12 Reacties
4 dagen geleden
Onze zoon, 8 weken, vind er ook geen klap aan, gaat huilen of slapen, doet vrij weinig. Terwijl als hij bij ons op de borst ligt, gaat ie wel heel actief oefenen met z'n hoofdje optillen. Kregen gisteren het verzoek van het consultatiebureau het wel te oefenen.. Dus hier ook nog niet d茅 tip
4 dagen geleden
Mijn zoontje vond het ook helemaal niks maar toch blijven proberen. Je kan de tummy time ook bij jou op je buik laten doen, misschien werkt dat beter?
Bij mijn zoontje was het soms maar n paar seconde dat het goed ging en daarna meteen huilen. zo deden we het meerdere keren per dag en nu vind hij het helemaal niet meer erg. Hij is morgen 9 weken en kan zijn hoofd al best hoog houden en begint al te rollen naar zn zij
4 dagen geleden
Onze baby had meteen al een hele sterke nek (volgens mij ook niet per se goed), dus tummy time is heel makkelijk bij haar. Ik zie regelmatig filmpjes van een osteopaat die demonstreert dat je tummy time ook kan doen op de arm, dan draag je je kindje met het buikje naar beneden en het hoofdje rust op de onderarm richting je elleboog. https://www.instagram.com/reel/DSVx-XZk9kZ/?igsh=MXhncnRmbGdqMDRzMQ==
Als ik haar neerleg in de box voor tummy time dan zorg ik er wel voor dat haar armpjes onder dr schouders of borst liggen, zodat ze zichzelf eventueel kan opdrukken. Anders ligt ze meteen met de hoofdje plat op de grond.
4 dagen geleden
Bij ons vond hij het ook vreselijk maar lag wel heel graag op onze buik met zijn buik, dat telt ook als tummy time!
4 dagen geleden
Onze meid vindt t ook alles behalve top. Ze is nu 12 weken en als ze een goede bui heeft kan ze haar hoofd en bovenlijf omhoog duwen en rondkijken voor 1-2 minuten. Als je haar draagt kan ze haar nekje al behoorlijk stabiel houden, klapt soms nog wel om.
Paar dingen die hier werken:
- Niet op de buik plop leggen maar heel rustig erheen rollen.
- Armen onder haar lijfje leggen zodat ze wat lift heeft.
- Iets voor haar leggen of doen om te kijken. Je kunt er zelf voor gaan zitten of een contrast boekje.
- Echt kort houden. Ik zie het als een push up doen voor die kleintjes. Dat houd je zelf ook maar een minuut of wat vol. En op een moment dat ze goed in de energie zitten.
- En je kunt nekje inderdaad ook trainen door het op jouw buik te doen, of bij rondlopen op je arm of in de draagzak kans te geven zelf te stabiliseren (natuurlijk wel hand in de buurt)
4 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ben hier ook nog heel erg zoekende in, heb het idee soms dat we haar tekort doen door het zo weinig te doen ,,馃ゲ maar ze vindt het echt verschrikkelijk. Ik probeer haar maar regelmatig bij mij op mn borst te leggen. En haar toch maar rustig op haar buik te draaien soms als ik haar verschoon.
4 dagen geleden
Ons zoontje vindt het ook verschrikkelijk, begint na een paar seconde echt te schreeuwen.
Wij doen het daarom echt weinig, maar vandaag op het consultatiebureau zei de arts dat hij zulke sterke nekspieren heeft haha!
Wij houden hem vaak hoog met zijn hoofdje over onze schouder, dan traint hij ook zijn spieren waardoor hij steeds sterker wordt in zijn nekje.
4 dagen geleden
De kinderfysiotherapeut is toevallig vandaag bij mij langs geweest. Ik ga haar tip zo goed mogelijk uit leggen haha.
Doe je benen gekruist over elkaar (dames zit) leg hem met zijn borst over de bovenste knie dan is zijn gezichtje vrij.. maar kan het wel als het ware naar voren hangen.
Tik dan op zn rug en ondersteun zn onderrug om op die manier een soort steun gevoel te geven.
Ook kan je hem met zn rug tegen je opgetrokken benen leggen en dan rustig naar voren halen. Hij traint dan de spier waardoor zn hoofdje niet naar achter klapt..
Hopelijk heb je er wat aan
17 uur geleden
Ik doe het ook te weinig, maar voel me daar wel schuldig over. Als ik hem rechtop houd over mn schouder tilt hij wel goed en sterk zijn hoofdje op. Maar op de buik gaat hij gewoon opzij kijken 馃ぃ
Je kunt ook een hydrofiele doek oprollen en deze onder zn armpjes/oksels leggen en wat speelgoed voor hem leggen. Je hebt ook speciale tummy time kussentjes met friemeltjes en een spiegeltje eraan. Dus interessant voor ze maken.
6 uur geleden
Ons zoontje vond het ook helemaal niks. Wij lopen bij de fysio ivm Voorkeurshouding. Daar gaf ze me de tip om voor hem te gaan liggen op mijn buik en mijn handen open naar boven onder zijn armpjes te leggen. Zodat hij voelt dat je er bent. Dan tegen hem praten en hem aanmoedigen. En zo ging hij ineens zijn best doen om te kijken waar het geluid vandaan kwam en waar je bent. Nu huilt hij niet meer tijdens tummy time!