15 Reacties
2 dagen geleden
Mijn zoontje van 13 weken gaat al n hele tijd rond 20:30 naar bed. Nu ik weer aan t werk ben hebben we het vervroegd naar 19:00. Is eigenlijk vanzelf gegaan
2 dagen geleden
Reactie op Aliciaxx
Maak je hem dan wel wakker nog voor zn voeding of slaapt hij helemaal door? ...
Nee hij slaapt dan door tot 07:00. Dan begint ook onze dag en geef ik hem om de 3 uur voeding
2 dagen geleden
Onze dochter is ook 16 weken, en ik heb sinds een week eeeindelijk haar bedtijd kunnen vervroegen! Ik denk dat het kwam doordat ik weer ben gaan werken en ze vroeger mee op moest. Ik heb niets geforceerd, ze is gewoon eerder klaar met de dag. Dat is tussen 20 en 21 uur.
Laat je niet gek maken, het komt vanzelf 🫶🏼 Bij mij kwam dit met 4 maanden volgens mijn moeder
2 dagen geleden
Het komt vanzelf. Onze dochter is 13.5 week en gaat pas 4 dagen sinds 19.00 naar bed. Ben wel zelf ritme gaan inbouwen, dus echt uiterlijk 07.00 opstaan met haar.
We maken haar dan nog wel wakker tussen 22/23 voor een voeding. Ze zit namelijk op de ondergrens qua gewicht en ik vind simpelweg 12u tussen voeding voor een baby echt te lang.
2 dagen geleden
Ik breng m vaak ook rond 19:00/ 20:00 naar bed, slaapt die uurtje, dan nog eventjes rustig kletsen en doen en dan rond 22:00 vaak nog fles en daarna echt slapen, dan slaapt die wel tot 7:00. Eerst lukte eerder bij ons ook niet, maar is vanzelf een beetje zo gegaan toen die overdag meer wakker was
2 dagen geleden
Reactie op Nadine922
Onze dochter is ook 16 weken, en ik heb sinds een week eeeindelijk haar bed ...
Ik moet dinsdag weer beginnen, dus dan gaat er misschien ook meer een ritme in komen.
Hopelijk gaat ie dan ook weer doorslapen, want sinds 2 weken komt hij ook weer snachts voor 1 voeding.
4 uur geleden
Vooral kijkend naar signaaltjes dat ze moe begint te worden maar ik heb onze bedtijd geleidelijk vervroegd. Het was eerst tussen 21:00 en 21:30 toen langzaam naar 20:30/21:00 bewogen en toen naar tussen 20:00 en 20:30, elke paar dagen steeds vervroegd. Inmiddels is het 19:30 en daar zijn we al een hele tijd bijgebleven en veranderen we niet, soms doet ze even een powernap nog om 18:30 of 19:00 soms red ze het wakker te blijven maar haar laatste voeding is altijd rond 19:45. We doen schone luier aan, slaapzak aan, laatste fles bij het bed en dan boertje, even knuffelen en wegleggen. Ze valt dan binnen 10 minuten tot max een half uur in slaap.
3 uur geleden
Reactie op Ehartje1
Hoe doen jullie dat met de luier? Ons zoontje valt rond 19.00 in slaap maar ...
Bij ons krijgt ze nog een voeding rond 23 en dat is gelijk luier verschonen. In de ochtend idd echt een flinke dikke luier
2 uur geleden
Hier ging het een beetje vanzelf door en paar keer in de co-sleeper te leggen. Hij sliep altijd op ons op de bank tot 22:00/23:00. En merkte dat hij niet zo actief was tussendoor. Dus toen vanaf 19:30 op bed gelegd… Eerste 2 keer met even wat huilen en mopperen 15 minuutjes. Een laatste weken slaapt hij echt binnen 10 minuten.
Wel dus in het donker warme fles geven. En slaap ritueeltje op zn slaapkamer altijd het zelfde met een Zoutlampje dus ook gedimd
Ligt er nu altijd tussen 19:00 en 20:00 in. Komt dan nog wel vanzelf tussen 23:00/00:00 en 3:00/4:00 en is ook altijd om 7 wakker. Hij is nu bijna 12 weken.