22 Reacties

3 dagen geleden

Bij mij is ze idd nachten door gaan slapen toen ik ben overgestapt naar kv☺️ Soms komt ze nog wel eens in de nacht hoor, dus of het een directe link heeft weet ik niet!

3 dagen geleden

Reactie op Nadine922

Bij mij is ze idd nachten door gaan slapen toen ik ben overgestapt naar kv☺ ...
Geef je nu volledig kv? Ik wil dan alleen 1 voeding kv geven en de rest wel bv. Maar weet niet of dat alles door de war schopt,..

3 dagen geleden

Bij de ene werkt dit, bij de ander totaal niet. Je kan het proberen maar ik zou er niet al je hoop op zetten. Heb je al eens geprobeerd om een fles gekolfde melk te geven? Misschien is dat al voldoende om hem gevuld de nacht in te laten gaan. Hier maakt live bv of gekolfde melk geen verschil trouwens. Kv zelf nog niet geprobeerd.

3 dagen geleden

Heb je al geprobeerd een flesje afgekolfde melk te geven in de avond als droomvoeding? Dat leek bij ons te helpen ook al doen we t niet meer.

3 dagen geleden

Ik zou dan zelf nog een gewone voeding (bv) geven voor je zelf naar bed gaat ipv kv. Het gaat er meestal vooral om dat het buikje lekker vol zit, en dat kan ook met borstvoeding.

3 dagen geleden

Hier heeft de overstap naar kv nul effect gehad op het slapen. Ik zou indd dan starten met een fles gekolfde melk.

2 dagen geleden

Houd ook rekening met het risico dat je productie hiervan terug kan gaan lopen. Juist de voedingen in de nacht zijn (hoe zwaar ook) daar goed voor. Ik zou als je wil experimenteren dat eerder met gekolfde melk doen, dan krijgen je borsten (wel op ander moment) wel dat signaal. Maar ook dan raadde mijn lactatiekundige af om zo elke nacht over te slaan vanwege je productie. Misschien nog het proberen waard is iets wat toevallig bij mij werkte vandaag: ik heb vanmiddag 1 live voeding overgeslagen en fles gekolfde melk gegeven omdat ik een wijntje wilde drinken. S avonds natuurlijk erg volle borsten en toen baby ook flink veel gedronken. Maar toen sliep ze ineens 7,5u door?! Denk dat ze toch extra vol zat hiervan? Of het was een gelukkig toeval dat kan natuurlijk ook altijd nog 😁

2 dagen geleden

Reactie op Rhode1994

Geef je nu volledig kv? Ik wil dan alleen 1 voeding kv geven en de rest wel ...
Het helpt vooral je productie om zeep dus pas er mee op😘😘

2 dagen geleden

Ervaringsdeskundige hier. Dochter 1 kreeg op een gegeven moment als laatste voeding een fles kunstvoeding met dezelfde gedachte. 1. Het hielp NIKS NADA NOPPES 2. Mijn productie liep langzaam terug Conclusie; niet doen of een extra voeding kolven voor je gaaf slapen en die laten geven. Maar weet dat dat niks voor de nacht doet.

2 dagen geleden

Ik gebruik overdag een haakaa lekschaal en vang daarmee gedurende de dag ongeveer 80cc melk mee op zonder te kolven. In de avond nadat ze eerst aan de borst heeft gedronken krijgt ze hier nog wat van in een flesje. Is misschien ook nog een idee

2 dagen geleden

Reactie op Argyro

Heb je al geprobeerd een flesje afgekolfde melk te geven in de avond als dr ...
Heb ik ook al geprobeerd inderdaad,.. maar leek niet echt te helpen. Misschien nog een x proberen :)

2 dagen geleden

Reactie op JvanV

Houd ook rekening met het risico dat je productie hiervan terug kan gaan lo ...
O wat fijn dat dat bij jou werkte, haha! Ik heb juist overproductie dus mijn borsten zijn altijd wel vol. Dus nog even uitzoeken naar wat opties :)

2 dagen geleden

Reactie op Bloemetje08

Het helpt vooral je productie om zeep dus pas er mee op😘😘
Dan kolf je toch op het moment dat je kv geeft? Maar denk dat ik het nog niet ga doen i.i.g… ik vind bv ook echt iets moois. Wil alleen dat hij wat beter gaat slapen, ook voor hem zelf hihi

