21 Reacties
7 maanden geleden
Ik koop soms kleding op shein:) en dat is vaak wel prima. Maar speelgoed koop ik daar niet op want hoor daar ook geen goeie verhalen over
7 maanden geleden
Nee, absoluut niet. Je hebt geen idee wat je thuis krijgt. Producten worden gemaakt door mensen (ook kinderen) in verschrikkelijke omstandigheden, letterlijk moderne slavernij. Daarnaast is er geen enkele controle op de chemische materialen en processen, dus je hebt geen idee waar een product van gemaakt is.
Bescherm jezelf, je kind en de wereld en bestel alsjeblieft geen troep online. Liever 1 duurder truitje waar je lang mee kan doen dan 15 goedkope kledingstukken die je na 2x dragen weg kan gooien.
7 maanden geleden
Zou er sowieso niks kopen.
Waarom iets kopen waarvan je weet dat het gemaakt is onder (extreem) slechte omstandigheden en arbeidsvoorwaarden? Ik zou het niet over m’n hart kunnen verkrijgen… Ja het is goedkoop, maar ieder die koopt bij zulke websites draagt bij aan het stimuleren van die werk omgevingen 💔
Buiten dat… meen ik ooit gelezen te hebben dat de producten vol slechte stoffen zitten. Zou m’n baby/kind daar niet mee in aanraking willen laten komen. Koop liever wat duurdere dingen (of zelfs tweedehands, nog beter) dan dat ik voor weinig daar bestel.
Verder lekker doen wat je zelf wilt ❤️
7 maanden geleden
Reactie op FeestLotte
Nee, absoluut niet. Je hebt geen idee wat je thuis krijgt. Producten worden ...
Ik heb een paar kledingstukken van shein, niet dat ik er veel koop. Maar ik vraag me soms af of je bij andere gangbare winkels zoveel zekerder kan zijn dat het in goede werkomstandigheden gemaakt wordt. En ik kan kleding van shein prima vaak aandoen, daarvoor zou ik niet per se een duurder kledingstuk moeten kopen.
7 maanden geleden
Reactie op Evel3
Ik heb een paar kledingstukken van shein, niet dat ik er veel koop. Maar ik ...
Ik begrijp de gedachte, maar ergers is het niet logisch toch? Als je weet dat winkel A niet deugt, en van winkel B weet je het niet zeker, dan pleit dat volgens mij alsnog voor het voordeel van de twijfel voor winkel B…
7 maanden geleden
Shein (en bijv ook temu) zijn voor mij absolute no go’s vanwege de redenen die al eerder genoemd zijn. De extreem lage prijzen (door slechte werkomstandigheden en slechte/goedkope materialen die ook nog eens niet veilig zijn) zorgen voor oneerlijke concurrentie en houden dit soort praktijken in stand, waar ik zelf niet aan mee wil werken.
7 maanden geleden
Reactie op Adastre
Ik begrijp de gedachte, maar ergers is het niet logisch toch? Als je weet d ...
🙏🏻 mee eens met dit!
Ik koop zelf het allerliefste tweedehands ook. En ook met m’n vinted aankopen, koop ik geen kleding van bijv SHEIN.
7 maanden geleden
Reactie op Evel3
Ik heb een paar kledingstukken van shein, niet dat ik er veel koop. Maar ik ...
Er zijn inderdaad veel misstanden in de mode wereld, dat klopt. Maar als het in Nederlandse winkels ligt kun je er in elk geval vanuit gaan dat er een bepaalde vorm van controle op is geweest. En dan gebeuren er nog altijd erge dingen, maar niet zó erg als een 10 jarige die voor 1 cent jouw nieuwe polyester topje aan het naaien is. Als je bij shein koopt weet je dat dat wel zo is, daar wil je toch niet aan meewerken?
Als je je verdiept in de wereld van fast fashion ben je snel van het concept af, sowieso van het idee dat je altijd maar nieuwe kleren moet hebben. Of je kindje, in ons geval.
7 maanden geleden
Reactie op FeestLotte
Er zijn inderdaad veel misstanden in de mode wereld, dat klopt. Maar als he ...
