8 Reacties

6 maanden geleden

Hoi! Ik ben momenteel bijna 22 zwanger van de tweede. Bij een tweede zou je schepjes etc veel eerder kunnen voelen, maar dat is bij mij niet het geval. Bij m’n eerste lag de placenta aan de achterkant en kon ik meer voelen, nu bij de tweede ligt de placenta ook aan de voorkant. Ik vind het een heel verschil. Ik voel nu veel minder dan bij de eerste. Ik begin de baby nu pas iets regelmatiger te voelen, vooral als ik in bed lig in de avond. Hopelijk stelt dat je wat gerust!

6 maanden geleden

Reactie op fientjeD

Hoi! Ik ben momenteel bijna 22 zwanger van de tweede. Bij een tweede zou ...
Fijn te horen dat ik niet de enige ben, het is zo raar te horen dat het voelen van de schopjes met de ligging van je placenta te maken heeft en dan maakt het je onzeker als je van andere hoort dat ze de hele dag door de kleine voelen

6 maanden geleden

Hier nu bijna 23 weken en begin eindelijk wat te voelen sinds vorige week! Ook placenta voor. Volgens mij hoef je pas bij 24 weken wat te voelen en met 28 weken structureel de baby voelen. Dus je hebt nog even de tijd. Neemt niet weg dat het vervelend is om weinig te voelen 😜

6 maanden geleden

Reactie op Maud-94

Hier nu bijna 23 weken en begin eindelijk wat te voelen sinds vorige week! ...
Nog even geduld hebben dus haha. Hopen dat het met de weken meer gaat worden dat zijn toch de kleine geniet momentjes

6 maanden geleden

Bij 24 weken moet je minimaal 1x per dag beweging voelen. Bij 28 weken herken je het patroon in bewegingen van je kind. Wat jij bij 23 weken voelt is dus echt prima!

6 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Bij 24 weken moet je minimaal 1x per dag beweging voelen. Bij 28 weken her ...
Dat is heel fijn om te horen, toevallig voelde ik hem begin deze middag weer even ☺️

6 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Bij 24 weken moet je minimaal 1x per dag beweging voelen. Bij 28 weken her ...
Mij is verteld bij 26 weken moet je de baby elke 24 uur een keer voelen en anders bellen. Ik heb de placenta ook aan de voorkant, voel de baby wel elke dag nu maar de ene dag heel veel en de andere dag af en toe een schopje. Ben 22+5 vandaag

6 maanden geleden

Ik ben nu 26 weken en nu eindelijk weet ik zeker dat ik wat voel in mijn buik. Dus ik snap je onzekerheid heel goed, maar ik vertel me zelf dat met de placenta voor duurt het nu eenmaal langer om te voelen, als de baby tegen de placenta duwt dan voel je dat gewoon niet, makes sense. Je kunt proberen op de grond te gaan liggen en dan links of rechts, onder je navel een paar vingers in je buik te duwen en zo 15 minuten te liggen, werkte bij mij met 24 weken, voelde na een tijd wachten wat onder mijn vingers.