6 Reacties

3 weken geleden

Onze oudste had het. Eerst verborgen, later echt het bekende projectiel braken. . Continu onrustig, na voeding heel lang moeten blijven slikken, zichtbaar pijn. Diagnose bevestigd door cb en kinderarts (waar we voor iets anders kwamen). Baby woonde in de draagzak overdag. Bedje stond maximaal schuin. Heeft heel lang op 8a12 voedingen per dag gezeten, na voeding lang rechtop houden. We hebben even geprobeerd in te dikken met johannesbroodpitmeel, maar dat hielp niet voor de reflux en gaf vooral obstipatie. Uiteindelijk gaf behandeling bij osteopaat verlichting, maar dat werkt slechts tijdelijk, tot de volgende groeispurt, wat de osteopaat ook van tevoren al aangaf. Dus verschillende behandelingen daar gehad. Jeugdarts gaf aan dat pylorospasme, een vernauwing bij de uitgang van de maag moet worden uitgesloten, dat kan gewoon door de groeicurve te bekijken en verhaal uit te vragen. In bijna alle gevallen is het "gewoon" het maagklepje bij de slokdarm die nog niet goed sluit. Kinderarts vertelde dat ook bijna alle kinderen er tussen 6 en 12 maanden overheen groeien. Tot die tijd is het vooral ontzettend intensief, voor je kindje, maar ook voor jullie als ouders. Onze oudste is er zeker overheen gegroeid. Wel merken we dat hij nog altijd makkelijk spuugt, bijv bij kriebelhoest. En hij is altijd heel gevoelig gebleven voor stukjes in eten (want ook dat kon voorheen een spuugaanval uitlokken). Hij kan nu, als hij wil, alles eten, mits hij goed kauwt. Sterkte! Zoals gezegd, het is intensief! Zorg voor veel hydrofiele doeken, wij gebruikten er bij elke voeding al zo 3 stuks als spuugdoeken

3 weken geleden

Heyy onze beide dochtertje hebben dit. De 1e verborgen reflux. En de 2e spuugt erbij. Ik herkende het door voeding omhoog blijven halen. En veel onrust en huilen. Wij doen het bedje schuin omhoog, recht op houden van het kindje. Maar ook ar voeding gebruiken we. De voeding doet bij ons erg het verschil. Ze waren allebei direct rustiger. Onze oudste is er nu over heen gegroeid gelukkig! Wij hebben wel dit zelf gezien. Het cb zei het valt wel mee. Maar toen we overstappen naar ar voeding werd zij binnen 24 uur rustiger en haalde ze veel minder voeding omhoog. Zij heeft 3 maanden mega veel lopen huilen door de pijn van voeding omhoog halen. Dit keer laat ik het niet zo ver komen

3 weken geleden

Reactie op Elizabeth-1998

Heyy onze beide dochtertje hebben dit. De 1e verborgen reflux. En de 2e spu ...
Mag ik vragen wat ar voeding is? Mijn zoontje is een maandje oud nu en is elke dag aan het huilen en heeft ook last van reflux waarbij hij spuugt.

3 weken geleden

Reactie op AttenteKomeet377741

Mag ik vragen wat ar voeding is? Mijn zoontje is een maandje oud nu en is e ...
Dat is een anti reflux voeding. Anti spugen. Bij onze oudste hadden we hem van nutrilon en bij onze jongste proberen we nu van de etos. Dat is voeding waarbij de johannesbroodpitmeel toegevoegd is. En dit werkt voor ons heel goed. Wanneer we de johannesbroodpitmeel zelf toevoegen had ze altijd enorme krampen. Beide kinderen.

3 weken geleden

Dank jullie wel voor het delen van jullie ervaring, hier heb ik wel wat aan om mee verder te kunnen!馃槉
Heb met mijn zoontje van 4 weken nu hetzelfde probleem. Zo zielig. Hij drinkt al met een langzame flessenspeen, rechtop, tussendoor boeren en veel overeind houden. De draagzak is een uitkomst. Hij is zo moe maar word steeds huilend wakker omdat hij last heeft. Ik ga vandaag een osteopaat bellen maar ar voeding is ook een goede tip! Dat gaan we ook zeker proberen.