6 Reacties
gisteren
Oehhhh veel plezier! Ik was een paar jaar terug pre kids op Bali. Ik weet niet waar je precies heen wilt, maar ik dénk dat de kinderwagen je buiten het vliegveld en eventueel een winkelcentrum niet heel fantastisch gaat vinden. Check via google maps anders even een beetje de straten van de gebieden die je wilt bezoeken.
gisteren
Hallo andere lieve mama, wat leuk dat jullie naar Bali gaan! Alvast heel veel plezier gewenst!
Wij gaan in februari toevallig ook naar Azië! Een paar dagen naar Singapore en daarna een maandje doortrekken in Maleisië met onze (eerste) baby van dan 4 maanden. Normaal reizen wij met backpacks, dus het is voor ons ook even omschakelen. Mijn man neemt geen afscheid van z’n backpack, maar ik wissel de mijne toch om voor een koffer aangezien er toch een hoop meegaat voor die kleine en een koffer overzichtelijker is.
Wij hebben een compacte buggy gekocht en nemen sowieso een draagzak mee. Ik denk dat je de draagzak meer gaat gebruiken dan de buggy. Verder heb ik laatst daarvoor bedoelde magnetronzakken gehaald om mijn kolfonderdelen te steriliseren en neem ik vanuit hier een klein beetje afwasmiddel in reisflesje mee. Uiteraard daar wassen met drinkwater. Wij hebben voor de buggy een reistas gekocht. Wat betreft kleding hebben wij vooral luchtige kleding gehaald en kleding met korte mouwen. Maar we nemen ook lange kleding mee en uiteraard een dekentje en een mutsje, want de airco staat letterlijk overal aan. Verder natuurlijk zonnebrand speciaal voor kleintjes en een zonnehoedje, speciaal schaduwdoek voor de wagen (geen hydrofiele doek gebruiken!) en een campingbedje voor op het strand of op plekken waar geen schaduw is.
Zo ik weet niet of ik alles benoemd heb, maar dit is even globaal wat ik nu kan bedenken. Succes met de voorbereidingen! 😊
Groetjes!
10 uur geleden
Klamboe voor bedje en voor over de kinderwagen, ook zou ik kijken voor babyvriendelijke muggenolie of zoiets.
Wij hebben met onze zoon toen hij 4 maanden oud was door Mexico gereisd en anti - insecten middelen waren hard nodig. Draagzak was toen overigens echt veel te warm dus wij hebben de kinderwagen wel veel gebruikt.
5 uur geleden
Wat gaaf dat jullie naar Bali gaan! Wij zijn nu ook op vakantie met onze baby. Aankopen waar ik heel blij mee ben:
- zonnehoedje van Babynatura (bedekt ook de oren en nek en het is TOP om op te doen als je baby even teveel prikkels heeft omdat je de ogen kan bedekken. Hierdoor kon mijn baby veel beter in slaap vallen in de draagzak op het vliegveld bijvoorbeeld, maar ook chill bij borstvoeding geven want het bedekt je borst een beetje)
- baby zonnebrand
- speenkoord
- anti muggen stickers (die plak je op kleding of beddengoed zodat je je baby niet hoeft in te smeren)
- stripje paracetamol voor baby’s
Flops (aankopen die we niet hebben gebruikt)
- baby zonnebril (hij is altijd in de schaduw en zonnehoedje op)
- Rompers lange mouw heb ik niet gebruikt, alleen in het vliegtuig.
En neem ruim voldoende kledingsetjes mee in het vliegtuig!
Voor de rest zoveel mogelijk daar kopen, luiers billendoekjes etc.. Wij hebben ook op locatie Biotex gekocht voor handwasjes zodat je niet 2 Rompers per dag hoeft mee te nemen.
Veel plezier!!
3 uur geleden
Wij hebben voor onze vakantie naar Egypte afgelopen december een voordelige kinderwagen aangeschaft (Novi Jaxx via Baby Van Asten). De wieg van deze wagen kun je omtoveren tot buggy zitje, zonder dat je hier een losse opzet voor nodig hebt.
Ook kun je deze wagen incl. wieg in 1 geheel inklappen, waardoor hij tot aan de gate mee mag.
Verder hadden we een Dooky gekocht via Vinted, houdt de zon beter tegenhoudt dan een hydrofiele doek.