17 Reacties

7 maanden geleden

Ik zou mij echt niet druk kunnen maken om de turkse betekenis, we zijn in Nederland niet in Turkije.. heb overigens een nichtje die zo heet haha. Maar beide namen zijn mooi wat springt er voor jullie het meest uit

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Ik zou mij echt niet druk kunnen maken om de turkse betekenis, we zijn in N ...
Ja beide vinden wij ze mooi. Ik dta meer aan de kant van Romee en mijn man aan de kant van Vajèn haha

7 maanden geleden

Als ik het Google komt de Turkse beschrijving wel naar boven 😉 Vind ik persoonlijk Vajèn ook geen leuke naam vergeleken met Romee. Maar always keep in mind; een naam kiezen is persoonlijk. Het gaat er om wat jij en je partner er van vinden. Ik denk zelf ook, hoe staat de naam bij een volwassene?

7 maanden geleden

Reactie op babytje2025

Ja beide vinden wij ze mooi. Ik dta meer aan de kant van Romee en mijn man ...
En beide gebruiken? Een roepnaam en 2e naam? Dan is het alleen nog "uitvechten" wat de volgorde word

7 maanden geleden

Ik kan er echt zo boos om worden om die onzin praat die mensen maken over namen. Ik heb een nichtje die zo heet. Ik heb het nagevraagd aan Turkse moeders op school en vrienden van ons. Het is helemaal niet waar. Je spreekt vagina uit op de grove manier Am of op de nette manier Vajina (de j is als dj uitgesproken). Dus is totaal anders. Ik vind het een prachtige naam. Romee ook mooi, maar komt vaker voor merk ik hier. Maar is per regio verschillend.

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Ik zou mij echt niet druk kunnen maken om de turkse betekenis, we zijn in N ...
Ja precies. Zou ik ook niet druk om maken. Zo heb je over veel namen wel wat te zeggen. En idd je bent in Nederland. Vajèn van Den Bosch (bekend van de voice of Holland). Is internationaal bekend. Haar moeder heeft die naam zelf bedacht.

7 maanden geleden

Reactie op maan83

Ja precies. Zou ik ook niet druk om maken. Zo heb je over veel namen wel wa ...
Ja toch? Ik bedoel mensen die Dick heten valt dan ook wat over te zeggen 🤷🏻‍♀️ en zo zijn er vast veel meer namen die ergens anders een heel andere betekenis hebben... dat zou voor mij persoonlijk echt mijn laatste zorg zijn bij het kiezen van een naam🙈🙈 enige waar ik op let is dat de initialen geen raar woord vormen.. en dat het in combinatie met de achternaam niks geks word...

7 maanden geleden

Reactie op BAMPatricia

Ja toch? Ik bedoel mensen die Dick heten valt dan ook wat over te zeggen 🤷 ...
Haha ja… bijv de hippe naam Lio heeft ook allemaal betekenissen. En bijv Liv, mijn vriend werkt in de autobranche (Landelijke Informatie Voertuigen).

7 maanden geleden

Ik associeer de naam Vajèn wel altijd met het woord vagina 😬 en ben Nederlands. Romee vind ik leuk!

7 maanden geleden

Ik ken toevallig 2 zusjes Romee & Vajen. Leuke namen! Mijn voorkeur gaat wel een beetje uit naar Romee

7 maanden geleden

Reactie op FeestLotte

Ik associeer de naam Vajèn wel altijd met het woord vagina 😬 en ben Nederl ...
Dat vind ik zo’n rare opmerking en respectloos. Het lijkt er niet eens op. Met alle respect bijv jouw naam Lotte heeft allerlei betekenissen. Wat niet best is. Maar uit respect doe je dat niet en is die door ouders met liefde gegeven.

7 maanden geleden

Reactie op maan83

Dat vind ik zo’n rare opmerking en respectloos. Het lijkt er niet eens op. ...
Nou sorry ts vraagt het toch, en voor mij is het wel zo. Natuurlijk zou ik dat nooit zeggen tegen iemand die zo heet.

7 maanden geleden

Reactie op FeestLotte

Nou sorry ts vraagt het toch, en voor mij is het wel zo. Natuurlijk zou ik ...
Aah okee gelukkig. :-)

7 maanden geleden

Mijn voorkeur tussen deze 2 zou Romee zijn

7 maanden geleden

Ik denk dat ik mijn keuze niet hoef te typen 😜

7 maanden geleden

Reactie op Mama Van Romée

Ik denk dat ik mijn keuze niet hoef te typen 😜
Hahaha