11 Reacties
12 uur geleden
Een wekker zetten om voeding aan te bieden snachts is echt niet nodig als ze goed groeit en zichzelf laat horen. Dus dat zou ik niet doen. Je zou daarmee ook het slaapritme verstoren als ze middenin diepe slaap zit bijvoorbeeld. Maar doorgaans zijn je borsten wel gewend dat er iedere drie/vier uur wordt gedronken dus bij langere blokken slaap zit er dan meer aanbod in dan vraag. Niet teveel gaan kolven, dan komt er alleen maar meer melk. Je kunt met een handkolfje van Haakaa je eerste melkstroom van links opvangen als je begint met rechts aanbieden. En als je baby verzadigd is nog even de Haakaa er aan want anders loop je het risico op borstontsteking als er teveel melk in je borst blijft zitten. Met de hand nog dikke of bobbelige kliertjes leegdrukken helpt ook
12 uur geleden
Ik ben nu trouwens zo ongeveer klaar met voeden en ze drinkt mn "grote" borst wel leeg... Dus vraag en aanbod lijkt wel nog te kloppen?
12 uur geleden
Mijn ervaring is dat je borsten zich daarop aanpassen. De eerst paar keren zullen ze 's morgens flink (onprettig) vol zitten, maar naarmate er vaker een langere tijd tussenzit, zal dat afnemen (dan 'weten' je borsten dat ze voor middenin dat lange tijdsblok geen melk hoeven maken). Even doorheen dus ;)
12 uur geleden
Komt vanzelf goed, ze drinken die grote borst in de ochtend wel leeg om even in te halen
Je borsten passen zich vanzelf wel aan. Nu maken ze nog steeds op voorhand veel melk en dus lopen ze vol.
Dit wordt steeds meer op vraag, dus dan gaan ze maken als er gedronken wordt.
Ik voed nu 3jr continu en geen stuwing meer, maar er wordt gewoon melk gemaakt als de baby gaat drinken
12 uur geleden
Ik zou zeker geen wekker zetten! Ik beweeg hierin mee met ons kindje! Soms meldt ze zich na 4u al, vaak na 5-6u en soms zelfs pas na 7. Als dat laatste heb ik dan lekker volle bobbelige borsten. Maar het doet gelukkig nooit zeer en het lekt amper. Wel let ik dan bij de eerste voeding op dat ze in ieder geval even uit beide borsten drinkt. Ik moet haar in de nacht na 5 min wisselen, anders valt ze aan de eerste in slaap.
En wat ik momenteel doe is s morgens als ze er lang tussen heeft gelaten en ze nog vol zitten, even 10 min kolven voor wat vriezervoorraad. Dan heb je tenminste beetje lekkere productie omdat ze nog vol zitten van de nacht. Dat houd je productie ook op pijl, maar zou ik weer niet adviseren als je al risico hebt op overproductie.
9 uur geleden
Oke! Bedankt voor het meedenken. Ik ga zeker geen wekker zetten. Wat is borstvoeding toch een mooi systeem h猫. Dat je borsten dit uiteindelijk gewoon "oppikken" en zich er dus aan gaan aanpassen. Ik vind het prachtig!
Bedankt voor het meedenken 鈽猴笍
3 uur geleden
Reactie op Lourie
Dit heb ik ook. Maar ons meisje heeft last van die flinke toestroom.. Ze ve ...
Absoluut. Daarom kolf ik het eerste toeschietreflex af!
3 uur geleden
Reactie op Lourie
Dit heb ik ook. Maar ons meisje heeft last van die flinke toestroom.. Ze ve ...
Dat lijkt gek genoeg bij mij wel mee te vallen! Soms heeft ze er iets meer moeite mee, maar de afgelopen tijd kan ze het aardig bij benen 馃槀