erg irritant:
- moet ze nu alweer eten? Ze hoeft toch niet de hele tijd te eten?
- zou je niet ff een week kunstvoeding gaan proberen? Ook voor je eigen rust
- jullie sliepen al heel snel door
- ik vind het niet normaal dat ze 's avonds zo vaak wil eten
- ik denk dat ze last heeft van ...
- ik had te weinig borstvoeding dus ben gestopt, misschien bij jou ook slimmer. Daarom moet ze misschien zoveel huilen
Echt doodvermoeiend. Ik snap dat het goedbedoeld is en onze ouders het gevoel hebben dat wij het allemaal verkeerd gedaan hebben met ons door de nieuwe inzichten, maar wil niet zeggen dat wij het dan ook maar zo moeten doen.