2 dagen geleden

Reactie op anneilse

Ik gebruik overdag een haakaa lekschaal en vang daarmee gedurende de dag on ...
Dankjewel! Ga ik proberen
Ik geef ook kv rond 23:00. Zelf kolf ik dan af voor een buffer (ben bezig met die opbouwen). De ambitie is om over een week de gekolfde week als avondfles van de volgende dag te gebruiken. Onze ervaring is vooral proberen wat werkt voor jullie

2 dagen geleden

Mijn ervaring is als volgt; ik geef volledig B.V. op de eerste nachtvoeding na, dan geeft mijn man een flesje kv. Onze kleine man komt nog 2 keer namelijk en zo kunnen we beide een wat langer blok slapen. Dus rond 21-22 uur geef ik nog bv en dan pas vaak rond 5 uur. Geen problemen met productie teruglopen en wel wat meer energie door langer slapen. Ik heb gewoon echt een trauma van kolven na vorige zwangerschap en daarom kies ik er voor niet ook nog te kolven naast bv. Laat je niet afschrikken dat productie gelijk terug loopt. Vrouwen waarbij kindje door slaapt in de nacht gaan ook niet zitten kolven om productie te houden. Je lichaam heeft een paar dagen nodig om nieuwe ritme te bedienen dus verwacht wel flinke stuwing als je een voeding overslaat. Trekt na 3-4 dagen weer bij. Helaas blijft onze man niet langer verzadigd op kv dus reken daar jezelf niet rijk mee. Succes!

gisteren

Precies dit wat hieronder staat! Niet bang laten maken door “productie neemt meteen af!!” Ik doe ook 1 blok slapen waarin mn zoontje KV krijgt (wel heftig voor zn darmen om te wennen) ik voed rond 22u en 1u en mijn partner rond 4/5u als hij weer komt. Dan komt hij meestal tussen 7/8u weer. Soms ben ik wakker en zijn mijn borsten zo vol dat ik eerst kan kolven (makkelijk 100/150ml) en dan daarna hem ook nog kan voeden, ik bewaar dat nu voor de voorraad maar ik heb ook een tijdje dit gegeven in een flesje zodat ik kon slapen ipv de KV, daar net pas mee gestart zodat hij daaraan kan gaan wennen. Mocht je merken dat het iets doet met je productie kan je altijd nog weer terug naar het oude. Mijn zoontje is bijna 12 weken en doe dit al zeker 4/5 weken zo en pas sinds deze week met de KV in een flesje ipv de BV. Slaapt hij overigens 0 langer op, misschien ook omdat zijn darmpjes nu onrustig worden omdat hij eraan moet wennen. Kortom als je wilt slapen lekker je partner een voeding laten overnemen kan met gemak! Slapen is essentieel ❤️

gisteren

Reactie op Rhode1994

Dan kolf je toch op het moment dat je kv geeft? Maar denk dat ik het nog n ...
Ahaa ja zo kan ook. Man gaf het flesje kv zodat ik ook een blok langer kon slapen. Kolven deed ik niet, behalve als mn borsten op knappen stonden. Kolven is dus wél nodig dan; mijn productie ging heeeel langzaam achteruit. Er werd simpelweg te weinig aangemaakt. 7maanden kunnen voeden, maar wel steeds iets meer gecombineerd met kv.

gisteren

Wij doen al vanaf het begin, hij is nu 11 weken, overdag gekolfde borstvoeding en de laatste fles voor de nacht is KV. Die fles krijgt hij om 10 uur a half 11 en dan slaapt hij daarna tot een uur of 8 in de ochtend. Doorslapen doet onze man sinds hij 5 weken oud is. Productie is daar zeker niet van achteruit gegaan. Ik kolf 4 a 5 keer per dag en heb ruim voldoende productie voor de BV flessen overdag

10 uur geleden

Reactie op Haaszeist88

Mijn ervaring is als volgt; ik geef volledig B.V. op de eerste nachtvoeding ...
Dankjewel voor het delen van je verhaal! Ik ga er even over denken wat handig is allemaal 🩵