Toevoeging dat je dan dus ook niet zou moeten willen shoppen bij primark,h&m,bershka,etc.. Bij alles wat heel goedkoop is (ook babyspulletjes) zou je je moeten afvragen waarom dat zo goedkoop is en wie er dan eigenlijk voor betaald heeft.
7 maanden geleden
Het speelgoed is niet getest naar Nederlandse/europese normen. En kunnen vaak concentraties aan lood bevatten. Dus dat is voor mij al een absolute nee!
7 maanden geleden
https://radar.avrotros.nl/artikel/speelgoed-webshop-temu-onveilig-95-vormt-veiligheidsrisico-voor-kinderen-60237
https://www.hartvannederland.nl/advies-en-tips/waarschuwen/artikelen/kleding-shein-vol-hormoonverstorende-stoffen-slippers-325-keer-giftiger
Klopt dat het inderdaad gevaarlijk kan zijn. Speelgoed is vaak niet van goede kwaliteit, waardoor er onderdelen kunnen afbreken en zowel kleding als speelgoed kan hele hoge concentraties schadelijke stoffen bevatten 😩 Ik ga zelf het risico niet nemen, hoewel het natuurlijk verleidelijk is, zoveel schattige dingen voor zulke lage prijzen! Als je geld wilt besparen is tweedehands een goede optie :)
7 maanden geleden
Je moet het gewoon niet willen, je zou zelf ook niet zo willen worden behandelt
7 maanden geleden
Het is niet getest volgens de (strenge) regels die in Nederland (en vrijwel heel Europa) gelden.
Het is niet per definitie slecht/giftig, maar de kans is zeker aanwezig. Overigens bij elke Aziatische prijsstunter, en ook bij veel dropshippers.
Overweeg zelf welk risico je wilt lopen en tegen welke prijs
7 maanden geleden
Bij mijn eerste kocht ik speelgoed van shein, totdat een klein stukje ~wat er niet van af hoort te gaan~ er vanaf ging en ik het uit zijn mond moest halen. Daarna heb ik het nooit meer gedaan.
Enkel bol.com of gewoon in de winkel gekocht.
7 maanden geleden
Bij mijn eerste kocht ik speelgoed van shein, totdat een klein stukje ~wat ...
Wees je wel bewust dat er mega veel dropshippers zijn en ook o.a. bij AliExpress, SHEIN etc bestellen. 😅 zelfs als de levertijd 1a2 dagen is, zou ik wel opletten dat het niet alsnog artikelen zijn die van die sites te bestellen zijn..
7 maanden geleden
Bij mijn eerste kocht ik speelgoed van shein, totdat een klein stukje ~wat ...
Ook bij bol is het opletten. Onlangs nog iets gekocht op bol, wat ook te koop bleek te zijn op Shein. Op bol wel 35 euro ipv de 7 euro op Shein. Maar exact hetzelfde artikel met exact dezelfde verkoopsfoto's. Dus ook op bol ben je nog niet zomaar zeker van de oorsprong en kwaliteit van je product
7 maanden geleden
Ik mag van mijn man daar niet bestellen voor de kleine. Vanwege de eventuele "gevaarlijke stoffen" in de kleding.
Heb me er zelf niet in verdiept in hoeverre dat gaat hoor maar doe het dus ook niet.
7 maanden geleden
Shein is echt het laagste van het laagste in de modeindustrie. Waar merken zoals h&m en primark hele kleine stapjes maken als het gaat om duurzaamheid en werkomstandigheden hoeft shein daar helemaal geen rekening mee te houden. Het is enorm vervuilend, is risicovol voor je kindje, je wilt écht niet weten in wat voor omstandigheden het gemaakt is. Als je iets geeft om hoe de wereld eruit ziet voor het kindje wat je bij je draagt zou ik nog een paar keer nadenken voor je bij Shein besteld.
7 maanden geleden
Ik zou de documentaire “Buy Now!” Op Netflix kijken, daar leggen ze SHEIN en andere bedrijven heel duidelijk uit. 😊