2 Reacties

8 maanden geleden

Hallo, de harde buiken heb ik ook heel soms, niet met regelmaat, vooral als ik soms iets te veel doe , (harde buiken oftewel “oefen weeën” bereiden je lichaam voor op de bevalling over een paar maanden, als je vaker op een dag hebt dan spreekt (24Baby) over 6 keer per dag of flinke pijn ervaart zou ik er wel even voor bellen, meestal hoort volgens mij (maar dit weet ik niet zeker) een harde buik geen pijn te doen, en ook niet langer dan een minuut te duren (bij sommige vrouwen duren ze wel wat langer) , en komen ze “vaak” voor als je teveel gedaan hebt, of stress enz hebt. maar nogmaals dat laatste weet ik niet zeker omdat ik ook in verwachting ben van mijn eerste en het laatste 24baby aangeeft. Het achtbaan gevoel wat u hier boven beschrijft zou ik ook even voor bellen al is het om jezelf gerust te stellen of dit wel of geen kwaad kan, en ik denk tot jou verloskundige jou ‘t beste gerust kan stellen nu, en het is normaal om je zorgen te maken als je een vroeg bevalling gehad hebt, dat zorgt ervoor tot je nu wat minder kan genieten en angsten hebt, dit is heel normaal. Ik hoop tot je snel opknapt met alles vooral dat “achtbaan gevoel” lijkt me niet fijn om te ervaren zo vaak op een dag , dus ik zou zeker gewoon even bellen, en hopen tot ze je wat gerust kunnen stellen en dat dit erbij hoort. Doe vooral lekker rustig aan zou ik zeggen😘 ik hoop tot het goed komt

8 maanden geleden

Hey! Ik herken dit gevoel denk ik wel (ben nu 20+1). Voel al sowieso mijn hele zwangerschap een redelijk gejaagd gevoel omdat ik mijn eigen hartslag door mijn hele buik heen voel, maar sinds twee weken lijkt dit gevoel in mijn buik te versterken alsof er nog iets bij komt. Ik kan het denk ik het beste vergelijken met een wasmachine die ronddraait in mijn buik voor 10-15 minuten, voelt idd erg onprettig. Ik heb het al aan de VK gevraagd en zij gaf aan dat dit best wel eens de baby zou zijn…hoop dat het snel anders gaat voelen!