25 Reacties
2 dagen geleden
Toevallig laat ik hem vandaag voor het eerst het eerste slaapje van de dag in zijn eigen bedje doen. Dan heb ik even tijd voor de andere kids. Als zij naar bed zijn dan laat ik m wel bij me slapen maar dat is pas vanmiddag. Ik begin dus nu met oefenen van 1x op een dag in zijn eigen bedje. Hij is nu ruim 7 weken
2 dagen geleden
Ik ben hier ook mee aan het oefenen. Ik probeer haar zelfs overdag een dutje te laten doen in haar eigen kamer ipv de cosleeper. Het is één keer gelukt 😂 gisteren wel geprobeerd maar helaas zonder succes
2 dagen geleden
Ik ga zometeen proberen onze dochter (6 weken) voor het eerst op haar eigen kamertje te laten slapen. Ik ga het opbouwen. Als het goed gaat kan ze uiteindelijk snachts ook op haar kamertje slapen ipv bij ons in de cosleeper.
2 dagen geleden
Reactie op OpbeurendeStruik044228
Ik ben hier ook mee aan het oefenen. Ik probeer haar zelfs overdag een dutj ...
Hoeveel weken is de kleine?
2 dagen geleden
Momenteel ben ik vooral blij als dutjes lukken, zodat ik s avonds geen oververmoeid overstuur kind heb. Waar vind ik nog compleet irrelevant. Momenteel meestal s morgens op mij, s middags in de draagzak of de wagen.
Dus na de feestdagen als ze 3 maanden oud is, ga ik denk ik eens rustig beginnen met dutjes in bed.
2 dagen geleden
Reactie op BijnaMamaInHetWild
Hoeveel weken is de kleine?
Ze is 7 weken! Vandaag is het weer gelukt 🙌🏻 ze ligt al vanaf half 1 lekker te tukken in haar ledikantje.
2 dagen geleden
Hier is de kleine man 7 weken en voor het eerst een dutje in bed van 1 uur. Toen was het klaar en had hij ook honger
2 dagen geleden
Hier al tijdje. Vanaf tweede/derde week. Ene keer slaapt ze er goed door en andere keer snel wakker.
2 dagen geleden
Reactie op JvanV
Momenteel ben ik vooral blij als dutjes lukken, zodat ik s avonds geen over ...
Hier precies hetzelfde verhaal.. in box of bedje is een no go
2 dagen geleden
Mijn dochter is nu 7 weken en doet vrijwel elk dutje in haar eigen bed, op eigen slaapkamer (‘s nachts wel nog in de co sleeper). Was in het begin wat geduld voor nodig en veel naar boven om te troosten, maar nu gaat het goed! Wat bij mij werkte was heel goed letten op de wakkertijd, en tegen het einde (dus niet al daarna) echt goed onderzoeken wat de vermoeidheid signalen zijn van je kindje. Op dat moment ga ik naar haar kamertje, doe ik de gordijnen dicht zodat het donker is, praat ik zachter en knuffel een beetje, en dan leg ik haar moe maar wel nog wakker in bed. Moonie beat aan (of gewoon white noise), even erbij blijven tot de ogen dicht gaan, en dan blijft ze meestal heerlijk dutten.
gisteren
Reactie op BijzonderePaddestoel531377
Mijn dochter is nu 7 weken en doet vrijwel elk dutje in haar eigen bed, op ...
Gebruik je een bepaald schema voor de wakkertijden?
18 uur geleden
Meestal in de kinderwagen die in de woonkamer staat, maar soms ook boven in zijn bedje. Ik probeer dat binnenkort wel in elk geval voor 1 dutje te doen. Ik denk het slaapje in de middag, dan kan zijn grote zus van 4 uit school ook wat meer lawaai maken 😉. Hij is nu precies 2 maanden oud.
16 uur geleden
Reactie op BijnaMamaInHetWild
Gebruik je een bepaald schema voor de wakkertijden?
Ja, bij deze leeftijd ‘hoort’ ongeveer 1 uur en een kwartier (maar dat verschilt uiteraard per kindje, dus is in het begin even een beetje zoeken). Wij staan tussen 6 en 7 op. Dan hanteer ik vanaf dat moment dus de 1 uur en een kwartier ongeveer. Dat is inclusief verschonen en voeden. Dan soms een beetje spelen, of even kletsen, etc. En dan rustig aan het bedritueel starten. Eerste dutje is dan ongeveer van 8 tot kwart voor 10, dan weer van 11 tot 13, etc etc. In de avond (na 5) ben ik wel iets flexibeler, dan komt mijn partner ook thuis en dan nemen we het zoals het komt. Soms slaapt ze boven in haar bedje, soms gezellig nog even beneden op ons tot wij ook gaan slapen.
12 uur geleden
Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar hoe jouw eigen kindje slaapt en daarop de keuze voor oefenen in eigen bedje af te stemmen. Ik heb zelf de handleiding van ‘liefdevol in slaap brengen’ van bureau van slaap. Echt een aanrader voor dit soort vragen
9 uur geleden
Ja, bij deze leeftijd ‘hoort’ ongeveer 1 uur en een kwartier (maar dat vers ...
Hoe doe je dat dan als je ergens heen wilt? Al is het even naar de supermarkt bijvoorbeeld..
9 uur geleden
Vanaf 8 weken het eerste dutje van de dag in zijn eigen bedje. De rest nog in de wagen (hond uitlaten) of lekker bij ons. Volgens het cb hoefde het echt nog niet trouwens dus zij zeiden forceer het niet.
8 uur geleden
Ja, bij deze leeftijd ‘hoort’ ongeveer 1 uur en een kwartier (maar dat vers ...
Ik vind dit echt super knap en snap niet hoe mensen dit voor elkaar krijgen. Met de voeding, verschonen en rechtop houden zit ik al richting de 1.5 uur, en regelmatig gaat ons mannetje dan echt nog niet slapen en is hij gewoon wakker tot de volgende voeding en wil soms daarna nog niet slapen, of misschien even 20 minuutjes.
Enige manier om hem wat langer te laten slapen is bovenop ons op de bank of in de draagzak, maar dan moet je wel blijven bewegen 😅
Overdag in bed lukt al helemaal niet dan blijft hij echt klaarwakker.
Op zich gaat het wel zo, maar dit zal vast vanzelf beter worden toch? Hoop ik? 😂