16 Reacties

10 maanden geleden

Ik heb daar zovaak gelegen en niet geschoren. Vorige week toevallig nog met beenhaar waar je u tegen zegt en de rest was ook niet top geschoren 🤣 Dit word mijn 3e kindje en mijn vriend merkt totaal geen verschil. Het is een spier dus dat gaat terug in positie.

10 maanden geleden

Reactie op MommyofN.

Ik heb daar zovaak gelegen en niet geschoren. Vorige week toevallig nog met ...
Hahaha, thanks!! Hier kan ik wat mee. Ik heb teveel schaamte denk ik .. van scheren word ik ook niet knapper, want ik krijg 1000 bultjes. Ik denk dat ik het inderdaad los moet laten.

10 maanden geleden

Maak je daar a.u.b. geen zorgen over. Ik heb al 2 bevallingen achter de rug. Het boeit niemand hoe behaard of hoe kaal je down under bent. Geloof me, scheren wordt erg lastig naarmate je buik groeit 😅 En boeit niemand dat je iets laat lopen want geloof me dat gebeurd. Ik heb hier niets van gemerkt tijdens mijn bevallingen en hoorde dat achteraf pas. Hoe het eruit ziet.. Tsja dat zal niet fraai zijn na je bevalling maar ook dat komt weer (redelijk) goed. Van mijn eerste had ik een knip en daar heb ik nu nog een litteken van wat gevoelig is en blijft (2020) en van mn 2e had een bloeding aan de wand van binnen dus dat ziet sowieso niemand 😅 daarnaast moet je vooral in gedachten houden waar je het voor doet en wat je er voor terug krijgt. Wees vooral niet onzeker want bevallen is topsport dus in het heetst van de strijd denk je nergens anders aan dan je kindje veilig op de wereld krijgen!

10 maanden geleden

Hahaha, thanks!! Hier kan ik wat mee. Ik heb teveel schaamte denk ik .. van ...
Haha ik snap je helemaal hoor! Bij mijn eerste vond ik het ook heel erg maar kwam toen onverwachts met 33 weken in het ziekenhuis te liggen met weeën en al weken niet geschoren doordat het een HG zwangerschap was. Gynaecoloog, studenten, alles keek mee en het deed me echt niks want wou dat hij bleef zitten. Bij mijn dochtertje was ik die schaamte al voorbij want voor mijn gevoel had de gehele afdeling al een keer down under bekeken haha. Bevallingen heb je niet in de hand, kan ook spontaan gebeuren op het moment dat jij je net weken niet geschoren hebt en dan maakt het je niks uit. Enige wat je wilt is zsm je kindje in je armen haha

10 maanden geleden

Hey, probeer je er niet te druk om te maken. Het komt allemaal goed. Tuurlijk zal je onderkant er de 1e paar dagen na de bevalling een beetje pijnlijk bij hangen, maar dit trekt echt weer goed terug. Ook zal de 1e keer gemeenschap na de bevalling wat spannend en gevoelig zijn. Maar dit komt ook weer goed. Het heeft tijd nodig. Mocht je echt alle bush weg willen tijdens de bevalling kun je misschien bij een schoonheids kliniek alles weg laten laseren/harsen. Maak je er vooral niet te druk om❤️

10 maanden geleden

Ik heb van mijn eerste kindje een flinke knip gehad omdat hij vast zat achter mijn schaambot. Helaas was dit niet goed gehecht en het genezen duurde 2 maanden. Onder ben ik nu wat wijder dan normaal, maar mijn vriend hoor je er niet over en merkt er vrij weinig van. Hij weet waarvan het komt en nu met de tweede zouden ze het helemaal kunnen herstellen naar de geboorte van baby 2, maar hier ga ik me nog even in verdiepen. Maak je er vooral geen druk om, tijdens de bevalling ziet je man of vriend waar het van is en dan heeft hij alleen maar diepe respect 🫶🏼

10 maanden geleden

Doe vooral wat voor jou goed voelt. Er zijn vrouwen die tot op het laatst scheren (of zelfs hun man dat laten doen), ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap opgegeven toen ik er niet meer goed bij kon door mijn buik. Geen verloskundige, verpleegkundige of gynaecoloog die daar raar van op kijkt. Alles laten lopen, tja, dat gaat waarschijnlijk gebeuren tijdens de bevalling. Ontlasting is zelfs een goed teken, dan vordert de bevalling (het hoofdje perst alles er uit, zegmaar). En ook daarvan kijkt echt niemand raar op. Bij mij werd dat heel snel opgeruimd door de verpleegkundige, mijn man had het niet eens gemerkt. En de eerste zes weken na de bevalling mag je ivm infectiegevaar nog geen seks hebben, in die tijd is die ontplofte mol in 9 van de 10 gevallen echt al wel weer op orde hoor 😜 Bij mij zag het er binnen de kraamweek alweer vrij normaal uit, ik was nauwelijks gescheurd. De eerste keer seks vond ik heel spannend, maar mijn man zei dat het voor hem niet anders voelde, en hij is niet van de leugentjes om bestwil. Dus maak je vooral geen zorgen, het komt allemaal goed!

