9 Reacties
11 uur geleden
Ik volg. Voel me soms ook schuldig betreft stoppen met BV. Al was het toen voor ons beide beter. Ben benieuwd idd of er moeders zijn die later toch opnieuw BV zijn gaan geven en hoe dat ging.
11 uur geleden
Zelf geen ervaring, maar ik weet dat een lactatiekundige hiemee kan helpen. En hoe sneller hoe beter, geloof ik. Dus als je er werk van wil maken zou ik zsm een lactatiekundige benaderen.
En nog een tipje: je post dit nu in de geboortegroep, maar in het algemene forum is de kans groter dat je mensen met ervaring vindt.
10 uur geleden
Reactie op maris94
Ik heb daar geen ervaring mee.. maar mag ik vragen waarom jij je slecht voe ...
Ik heb het gevoel dat het komt omdat ik ben gestopt met bv. Deze voeding in koemelkvrij, voelt slecht omdat ik bang ben voor andere allergie (ookal weet ik dat die kans niet heel groot is)
8 uur geleden
Reactie op Ann-45789
Ik heb het gevoel dat het komt omdat ik ben gestopt met bv. Deze voeding in ...
Mijn beide kinderen hebben kma. Mijn oudste zoon van 3 is er sinds 1,5 jaar overheen gegroeid. Beiden op de zwaarste voeding (neocate). Ik denk eerlijk gezegd dat het ‘makkelijker’ is met kunstvoeding gezien je niet het risico loopt dat jij perongelijk koemelk binnenkrijgt. Mbt het stoppen met borstvoeding lijkt mij niet zo de oorzaak. Worden jullie begeleid door een kinderarts met ervaringen op allergieën? Wij starten hopelijk bij de jongste over een tijdje weer met introduceren
8 uur geleden
Reactie op maris94
Mijn beide kinderen hebben kma. Mijn oudste zoon van 3 is er sinds 1,5 jaar ...
Wat fijn dat je oudste er overheen is gegroeid! Hebben jullie op eerdere leeftijd het ook al geprobeerd en lukte het toen nog niet? Ja wij staan onder begeleiding van de kinderarts en dietist, ik heb het met hun nog niet besproken.
7 uur geleden
Reactie op Ann-45789
Wat fijn dat je oudste er overheen is gegroeid! Hebben jullie op eerdere le ...
Yes hebben we! Vanaf vaste voeding 3 pogingen gedaan met de melkladder. Eerste paar keren gingen niet goed. Iedere keer paar maanden er tussen en opnieuw geprobeerd! Nu eet hij alles met zuivel en nergens meer last van! Bij de jongste hebben we 31-12 en 14-1 provocatietesten om te kijken of we daar al iets kunnen gaan introduceren. Nu had mijn oudste een variant met opgezwollen lippen, benauwdheid etv en dat heeft de jongste gelukkig niet
5 uur geleden
Reactie op Oktoberbaby2025
Ik volg. Voel me soms ook schuldig betreft stoppen met BV. Al was het toen ...
Ik was gestopt met live voeden. Ik was na 3 weken gestopt, ik kolfde wel, maar wss niet voldoende). Hij is nu 9 weken. Omdat mn productie dus minder werd heb ik toch weer besloten hem aan te leggen. Dat ging niet gelijk goed door speenverwarring denk ik, best wat frustratie, maar we zijn nu ong 6 dagen verder, veel huid op huid, samen slapen, ik gebruikte flesjes die toch de borst het 'meest' nabootsten als hij niet aan de borst wilde blijven. Nu gaat steeds beter, de productie is weer meer geworden merk ik, minder frustratie, hapt beter aan en blijft aan de borst, heeft nog goeie plasluiers en zijn ontlasting is weer meer oranjeachtig zoals eerder bij de live borstvoeding. Hij krijgt nog wel de fles nadat ik hem aan de borst heb gelegd als ik het gevoel heb dat het toch niet voldoende is. Hoe ik het doe is niet het meest aangeraden om te doen (het flesgebruik iig niet) maar goed, voor ons werkt het tot nu toe🤣