14 Reacties
3 dagen geleden
Als hij minder eet dan hij mag, zou ik op verzoek geven, dus ook als het nog maar 2 uur geleden is
3 dagen geleden
Het lijkt er op dat hij misschien in een sprongetje zit, als het ongeveer 7 weken na uitgerekende datum is zou het sprong 2 kunnen zijn. Dan worden onze kleintjes wat aanhankelijker en willen ze gewoon graag bij je zijn.
Baby's van deze leeftijd hebben ook vaak nog wakkertijd na een voeding. Misschien heeft hij daar last van omdat de meeste baby's van deze leeftijd nog geen vast ritme hierin kunnen vinden, ik zou hem gewoon lekker bij je nemen mocht het weer gebeuren na het in bed leggen maar het wel elke avond opnieuw proberen om zo toch dat ritme er (weer)in te krijgen
3 dagen geleden
Ik denk dat wellicht toch een honger signaal kan zijn , baby’s slapen in de nacht overigens beter als ze overdag goed hebben gedronken. Dus als tip zou ik toch proberen om ergens wat extra te geven op verzoek en al helemaal omdat hij al te weinig drinkt ..
3 dagen geleden
Hier lukt het ook nog niet om haar voor 21.30 in bed te krijgen, hierna wel. Heel gek. We gaan het wel elke avond proberen nu zodat ze hopelijk een ritme creëert.
3 dagen geleden
Reactie op Marjolijn16
Kan het zijn dat je kindje overprikkeld is? Of een sprongetje oid?
Dit eerste denk ik eigenlijk niet. Hij is de hele dag lekker thuis geweest, geen bezoek, heel goed geslapen. We brengen hem juist naar bed om in de avond prikkels van de tv te voorkomen. En normaal komt hij goed in slaap, ook gewoon zelf.
3 dagen geleden
Clustergedrag, vaker drinken zodat ze een langere ruk maken snachts
Ons zoontje drinkt overdag om de 3/4 uur en savonds vaak 3x om de twee uur en gaat om 21:00 ongeveer naar bed en slaapt dan een blok van 5 uur lang en nog 2 blokken van 4 uur
8 weken is hij kwa ontwikkeling (4 weken te vroeg geboren)
3 dagen geleden
Maar. Je kindje geeft duidelijke hongersignalen, heeft overdag minder gedronken. Waarom zou je per se 3u (of langer) aan willen houden? Lekker die fles geven! Als jijzelf honger hebt loop je ook naar de koelkast.
Clustergedrag is al benoemd. Lekker een extra voeding geven. Desnoods geef je eerst de helft. En later als nodig is de andere helft.
🌸😘
3 dagen geleden
Ja ik herken het gedrag zeker! Babies gaan in de avond vaak een beetje clusteren om zich voor te bereiden op lang niet drinken in de nacht. Dus inderdaad meer geven, zeker als hij overdag te weinig heeft gehad. En lekker knuffelen als hij behoefte heeft aan genegenheid. Mijn baby slaapt meestal tussen 20.00-21.00 uit zichzelf nadat hij voor zijn gevoel genoeg heeft gedronken. Ik merk dat als ik hem eerder probeer neer te leggen het vooral stress voor ons beiden veroorzaakt en stress rondom bedtijd wil je niet. Als hij echt niet wilt slapen doen we contact nap. Dan zit ik gewoon op de bank tv te kijken en slaapt hij op me tot de volgende voeding. Neerleggen voor slapen voelt heel tegennatuurlijk voor kindjes, slapen tegen je aan is natuurlijk evolutionair gezien het meest logisch omdat ze dan beschermd zijn op hun meest kwetsbare moment. Het is nu belangrijk dat ze zich veilig voelen (met zo min mogelijk stress). Dan gaat neerleggen in de toekomst makkelijker.
13 uur geleden
Reactie op Maya1988
Ik ben dan bang dat ik dat kleine maagje te vol prop met eten zo kort op el ...
Eens met Bloemetje, gewoon voeding aanbieden als je kindje hongersignalen afgeeft! Mijn dochter heeft ook nog regelmatig maar 2/2,5u ertussen zitten. Ik geef borstvoeding, dus is niet altijd even fijn (weinig tijd voor andere dingen), maar zeker niet uitzonderlijk!
Het is soms wel lastig dat honger- en slaapsignalen op elkaar kunnen lijken, maar als je gewoon weer begint met een kleine hoeveelheid melk aan te bieden kan er weinig misgaan en merk je meteen of je kindje inderdaad honger heeft. Eigenlijk precies zoals je nu had gedaan om half 10.
12 uur geleden
Reactie op Bloemetje08
Maar. Je kindje geeft duidelijke hongersignalen, heeft overdag minder gedro ...
Ja hier ook! Ben het hiermee eens ook. Onze dochter komt soms zelfs al na 1.5 a 2 uur. Dan geven we gewoon nieuwe fles. Soms op, soms maar de helft en dan slaapt ze vaak goed voor de nacht. We bieden het altijd aan. Ze komt eigenlijk altijd aan 6 flessen alleen die laatste fles komt soms snel en soms pas na 3.5 uur.
12 uur geleden
19:00 op bed werkt hier ook niet, ons zoontje is in de avonden juist onrustiger en wil dan graag bij je zijn. Wij nemen hem mee naar boven als wij gaan slapen, rond 2100. Hiervoor slaapt hij in onze armen, dat zelf leren slapen om 19:00 komt wel als hij een maand of 4 is.
Mijn zoontje heeft soms ook al na 2 uur honger, gewoon lekker voeding geven. :)