10 Reacties
gisteren
We hebben nog niet echt een routine, maar doen wel de slaapzak aan voor het voeden. Ons zoontje wordt juist weer wakker van de slaapzak aan doen, dus dat doen we eerst. Dan kan ie ook lekker slaperig worden van de voeding en de warme slaapzak en is de overgang naar de co sleeper minder groot.
gisteren
Lekker insmeren met crème, ondertussen zingen, pyjama aan, slaapzak aan, lichten uit, fles (eerst gekolfde melk, nu kunst), even knuffelen en dan bed. Vaak valt ze in slaap met de fles. Voor nu prima, als ze ouder is proberen we de fles wel eerst te geven en dan de rest van de routine.
gisteren
Op de slaapkamer is het soms vrij koud dus wij verwarmen de kamer voor met een klein kacheltje. Ook leggen we haar slaapzakje alvast in de cosleeper met daarin een kruik zodat het slaapzakje en de cosleeper lekker warm zijn. Schone luier, voeding en dan lekker slapen. 😊
gisteren
Heel kort eigenlijk: naar boven, schone pamper, inbakerdoek aan, flesje en naar bed.
Voorlezen doe ik nog niet, pas als hij bewust ook naar het boekje kan kijken. Hij is ook niet zo'n stilzitten. Ik kijk overdag wel met hem in boekjes.
Heb er vanavond nog wel een kort slaapliedje aan toegevoegd. Onze kleine is bijna 10 weken.
gisteren
Dochter van 9 weken valt in de box in slaap om 21u. We nemen haar om 22.30u mee naar boven, waar ze een schone luier krijgt, slaapzakje aan en nog een borst. Ze slaapt 9/10x nog gewoon. Soms niet, dan geef ik 2 borsten en leg ik haar naast me in de co sleeper. Na wat kletsen doe ik het licht uit en murmelt ze nog wat. Na 5min valt ze in slaap.
gisteren
Wij doen onze baby (6wk) bewust een pyjama aan. Als wij naar bed willen, doen we alle kleren uit, schone luier aan, schone romper en pyjama en slaapzak. Dan is hij wakker genoeg om nog wat te willen eten. Ik leg hem aan en na het eten leg ik hem in zijn wiegje. Wij kijken soms nog even tv in bed, soms niet. Maar omdat hij met de pyjama en slaapzak weet dat hij naar bed gaat, gaat dit heel goed.
Ik moet wel zeggen dat onze baby ook zelf in slaap kan vallen in zijn bedje als hij niet vlak van tevoren geeft gegeten. Maar omdat ik hem nog vier voor we zelf gaan slapen. Kan hij wat langer slapen 's nachts.
gisteren
Bij ons is het: schone luier, evt makkelijk pakje aan als ze een jurk aan had, slaapzak, boekje lezen. Dat allemaal op haar kamer met zacht licht.
Dan naar onze kamer en borstvoeding in het donker. Als nodig dan nog in het donker wiegen en cosleeper in.
Ik zou vooral de slaapzak/verschonen vroeg in je routine doen want daar worden ze weer wakker van!
13 uur geleden
Leuk om de routines van andere ouders te lezen! Wij doen het als volgt:
-Naar onze slaapkamer toe, nachtlampje aan
-Eerste borst drinken zolang ze wil, meestal tot ze in slaap valt (als dit al na een paar minuten is weer wakker proberen te maken)
-Ong 5 min laten liggen om de melk enigzins weg te laten stromen (veel last van reflux).
-Mee naar de babykamer schone luier aan en in de slaapzak. Met zacht lampje en weinig en zacht praten.
- Terug naar de slaapkamer, daar 2e borst drinken tot voldaan en in slaap.
-Nog 5 a 10 min laten liggen tot ze een tijd rustig ligt te slapen.
-Witte ruis aan en in cosleeper wegleggen.
Dan slaapt ze in de nacht vaak een blok van 4u en daarna van 3u. Vannacht was het 1e blok zelf bijna 5u!
Hopelijk vind je een fijne routine die bij jullie past, het is soms ook een kwestie van verschillende dingen uitproberen!
3 uur geleden
Reactie op marba11
Leuk om de routines van andere ouders te lezen! Wij doen het als volgt:
-Na ...
Echt EXACT hetzelfde doen wij! Grappig! Dochter slaapt zelfs dezelfde blokken:) je hebt het uitgebreider omschreven dan ik haha!