10 maanden geleden

Ik heb me wel tot de laatste dag geschoren. Alles laten lopen hoeft niet, want ik heb niks gehad maar dat was wel het eerste wat ik vroeg dus ik snap je🤣 Ik heb maar 15 min geperst en ben met 3 scheurtjes ervan afgekomen Gewoon op je af laten komen meer kun je niet doen en het moet er toch uit 😅

10 maanden geleden

Ik ben afgestudeerd verloskundige. Haar maakt ons echt niet uit zit niet in de weg. Meestal poep je wat tijdens de bevalling maar geen normale hoeveelheden kleine beetjes die je baby eruit duwt maar. En je vagina is een super orgaan wat ervoor gemaakt is om te rekken en terug in de positie te komen. Waarom zouden mensen anders nog 2e, 3e 4e kindjes krijgen 😘

10 maanden geleden

Nou ik kon op den duur niet meer scheren dus jammer dan ze doen het er maar mee, en ze zijn echt wel wat gewend.. is er het risico dat je gaat poepen? Jep maat dat lossen ze heel discreet op en het is juist een teken dat je goed perst! Je hebt het allemaal toch niet in de hand go with the flow, miljoenen vrouwen gingen je voor, je bent niet de 1e en zeker niet de laatste,

10 maanden geleden

Ik moet er stiekem een beetje om lachen. Ik had namelijk exact dezelfde gedachten als jij bij mijn eerste zwangerschap. Man, wat heb ik me druk gemaakt over scheren, vrouwelijkheid verliezen, in m'n (halve) blootje moest gaan bevallen etc. Ik heb één ding geleerd: vanaf het moment dat je bevalling van start gaat, kan het je gek genoeg echt he-le-maal niks meer schelen. Je hebt zo'n ongelofelijke power tijdens en na de bevalling, dat je alleen maar mega-trots bent op jezelf en op je kleintje. En je man als het goed is ook! Alles wordt weer zoals het was - maak je geen zorgem em G E N I E T van deze bijzondere tijd! ❤️

10 maanden geleden

Ik ben 8 maanden geleden bevallen, ik heb tijdens de bevalling niks laten lopen en het is down under zelfs beter dan dat het ervoor was HAHA de seks voelt voor zowel mijn man en mijzelf beter dan ervoor 🫣 Er is verder ook niks ‘anders’ te zien down under dus daar ben ik heeeel blij mee😂 En over het scheren….. op het einde kon ik me echt niet meer goed scheren🥲

10 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik gewoon altijd geschoren. Ook nog de dag voor de bevalling. Dat vond ik zelf een fijn idee/gevoel. Down under komt weer helemaal goed hoor. Na de bevalling denk je misschien van niet, maar dat wordt weer zoals voorheen :) Hier nu ook oktober uitgerekend!

10 maanden geleden

Mijn grootste angst was om te poepen tijdens de bevalling. De eerste keer werd een spoedkeizersnee, de tweede keer vaginaal en ja toen moest ik ook poepen. En er is echt niemand die zich daar wat van aantrekt. Sterker nog; het betekent dat je goed aan het persen bent en je lijf ruimte maakt zodat je baby er langs kan. Wat betreft het scheren, ik heb mezelf gewoon geschoren tijdens de zwangerschappen op een gegeven moment wel op gevoel haha, maar ook daar maakt geen enkele zorgverlener zich druk om hoor. Die hebben al zoveel vagina's gezien dat ze echt nergens meer een mening over hebben. Ik ben zelf verpleegkundige en ik ben tijdens mijn werk ook echt niet bezig met hoe iemand er wel of niet uitziet. En als je bevalling eenmaal begint ben je daar ook echt niet meer mee bezig. Ik kreeg het zo heet tijdens de bevalling dat ik volledig naakt ben bevallen. Er was nog wat spoed dus op een gegeven moment stonden er 8 zorgverleners (man en vrouw) in de kamer, het kon me echt geen zak interesseren dat ik daar volledig naakt kwetsbaar lag te poepen 😅. En na je bevalling voelt het alsof er een babyolifant doorheen kan, maar dat komt echt weer goed. Net na de bevalling zou ik niet perse aanraden om er naar te kijken, maar alles heelt gewoon weer normaal. Ik heb mijn man nooit horen klagen. Anders zou ik nu ook niet zwanger zijn van baby nummer 3 denk ik🙈

10 maanden geleden

dit is mijn 2e zwangerschap en had het ook niet persee bij de eerste, had zoiets van kan toch nergens wat aan doen. Maar echt waar, heb mn hele darmen leeg gepoept tijdens de bevalling en wat is dat fijn, was ik tenminste even leeg voor daarna 🤣. Ik scheerde mezelf gewoon, waarschijnlijk was het niet perfect maar ja.. en daar beneden is alles weer goed gekomen, ondanks dat ik geknipt ben de vorige keer. 🥰

10 maanden geleden

Als je eenmaal aan het bevallen bent dan boeit het je echt niet of je hebt geschoren of niet 😂 Dan ben je met hele andere dingen bezig. Tijdens het persen kwam er blijkbaar ook poep mee, dat heeft iemand telkens staan weg vegen 🥲Maar ik was zo kapot dat het me allemaal niks meer uitmaakte. Uiteindelijk is het ook een spoedkeizersnede geworden dus dan boeien die dingen helemaal niet meer 🙈