5 Reacties
5 uur geleden
Ik snap je helemaal! Is 1 dag (desnoods om de week) ouderschapsverlof opnemen niet een idee?
5 uur geleden
Pittig! Ik had dit ook bij de eerste en toen ik zwanger bleek van de 2e ben ik gestopt met werken 😅 scheelt wel dat wij amper kinderopvang toeslag kregen dus er financieel niet veel op achteruit zijn gegaan
4 uur geleden
Het is voor mij heel erg herkenbaar ... Ik werd vorige week ook gebeld voor wendagen van de opvang. Dat vond ik toch wel eventjes slikken 🥲🥺 ik ben er ook nog niet aan toe!
39 minuten geleden
Zijn er geen dingen waarop je kunt besparen zodat je eventueel wel een extra dag vrij kan nemen? Zou je bijvoorbeeld je hypotheek eens onder de loep kunnen nemen bij een adviseur? Soms zijn er mogelijkheden voor om in een lagere rentecategorie te komen bijvoorbeeld. Misschien heb je een leaseauto die je weg kunt doen en in plaats daarvan zelf een goedkopere auto met minder lasten aanschaffen? Of eventueel op werk bespreken wat er mogelijk is als je een dag extra vrij zou nemen. Soms is het namelijk qua wat je netto aan salaris overhoudt best voordelig om een dag minder te werken (ze zeggen niet voor niks dat parttime werken in Nederland best wel loont).