19 Reacties

gisteren

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is je kindje rond 7 a 8 uur op bed te leggen en dan voordat jullie gaan slapen nog een keer een voeding op de slaapkamer. Zo kan je kindje vast wennen aan het idee.

20 uur geleden

Ons zoontje doen wij rond 19/20:00 naar bed en dan geven we hem een fles als wij naar bed gaan 22:00 en slaapt dan tot 5:30/6:00 krijgt dan een fles en slaapt hij door tot 8/8:30

20 uur geleden

Waarom wil je de slaaptijd vervroegen? Ik zou zeggen: dit zijn tijden waar menig jonge ouder van droomt, want zo ongeveer met een volwassen slaapritme mee?! Lekker zo laten dus zou ik zeggen! Wij beginnen met bedtijd om 20u al een aantal weken (nu ook 12 weken) maar dat komt omdat onze dame dan echt op is. Met voeden en wiegen slaapt ze meestal tussen 21 en 22u.

20 uur geleden

Hoeveel en hoe vaak geven jullie flesvoeding? Wij moeten onze dochter van 9 weken altijd wakker maken, omdat ze anders te weinig voeding binnen krijgt. Ze krijgt nu ook net genoeg binnen, ze geeft ook regelmatig nog wat terug.

19 uur geleden

Wij hebben precies hetzelfde maar onze dochter wil eeecht nog niet slapen voor 22u 😉 Vaak doet ze wel een dutje rond 20u, maar blijft dan niet in slaap. Ik heb gewoon geaccepteerd dat het zo is, want ze slaapt de laatste tijd bijna de klok rond in de nacht. Als ik straks moet gaan werken dan zal ze vanzelf eerder op de avond moe worden, omdat ze er ook eerder met mij uit moet. Mijn moeder zei overigens dat ze bij mij de bedtijd rond een maand of 4 kon vervroegen, dat ging vanzelf:)
Ik zit hier ook over te twijfelen. Zeker omdat ik over 6 weken weer aan het werk moet en alvast wil kijken wat voor hem werkt. Wij gaan kijken wat voor hem het beste werkt nu ik nog vrij ben. Als het dan niet zo goed uit pakt hoef ik i.i.g. niet om 7 uur op mn werk te staan. Zou je ook kunnen doen als je nog niet werkt. Hij slaapt nu tussen 9 en 10. Ik gebruik de Napper app zonder abbonement. Hij voorspeld de dutjes en helpt ons erg voor wanneer we het rustiger maken of het geluid wat zachter moeten zetten. Deze kerstdagen was het ook heel handig. Als de bedtijd nadert doen we ons avondroutine die we zometeen ook willen doen. Luier verschonen, boekje lezen, flesje en knuffelen. We zetten de tv zachter of uit en dimmen de lampen voor nu. We gaan geleidelijk naar zijn kamer om de avondroutine daar te doen. Dus zonder tv of andere muzikale afleiding. Nu kan het best lang duren voordat hij in slaap valt en ligt die nog in de co sleeper

10 uur geleden

Ons zoontje van bijna 12 weken gaat om 20:00 , vannacht doorgeslapen tot 05:00 , toen flesje en slaap nu (08.21) nogsteeds.

Reactie op GoedhartigeKaketoe747754

Ik zit hier ook over te twijfelen. Zeker omdat ik over 6 weken weer aan het ...
Oh kan je de napper app ook zonder abonnement gebruiken? Maar eenmalig betalen zeker ?

