15 Reacties

16 uur geleden

Hier nog 1! We hadden top nachten met 1 voeding, waarna ze na een half uur max 3 kwartier weer sliep. Nu komt ze meestal 2x en duurt het zo 1 tot 2 uur voor ze weer op zichzelf slaapt, als ze überhaupt weg te leggen is. Dutjes overdag gingen al moeizaam en zijn zeker niet beter geworden. Wij zijn moe en arme kind heeft zelf ook inmiddels wallen. Hoop dat de 4 maanden slaapregressie / sprong 4 heul snel voorbij is. Maar lees dat het 2 (daar zitten we inmiddels wel aan) tot 6 (!!) weken kan duren.

14 uur geleden

Hier ook! Hij ging rond 21.00 Het is nu 3.30 en inmiddels de 4e keer wakker 😅 Sterkte allemaal!

12 uur geleden

Hou op schei uit. Ben de hele nacht al wakker. Ik kan niet meer..😫

12 uur geleden

Die van mij is overigens 3 maanden, dus dit voorspelt niet veel goeds dan🙈

12 uur geleden

Mijn zoontje sliep ook van 21.00-3.00u en nu sinds een maand is hij zo’n 5 keer per nacht wakker. Hij begon al toen hij 3 maanden was. Ik weet niet of dit nog vanzelf overgaat hoor… 😓

12 uur geleden

Reactie op EsMarLe

Die van mij is overigens 3 maanden, dus dit voorspelt niet veel goeds dan🙈 ...
Die van mij begon ook met 3 maanden en is nu bijna 4 maanden. Het is zo zwaar 😩

12 uur geleden

Ik heb ook zitten huilen vannacht. Zeker 6x wakker geworden van m’n baby en sinds 4 uur niet meer geslapen omdat m’n oudste ook nog eens bij ons in bed kwam snotteren… Hier ‘pas’ een week bezig maar ik word he-le-maal ellendig van dag in dag uit bezig zijn met slaapjes en maar weer wandelen en maar weer sussen en maar weer rondlopen en wiegen en weer weer WEER uit m’n slaap gehaald worden. En dan de wetenschap dat dit nog wéken kan duren. Hoe dan?

11 uur geleden

Ik heb geen idee of mijn zoontje in een sprong zit (16 weken) maar sinds een tijdje komt hij weer stipt om 23:00, 03:00 en 06:00. Of iets afwijkends. Een speentje helpt dan niet, alleen een voeding. Die geef ik hem dan, maar hij heeft de dag ervoor dan al 900-1000ml gedronken. Dan denk ik: hoe kun je nou honger hebben? Maar na een flesje gaat hij wel weer lekker slapen. Alleen ik merk vooral de laatste tijd irritatie en daar word ik verdrietig van. O ze oudste is 4 en en we zaten zo in een fijn ritme. Lekker slapen ook vooral, vrijheid. We zijn lang bezig geweest met de tweede, door IVF. Bijna gestopt omdat ik op was, dus het is ons wondertje. En toch.. Mijn man heeft al uitgesproken dat hij er niks aan vindt en "spijt" heeft van de 2e. Terwijl hij weet dat dede gedachtes niet reëel zijn nu je in deze fase zit. We zijn al 23 jaar samen maar we hebben beide al op het punt gestaan dat we dachten dat de komst van de 2e ons gezin zal breken 💔 We zijn 38 en 40 en dat lijkt nog niet zo oud, maar merk echt wel dat het anders is dan 4 jaar geleden. Alsof je dan meer kunt hebben. Maar al 16 weken nachten met zo weinig slaap en een baby die als hij honger heeft ook meteen gaat huilen breekt ons letterlijk en figuurlijk op. Ik hou zo van ons manneke en als ik bij hem kom en hij lacht naar me dan smelt ik. Maar het is zo zwaar inmiddels. De dagen gaan gelukkig heel goed en ik ben blij dat hij zelfstandig in slaap kan komen. Maar ooo wat hoop ik dat hij snel maar 1x per nacht komt 💙

11 uur geleden

Sprong 4 is zoooo verschrikkelijk 😤😤😤😤😤

10 uur geleden

Wij zitten pas een paar dagen in sprong 4 maar wat is dit heftiggg 🥴 Zowat ieder uur wakker snachts en overdag alleen dutjes in doek of wagen. Ik hou mn hart vast voor komende weken… Spannend ook hoe dat vanaf volgende week gaat zijn bij de opvang, maar ook fijn om dan overdag even uit de baby life te zijn 🫣

10 uur geleden

Reactie op Maya1988

Ik heb geen idee of mijn zoontje in een sprong zit (16 weken) maar sinds ee ...
Och wat zwaar en naar… even een hart onder de riem en een dikke knuffel! Na zoveel jaren samen redden jullie dit ook😘😘

10 uur geleden

Jep…. Herkenbaar alle verhalen. Dochter gecorrigeerd al 16 weken en we zitten er midden in. Ikzelf ben vergeten hoe ik moet slapen door het continue “aan” staan. Ik val niet in diepe slaap omdat ik weet dat ik er zo toch weer uit moet. Dit is al ruim 2 weken gaande; bizar zwaar. Overdag breekt het mij vooral op. Heb geen energie om te wandelen etc om haar in slaap te krijgen…

9 uur geleden

Reactie op Bloemetje08

Och wat zwaar en naar… even een hart onder de riem en een dikke knuffel! Na ...
Ik hoop het zo ❤️

9 uur geleden

Jaaaa super pittig!!! Hier ook ben helemaal op. Man probeert wel te helpen maar als bv mama doe je het grotendeels alleen. Ben echt k.o na 2 weken. Ook net begonnen met werken, zowel lichamelijk als mentaal echt zwaar. Voorheen kon ze een lange dutje maken van 5/6uur in de nacht, nu is het weer om de 2,5/3uur. Valt moeilijk in slaap..

7 uur geleden

Qua slapen valt het bij.ons mee. Ze is 's nachts iets onrustiger en komt soms weer voor een voeding tussen 3 en 5, waar ze eerst na droomvoeding tegen 11en doorsliep tot een uur of 6/7. Maar madame is mij een partij humeurig! Echt meerdere keren per dag flinke pozen huilen/schreeuwen. Als ik haar dan blijf knuffelen gaat het vaak met een minuutje of 10 wel over, maar als ik er niet ben heeft mijn man het lastig haha. Ze vind het ook lang niet vaak meer goed om even op het speelkleed of zo. Heb ook het idee dat dat overstuur zijn erg vermoeiend is, want overdag doet ze ineens ook meerdere langere dutjes tot wel 2 uur😅. Ze krijgt wel minder drinken binnen ben ik bang, omdat ze bij het voeden ook wel eens een boze bui krijgt, met name bij de fles als ik weg ben