23 Reacties
6 maanden geleden
Ik mocht 8 uur van tevoren niet eten. Ze goot bij mij de inhoud van het flesje in een plastic bekertje en toen bleef er nog een laagje in het flesje over, dus iets meer dan een bekertje. Ik had hem vandaag en op een nuchtere maag is zo'n heel zoet drankje niet echt lekker maar bij mij waren er geen problemen. Vond het 2 uur wachten en stilzitten vervelender dan het drankje
6 maanden geleden
Ik heb m ook morgen, om 8.15, en mag vanaf 00 niet meer eten en drinken (alsof ik dan niet allang slaap haha). Ik heb de test bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en vond het toen erg meevallen! Het drankje is erg zoet maar ik vond het niet heel vies. De 2 uur stil zitten is vervelender. Dus zorg dat je iets meeneemt waar je je mee kan vermaken en iets te eten voor als je klaar bent!
6 maanden geleden
Ik heb die test vandaag ook gehad. Avond vantevoren vanaf 22.00 niet meer eten en drinken, slokje water mocht wel. 8.15 bloedafnemen en 1 bekertje vol zoet drankje, ik hou van zoet en vond dit prima te drinken. 2 uur in een stoel gezeten, puzzelboekje en ereader mee, was goed te doen. Om 10.15 weer prikken en toen mocht ik naar huis. Had een boterham mee om direct daarna te eten, dat was inderdaad lekker. Nu moet ik wachten op de uitslag. Succes morgen 😊
6 maanden geleden
Het is allemaal meegevallen! Ik mocht kiezen of drankje koelkast koud of kamertemperatuur. Gekozen voor koelkast koud en ik kreeg een rietje. Tuurlijk, lekker is anders maar ik heb meer moeite met een paracetamol dan dit drankje. Zit er ook weer op, nu hopelijk snel de uitslag 🥳

6 maanden geleden
Volgens mij is het overal anders, bij mij stond 8 uur van te voren niet meer eten. Wel nog water of thee zonder suiker. Ik had zelf een redelijk klein bekertje en mij viel het echt enorm mee! Ik hou niet van mierzoet en wordt meestal heel misselijk van veel zoetigheid maar ik kon dit zo opdrinken en heb daarna met mijn schoonzus spelletjes gespeeld in de wachtkamer.. tijd vloog voorbij :)
6 maanden geleden
Mijn verloskundige zegt dus dat ik deze suikertest niet hoef te doen omdat mijn bmi niet te hoog is. Zijn er meer dames waarbij dit het geval is? Of zou ik erop aan moeten dringen dit toch te doen?
6 maanden geleden
Reactie op GoedhartigeVlakte527274
Mijn verloskundige zegt dus dat ik deze suikertest niet hoef te doen omdat ...
Nee hoor, als jij geen indicatie hebt hoeft het niet. Ik moet zelf omdat mijn moeder in haar zwangerschap diabetes type 1 heeft gekregen, dus dat geef mij een ''indicatie'' om de test wel te moeten doen. Altijd de VK vertrouwen! :)
6 maanden geleden
Reactie op GoedhartigeVlakte527274
Mijn verloskundige zegt dus dat ik deze suikertest niet hoef te doen omdat ...
Alleen maar fijn dat het niet hoeft. Bij mij is het buikje van de baby aan de grote kant, zagen ze bij de 20 weken echo. Vandaar de suikertest. Bij m’n 1e kindje heb ik dat ook niet hoeven doen dus zeker niet aan dringen. Vk geeft dit idd goed aan als het wel nodig zou z’n
6 maanden geleden
En? Hoe was het?
Ik vond het drankje meevallen, maar ben er daarna wel de hele dag ziekig/moe van geweest. Moet hem nog 1 of 2 keer helaas
6 maanden geleden
Reactie op SaDy
Alleen maar fijn dat het niet hoeft. Bij mij is het buikje van de baby aan ...
Ik heb precies hetzelfde. Bij 20 weken echo buikje aan de grote kant en dus donderdag de suikertest. Ben benieuwd en hoop vooral op goed nieuws. Wanneer krijg jij de uitslag?
6 maanden geleden
Ik heb hem nu. Was een bekertje vol met een mierzoet drankje en kreeg 2 slokken water erna. Mocht 8 uur van te voren niks meer hebben.
Het valt zwaar op een nuchtere maag maar zit stil dus valt mee
6 maanden geleden
Heb hem ook nu! Over een uurtje moet ik alweer bloedprikken en dan is het klaar. Voel me eigenlijk wel prima, het valt me heel erg mee. Nuchter vanaf 22 uur gisteravond.
6 maanden geleden
Reactie op Ienn
Even een vraag voor de moeders die 'm al hebben gehad!
Mag je na de tweede ...
Ik mocht meteen weg, ze moesten het bloed volgens mij eerst opsturen naar het lab voor onderzoek, ze doen daar in ieder geval bij ons niet zelf het bloed onderzoeken. Ik kreeg de volgende dag de uitslag via de verloskundige en die gaf aan dat dat best snel was, soms duurt het 2 dagen
6 maanden geleden
Reactie op Ienn
Mag je na de tweede ...
Ik mocht ook meteen naar huis na de test. Kreeg dezelfde dag nog de uitslag via de verloskundige, maar meestal duurt dat langer begreep ik.
6 maanden geleden
Reactie op Ienn
Mag je na de tweede ...
Ik mocht na de 2e x prikken naar huis en ben de volgende ochtend gebeld om 9u.
(Was in het Erasmus MC)