14 Reacties
vorige week
Ik was alles op 40 wel stand baby care. En ik was het gelijk vaak de zelfde dag ik was alles qua kleding op baby care
vorige week
Kleding gewoon 30, borstpads (heb wasbare), BH, slaaphempjes, spuugdoekjes, Hydrofielen waarmee de mond of mijn tepels in aanraking komen, wel. Iedere dag een schone bh en hempje.
vorige week
Reactie op Bloemetje08
Kleding gewoon 30, borstpads (heb wasbare), BH, slaaphempjes, spuugdoekjes, ...
O en vergeet niet om spenen en flesjes/kolf volledig uit te koken.
vorige week
Reactie op Bloemetje08
O en vergeet niet om spenen en flesjes/kolf volledig uit te koken.
Ja dat doen we inderdaad (3 minuten) en was je deze dan nog af van te voren, want het lijkt soms een beetje vettig te blijven?
vorige week
Reactie op DaadkrachtigeSterrenbeeld233143
Ja dat doen we inderdaad (3 minuten) en was je deze dan nog af van te voren ...
Ja dat doe ik wel. Alleen nu bij spruw iedere keer; anders zo nu en dan.
vorige week
Ja ik zou wel alles op 60 wat kan en de kleren en je bh’s op 40 met een scheut azijn (de schimmel gaat niet lekker op zuur). Alles maar 1 dag gebruiken, ook je handdoek, Spuugdoekjes en keukendoeken, vergeet ook niet verschoonhoes en de slaapzakjes/hydrofiele doeken in het bedje vaak te verschonen. Overal waar spuug/melk op komt.
We hebben gemerkt dat nystatine op een wattenstaafje op de spruw plekken deppen beter werkt dan het spuitje of de 1ml in de mond te smeren.
En flesjes + kolfspullen steriliseren idd vooraf ff afspoelen met water. Handen vaak wassen en alles wat je met je handen aanraakt schoonmaken met een reiniger waar je schuit azijn in doet.
Wij zijn nu na dat alles, kokosolie elke dag en nog meer gekke dingen proberen ong 5 a 6 weken lang bijna van de spruw af, nog niet helemaal.. 🙃
14 uur geleden
Reactie op RxMO
Ja ik zou wel alles op 60 wat kan en de kleren en je bh’s op 40 met een sch ...
Bedankt voor alle tips. Hier nog weinig verbetering helaas. Ik heb het zelf ook in mijn mond. Niet op mijn borsten, denk ik. Hoewel de huisarts er niet heel veel ervaring mee leek te hebben. Ik smeer nu na iedere voeding miconazol en geef mijn zoontje na iedere voeding nystatine (0,5 of 0,75 per keer), behalve de nachtvoeding. Ik doe dit met een wattenstaafje. Ene kant voor de tong en andere kant gehemelte.
Wassen inderdaad op 60 waar kan (bh’s, spuugdoeken, hydrofielen, handdoeken, keukendoeken en theedoeken). Bed en slaapzakje om de dag. Mijn eigen bed probeer ik om de dag of 1x per 3 dagen te verschonen. Ik slaap zonder bh of hemdje oid. Verder kleding op 40 met azijn. Alles uitkoken met azijn.
Kokosolie ook in huis gehaald, maar nog niet gebruikt. Wanneer geef je dat? En nog andere tips of gewoon uitzitten😅
13 uur geleden
Pas toen ik nistatine met een spuitje in de wangen ging spuiten (hele kleine beetjes tot het op was) was het binnen no time verdwenen. Met een wattenstaafje had hier geen/te weinig effect. Vergeet niet na iedere voeding je zoogcompressen te vervangen.
6 uur geleden
Bedankt voor alle tips. Hier nog weinig verbetering helaas. Ik heb het zelf ...
Kokosolie smeer je op je borsten, baby’s handjes (die gaan vaak in de mond), kan op de spruwplekjes smeren in de mond. Koop wel liefst bio onbewerkt dus met geur en smaak er nog in. Ik deed ook pure blauwe bessensap op m’n zoogcompressen en dan op m’n tepel in mn bh, maar bij mij was het dus voornamelijk bij mijn tepels en deed ziek veel pijn. Huisartsen hebben vaak weinig kennis van zwanger/baby gerelateerde onderwerpen tenzij ze zelf toevallig meegemaakt hebben, hiervoor zou je evt contact met Lactatiekundige kunnen opnemen. Als je baby het in de mond heeft en je geeft BV dan kan het goed zijn dat jij het op je borsten ook hebt maar niet zo’n last..
Het is echt een bitch die spruw😅 je doet het al heel goed en het is soms ook echt uitzitten tot het wegtrekt helaas.
6 uur geleden
Reactie op RxMO
Kokosolie smeer je op je borsten, baby’s handjes (die gaan vaak in de mond) ...
Ah bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van de kokosolie op de handjes is inderdaad een goede tip. Ik heb 100% bio kokosolie bij de ah gekocht. Jij deed dat niet in het mondje omdat je kindje nystatine kreeg denk ik? Zou ook niet zo goed wanneer ik dat dan moest geven. Hoe vaak smeerde je de handjes ermee in? Ik smeer op mijn borsten in principe iedere keer miconazol, deed je de kokosolie dan nog tussendoor? Nee inderdaad! Ik heb al contact gehad met een lactatiekundige, maar had niet veel andere adviezen dan ik al toepaste.
Nou he?! Nogmaals bedankt voor alle tips en blij te lezen dat het bij jullie bijna weg is.
5 uur geleden
Ah bedankt voor je uitgebreide reactie! Dat van de kokosolie op de handjes ...
Ik deed de nystatine op gegeven moment minder want na 4-5 weken zonder resultaat dan is het wel gedoe na elke voeding. Deed op gegeven moment af en toe medicijn en kokosolie op m’n vinger in mondje smeren afwisselen. Zelf gebruikte ik de olie voor en na het kolven en als ik pijn had of na het douchen. Miconazol alleen na borstvoeding want onze spruw zat vooral op haar tong en dan ‘besmette’ zij me weer, dat wisselde ik soms af met de bessensap. Ik dronk ook bepaalde thee die zou helpen en slikte pre-pro biotica van laveen trouwens, niks heel strak elke dag maar wel elke dag een paar van dit soort hulpmiddeltjes.
Gentiaan violet niet gedaan, dat wilde ik net gaan doen toen het wat beter werd. Dat werkt soms het beste heb ik gehoord in m’n omgeving, als de rest niet aanslaat.
Succes!