9 uur geleden

Reactie op Cathyvdp

Hoeveel en hoe vaak geven jullie flesvoeding? Wij moeten onze dochter van 9 ...
We leggen ons kindje na de voeding van 18:30-20 uur op bed en gaat slapen. Tussen 22-23 geven we idd een voeding omdat ze anders niet voldoende heeft gedronken. Ze krijgt 6 flesjes van 120 plus 4. Ze drinkt ze niet allemaal op. We hebben geprobeerd 5 van 135 plus vijf schepjes en dan dronk ze ook nietnalles op en moest ze ook rond 22-23 nog we Voeding en waren we echt bezig met dienders erin krijgen. Dus weer terug gaan naar zes voedingen van 120. Ik heb begrepen dat vervroegen etc vanzelf gaat. We moeten ook beseffen dat ze jong zijn. Ik start 5 januari met werken en op de momenten dat ze wakker moet zal ze juist in de ochtend op ons ritme mee moeten. We hebben daarom zoveel Mogelijk eerst flesje tussen 6-8 aangeboden

9 uur geleden

Je vind op slaaptipsvoorbabys .nl fijne schema's, deze houden wij aan. Werkte bij mijn oudste dochter heel fijn en nu weer.
Mijn zoontje is nu 8 weken en gaat al paar weken rond 20.00 naar bed. Daarvoor gingen we tegelijk. Hij slaapt nu van 20.00 tot +/- 4.30-5.00 en slaapt na de voeding weer door.

9 uur geleden

Hier sinds hij ongeveer 10 weken is, gaat hij rond 19.30 naar bed. Dit komt mede omdat hij zelf dan aan de nacht begint en in diepe slaap valt. We zijn toen ook met de late avondfles gestopt omdat hij zich daarvoor niet meldde. Zodoende was de stap makkelijk om hem daarom ook na de fles va 19.00 gelijk in zijn eigen bedje te leggen

9 uur geleden

Reactie op Eef0710

Hier sinds hij ongeveer 10 weken is, gaat hij rond 19.30 naar bed. Dit komt ...
Mijn zoontje meld zich ook nooit voor de avondfles maar vorige x liet ik een keer slapen en kwam die toen ik net een uurtje lag te slapen, daar ging ik niet heel lekker op. Hoelaat meld jou kleine zich dan weer voor een voeding

8 uur geleden

Reactie op LuchtigeZon236740

Mijn zoontje meld zich ook nooit voor de avondfles maar vorige x liet ik ee ...
Snap ik! Hier hebben we dat ook gehad en toen een week of 2 later nog een keer geprobeerd en toen sliep hij wel langer door. tot 3-4uur door (vanaf 20.00) ongeveer. Vannacht was het 5.30! Dus ik zou het over tijdje gewoon nog een keer proberen en kijken wat hij doet!

8 uur geleden

Reactie op Eef0710

Hier sinds hij ongeveer 10 weken is, gaat hij rond 19.30 naar bed. Dit komt ...
Drinkt hij genoeg? Want bij ons drinkt die die avond fles nog niet op waardoor dus nog een extra voeding erna

8 uur geleden

Onze zoon gaat rond 18:30 naar bed. Krijgt dan nog een droomvoeding als wij naar bed gaan en sinds gisteren zijn we overgestapt op 150+5 ipv 120+4 en hij heeft nu de hele nacht doorgeslapen tot 07:00 vanaf ze laatste (droom)voeding om 23:00.

8 uur geleden

Reactie op H0tFudge88

Drinkt hij genoeg? Want bij ons drinkt die die avond fles nog niet op waard ...
Wat bedoel je met de avondfles? Die van 22.00 dronk hij altijd slecht, dus dat was nog een reden om hem te laten vervallen (hij vroeg er ook niet om). Die van 19.00 deinkt hij wel op

8 uur geleden

Reactie op Eef0710

Wat bedoel je met de avondfles? Die van 22.00 dronk hij altijd slecht, dus ...
De fles van 19 drinkt ze nog niet op en daarom dus nog een droomvoeding
Wij leggen onze dochter rond 19:00 op bed, krijgt dan ook nog een fles. We maken haar rond 23:00 uur nog een keer wakker voor een flesje, maar dit heeft ook te maken met de medicatie die zij krijgt. Maar de slaapt dan door tot 07:00/07:30