8 Reacties

2 dagen geleden

Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt. Ik haat roken en het is schadelijk. Meeroken ook. Geen idee hoe dit is als het van kleding of adem af komt, maar ik walg er zelf ook van. Dus nee, wat mij betreft overdrijf je zeker niet😘

2 dagen geleden

Hoe dan ook is het toch een kleine moeite om daarna je rook moment te nemen? Of je nu overdrijft of niet. Ik vind trouwens dat je helemaal niet overdrijft. Geen idee of het schadelijk is of niet, maar de geur voor het kindje lijkt me gewoon al niet fijn.
Onze kraamzorg heeft ons gewaarschuwd voor schadelijke derdehands rook wat dus in kleding etc blijft hangen. Ik laat familie die rookt ons kindje niet vasthouden om deze reden en ik vind niet dat je hierin overdrijft

2 dagen geleden

Ik rook zelf niet en mijn vriend wel. Vanaf het moment dat ik zwanger werd zei hij dat hij ging stoppen. Onze baby is nu 4 weken oud en hij rookt nog steeds. Ik vind t zelf nu verschikkelijk vies en voor onze baby is het natuurlijk nog veel erger en de zwangerschap is het al schadelijk voor de baby natuurlijk. Ik stoor me hier ook verschikkelijk aan en als ik er wat van zeg raakt hij ook geïrriteerd. Ik heb het maar opgegeven en hoop dat er echt een moment komt dat hij gaat stoppen. ☹️

2 dagen geleden

Joh he hebt helemaal gelijk. Derdehands rook (in kleding etc) is gewoon schadelijk voor jullie baby. Beter stopt hij ook met roken (evt met hulp via de huisarts), maar als dat echt niet kan, dan op zijn aller allerminst niet vers roken voor hij met haar bezig gaat (al is de oudere rook ook schadelijk).

17 uur geleden

Wat onwijs egoïstisch van jouw partner. Derde hands rook is super schadelijk voor de baby, als hij niet wil stoppen dan kan hij op zijn minst zijn rookmomenten veranderen nadat hij klaar is met de baby. Nee, je overdrijft echt niet! Mijn man rookt ook nog, ik ben na een positieve test direct gestopt. Ik weet hoe moeilijk stoppen is, maar komop het is 2025. De informatie over gezondheid is gratis en heel makkelijk te vinden, als roker is het een hele kleine moeite om het rookmoment te verplaatsen.

13 uur geleden

Je hebt groot gelijk. Als niet roker vind je het toch ook niet fijn om tegen gerookte kleding met je gezicht te liggen.. laat staan een baby. Hoe je het went of keert, die geur is echt indringend ja. Een roker zelf merkt dat niet zo. Ik zou er ook moeite mee hebben! Heb verder geen tip sorry