54 Reacties

3 weken geleden

Ik doe dat gewoon alleen, die afspraken stellen nu niet zoveel voor. Tegen de tijd dat het over de bevalling en zo gaat is het wel handig als ie mee gaat.

3 weken geleden

Mijn vriend is heel goed in afspraken vergeten/ dubbel plannen (adhd)😅 in principe gaan we samen maar het is nu een paar keer voorgekomen dat ik alleen ben gegaan

3 weken geleden

Ik ga altijd alleen, sta elke keer na 5 minuten weer buiten. Hoeft mijn man er ook geen vrij voor te nemen of oppas te regelen.

3 weken geleden

Altijd samen, sowieso bij echo’ns maar ook de controles. Hij wil het zelf niet missen 😅

3 weken geleden

Wij gaan altijd samen, dan weet hij ook wat er besproken is en als ik iets vergeet, kan hij me helpen. En ik vind gewoon dat hij mee hoort te gaan, hij is de vader. We plannen het wel zo dat we zo laat mogelijk op de middag gaan, dat hij alleen iets eerder hoeft te stoppen, hij werkt thuis dus dat kan prima gelukkig

3 weken geleden

Tot nu zijn we altijd samen gegaan, maar ik verwacht dat ik sowieso ook wel een paar keer alleen zal gaan later in de zwangerschap, dan ga je op een gegeven moment zo vaak heen! Alleen tot nu toe vond ik het wel fijn samen, de echo's wil m'n man ook niet missen en er werden toch ook steeds wel vragen gesteld waar je samen antwoord op wilt geven/over wil nadenken. Maar je kan er natuurlijk altijd later op terugkomen als je eerst iets met je partner wilt bespreken.

3 weken geleden

Ik ga ook wel eens alleen met mijn dochtertje maar vaak gaat mijn partner mee

3 weken geleden

Altijd alleen, bij de eerste is hij wel eens mee geweest naar kennismaking. Verder niet. Echos (staan los van verloskundige) gaan we wel vaak samen

3 weken geleden

Nu nog alleen, maar hebben afgesproken dat man vanaf week 30 weer mee gaat.

3 weken geleden

Alleen echo's, controles ga ik alleen, je staat zo weer buiten. Alleen straks met bevalling doorspreken weer even samen heen.

3 weken geleden

Echo’s doen we samen! Mijn man is bij de eerste twee controles mee geweest, maar daarna geloofde hij het wel haha. Het is ook een momentje voor mij om wat vragen te stellen, dus ik vind het wel prima

3 weken geleden

Ik heb de eerste twee echo’s zonder hem gehad omdat hij het eerste trimester voor werk in het buitenland zat, maar sinds hij terug is gaan we naar alle afspraken samen :) mocht zo’n controle echt een keer niet gaan dan is alleen ook geen ramp. Maar hij kijkt net zo uit naar het hartje horen als een echo dus samen heeft de voorkeur☺️

3 weken geleden

Ik ga altijd alleen. Wij vinden het beetje nutteloos dat m’n m’n hele dag vrij moet nemen om bij een afspraak van 15 minuten te zijn. Ivm reistijd is niet voor hem geen optie om later naar werk te gaan, want dat heeft dan niet zoveel zin meer. Dus ik ga alleen, meestal zoontje mee. Ik vind dat niet erg. Belangrijke echo’s in het ziekenhuis gaat hij wel altijd mee 🥰

3 weken geleden

Mijn vriend is 1 keer niet meegeweest, maar heeft daarbuiten alle echo's en afspraken bij de verloskundige bijgewoond. Hij werkt veelal vanuit huis, dus kan makkelijk even een halfuurtje mee naar de afspraak. 🤗

3 weken geleden

Mijn partner gaat alleen mee naar de echo's. Ik doe zelf ook mee aan een centering pregnancy groep. Toevallig vorige week wel samen een extra afspraak gehad om de bevalling door te spreken en beide vragen neer te leggen. Hier was behoefte aan na een heftige eerste bevalling met een slechte start van ons zoontje.

3 weken geleden

Mijn man gaat naar alles mee, dit vind ik zelf ook erg prettig en eigenlijk ook wel normaal. Hij neemt hier ook vrij voor

3 weken geleden

Bij de eerste ging mijn man altijd mee, hij werkte in die periode ook altijd thuis. Nu bij de tweede is hij alleen nog maar bij de tweede afspraak op 12 weken mee geweest. De afspraken zijn altijd in het ziekenhuis, elke keer een echo en met heen en weer rijden erbij zijn we soms 2 uur kwijt. Die verloren werktijd inhalen is minder handig nu we nog een peuter hebben rondlopen. Dus ik vind het niet zo erg om alleen te gaan. Al vraag ik me soms wel af of ik er spijt van zou hebben als er onverwacht slecht nieuws zou komen.

3 weken geleden

Ik ben nu zwanger van de vierde en mijn man is met allemaal meegegaan naar de echo's en als het zo uitkomt soms eens naar een controle. Op het laatst moest ik vanwege mijn bloeddruk wekeklijks en daarna zelfs dagelijks op controle. Dan hoeft hij van mij echt niet elke keer mee.

3 weken geleden

De eerste paar afspraken is mijn vriend steeds mee geweest, maar vaak stonden we na 5 minuten weer buiten omdat alles goed verloopt en ik ook niet echt vragen heb. Dan vind ik het zonde dat hij daarvoor vrij moet nemen. Nu ga ik dus steeds alleen, als we straks de wensen voor de bevalling doornemen etc. of andere belangrijke dingen gaat hij wel mee. Zo vind ik het zelf ook wel fijn, maar het hangt denk ik ook een beetje van je eigen beleving af
Echo’s samen gedaan verder ben ik alle afspraken alleen naartoe geweest