2 Reacties
3 uur geleden
Het is, wanneer babys zo klein zijn, vooral belangrijk dát ze slapen, niet wáár ze slapen. Lekker veel op je laten slapen dus, ook goed voor de hechting! Eventueel een draagzak als dat fijn is? Dan heb je je handen vrij. Of voor nu toch nog even de wagen. Zelfstandig in slaap vallen is iets wat babys van deze leeftijd vaak nog niet kunnen, komt vanzelf! Maar idd, dat is soms best zwaar!
1 uur geleden
Ik herken het wel, alleen heb ik even geaccepteerd dat het is wat het is. Mannetje is ook bijna 8w. Hier het 1e deel van de nacht juist onrustig tot half 2 en daarna slaapt hij goed tot 11u (met nog een voeding rond 4/5u). 's Nachts slaapt hij bij mij in bed de afgelopen 2 nachten en dat maakt hem iig rustiger. (Misschien door kerst/sprong 2 wat onrustiger 🤷🏼♀️)
Overdag slaapt hij ook vooral korte slaapjes van 30-45 min max. (Box of bedje) Verder beetje spelen box of slapen in de wagen na wandelen.
Ik denk dat nabijheid is wat hij nu nodig heeft deze leeftijd dus in de avond van 18/19-22/23 slaapt hij meestal op mij/mijn arm of op een voedingskussen naast mij op de bank, want bedje is dan een strijd waar we vooral beide moe van worden 🤣
Ik heb idd mn focus liggen, zoals de andere reactie, belangrijk dát hij slaapt. Niet de 'waar' 🙏🏼 En mensen om mij heen (en ikzelf) zien hem (met dit ritme) als een lief en tevreden babytje 🩵
Vanavond kerstdiner 3, dan gaat de draagzak lekker mee 🎄 Hopelijk maakt dat dat we beide kunnen genieten. Hij tegen mij aan en ik van het eten haha
Hopelijk kan je voor jezelf een weg vinden zodat het niet meer voelt als een strijd! Zet hem op mama 💪🏼😘