7 Reacties

Wij gebruiken het nu ongeveer 6 weken en hij spuugt niet meer uit, maar het blijft nog wel omhoog komen in zijn slokdarm, waar hij ook af en toe echt wel last van heeft. (verborgen reflux nu) maar het is wel het proberen waard vind ik. Misschien werkt het voor jou baby wel goed!

12 uur geleden

Wij gebruiken het nu ook al even bij verborgen reflux en het is nu zo goed als weg! Van continu huilen naar een blije baby 😊

12 uur geleden

Reactie op DaniqueBrakenhoff

Wij gebruiken het nu ongeveer 6 weken en hij spuugt niet meer uit, maar het ...
Welke speen grote gebruik je? Ik lees namelijk dat je dan een grotere speen nodig hebt. Ik heb nu van dr Brown nummer is, maar ik vraag me af of is dan nummer 2 of 3 moet gaan gebruiken

10 uur geleden

Reactie op ZachteCyclaam813329

Welke speen grote gebruik je? Ik lees namelijk dat je dan een grotere speen ...
Wij gebruiken difrax. Wel gewoon speen S, maar als hij het er niet meer uitkrijgt wissel ik naar M. Soms is het ook even in het speentje knijpen om hem weer een soort te ontstoppen. 😂 Merk wanneer hij sabbelt ipv zuigt dat die verstopt zit of het teveel moeite kost voor hem.

10 uur geleden

Reactie op DaniqueBrakenhoff

Wij gebruiken difrax. Wel gewoon speen S, maar als hij het er niet meer uit ...
Er is een schema qua speen grote met dr Brown en difrax. (difrax spenen passen ook op de dr Brown flessen en andersom) Dr Brown maat 1 Difrax S Dr Brown maat 2 Difrax M Dr Brown maat 3 Difrax L Als ik het goed heb is dit de volgorde

9 uur geleden

Wij gebruiken het nu zo'n 3 weken voor verborgen reflux bij onze dochter van 9,5 week en het helpt! Ze spuugt nog steeds wel wat en er komt nog steeds af en toe wat omhoog dat ze dan weer wegslikt, maar vele malen minder als in het begin. We zijn wel heel langzaam aan gaan opbouwen, ik zou zeker niet beginnen met de aanbevolen hoeveelheid. Wij gebruiken nu 1.5 schepje op 120 ml. We gebruiken de dr brown fles met een grotere speen (2 ipv 1) en dit gaat best prima. Helaas raakte onze dochter wel geobstipeerd door de jbpm, dus daar hebben we nu macrogol voor om dat ook soepel te houden. Het is niet ideaal, maar sinds we ermee zijn begonnen heeft ons meisje wel veel meer rust en is ze een stuk vrolijker!

8 uur geleden

Wij zijn sinds 1,5 week over op de AR voeding van Nutrilon. Wij hebben deze keuze gemaakt omdat ik met mijn andere zoon echt heb lopen klungelen met johannesbroodpitmeel zelf toevoegen. Het was een week afzien wat betreft krampjes, maar hebben nu echt een ander kind. Tuurlijk komt de voeding af en toe nog wel omhoog, maar hij is overdag heel happy op t moment en slaapt snachts ook langer. Dus dit is ook zeker goed om te proberen!