35 Reacties

4 dagen geleden

Hoe warm is het op de slaapkamer waar je baby slaapt? Met een slaapzak van 2.0/2.5 zou ik alleen een rompertje doen maar dat komt omdat het bij ons rond de 20-21 graden is. Ons zoontje slaapt nu met een romper met lange mouwen, pyjama en slaapzak tog 0,5. Ik vind het ook erg zoeken! Deze afbeelding heb ik trouwens van iemand hier bewaard, misschien heb je er wat aan

4 dagen geleden

Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe koud het is in de slaapkamer. Wij hebben een oud huis, waar het vaak tussen de 14-17 graden is. Daarom heeft onze kleine nu een slaapzak aan van Love to dream (TOG 2.5) een boxpakje, een lange mouwen romper en sokjes en hier slaapt hij goed mee. Hij wordt ook wakker als ik aan hem voel, dus heb hem de eerste keren vooral niet te warm aangekleed onder het mom van: “a cold baby cries, a warm baby dies”. Tot nu toe slaapt ie dus elke keer prima en als ik tijdens voedingsmomenten en/of verschonen hem voel, voelt hij ook niet te koud/warm aan

4 dagen geleden

Reactie op BroodjeFrikandel

Hoe warm is het op de slaapkamer waar je baby slaapt? Met een slaapzak van ...
Ik heb de verwarming nu op 18 graden staan maar stond heel de dag op 19 en thermometer zegt tussen 19-20 in.ik heb nog nergens een slaapzak kunnen vinden die minder is dan 0.5. Ik heb wel een slaapzak net zo dun als hydrofiele doeken. Ook van dezelfde stof als de doeken en dan zonder mouwen

4 dagen geleden

Bij mij op de kamer is het vaak 18 graden en mijn kleine draag een lange mouwen romper en een dun broekje met een slaapzak met lange mouwen. Zij vind dit prima. Vaak snachrs als ik der luier verschoont heb en ze huilt van de honger dan doe ik dat broekje niet eens aan en laat ik der in de lange mouwen rompertje in de slaapzak. Als het te koud is merk ik dat mijn kleine veel wakker word en niet goed door slaapt dus dan doe ik bij de keer dat ze wakker is nog sokjes erbij aan dan slaapt ze vaak goed door.

4 dagen geleden

Reactie op Lilith1990

Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe koud het is in de slaapka ...
Ja dat vind ik dus moeilijk in schatten en toen ik zag wat er vanmiddag was gebeurd wil ik dat niet in de nacht hebben. Dus ik weet even niet wat ik moet doen. Ik denk dat dit ook een oud huis is. En is een hoekwoning. Thermometer zegt tussen de 19-20 graden is op de slaapkamer en verwarming staat op 18 dus heg kan afkoelen vanacht naar 18 graden

4 dagen geleden

Reactie op KayleeR04

Bij mij op de kamer is het vaak 18 graden en mijn kleine draag een lange mo ...
Ja die van mij slaapt door de hele nacht🙈 dus in de nacht controleren betekent dat ik hem dan daardoor wakker maak. Dan denk ik dat ik hem maar met romper lange mouw doe in de slaapzak

4 dagen geleden

Reactie op SmileyChewy

Ja dat vind ik dus moeilijk in schatten en toen ik zag wat er vanmiddag was ...
Heb jij een bad thermometer? Die kun je bij de kleine voeten Eind leggen dan komt er een ongeveer schatting uit hoe warm het is. Daarnaast zou je het ook kunnen uit proberen kwa warmte door weer een paar dagen de themperatuur van de kleine te meten tijdens de nacht voeding. De ene keer met lange kleren en de andere keer met bijv alleen een lange mouwen rompertje.

4 dagen geleden

Reactie op SmileyChewy

Ja dat vind ik dus moeilijk in schatten en toen ik zag wat er vanmiddag was ...
Ik zou dan misschien beginnen met alleen een romper aan in die 2.5TOG slaapzak. Mocht hij wakker worden van de kou, dan kun je er langzamerhand altijd een laagje bij doen? 🤷🏼‍♀️

4 dagen geleden

Reactie op KayleeR04

Heb jij een bad thermometer? Die kun je bij de kleine voeten Eind leggen da ...
Ja die heb ik nu op de slaapkamer liggen. Bedoel je dan in de slaapzak bij de voeten? Die van mij heeft geen nachtvoeding slaapt door 🙈

4 dagen geleden

Ik gok dat onze slaapzak ook 2.5 tog gaat zijn of 3. Hij draagt een korte mouw romper en pyjama of boxpakje. Het is meestal 16-17 graden op de kamer. Als je het gevoel hebt dat hij te warm had vandaag zou ik hem alleen een romper aan doen. Beter te koud dan te warm. Wordt hij 's nachts nog wakker voor een nachtvoeding? Misschien dan een keer temperaturen.

4 dagen geleden

Reactie op Evel3

Ik gok dat onze slaapzak ook 2.5 tog gaat zijn of 3. Hij draagt een korte m ...
Nee die van mij slaapt door. Maar hij heeft laatste dagen ook steeds dan wel en dan geen verhoging en kinderarts snapt ook niet hoe dat komt. En hij is sinds kerst steeds verkouden

4 dagen geleden

Reactie op SmileyChewy

Ja die heb ik nu op de slaapkamer liggen. Bedoel je dan in de slaapzak bij ...
Ahh nee niet in de slaapzak maar idd of in het bedje bij de voeten zodat die er geen last van heeft of ergens anders (niet bij een raam dat kan dan een valse themperatuur geven). Maar dan zou je het in de ochtend kunnen meten. Ik zou dan beginnen met een lange mouwen rompertje en een lange mouwen slaapzak en dan de ochtend even themperaturen. Als dat een mooie temp is dan zou ik dat blijven doen, aangezien je zegt dat die steeds verhoging heeft?

4 dagen geleden

Reactie op Evel3

Ik gok dat onze slaapzak ook 2.5 tog gaat zijn of 3. Hij draagt een korte m ...
Hier hetzelfde! Ze slaapt ‘‘s nachts in een slaapzak van 2,5 TOG. Ik doe haar dan een romper met lange mouwen + broekje aan óf en romper met korte mouwen en een boxpakje erover. Mijn ouders hebben een slaapzak van 3 TOG. Als ze daar logeert heeft ze alleen een romper aan in die slaapzak.

4 dagen geleden

Wij hebben die slaapzak ook. Hij draagt een romper met lange mouwen, boxpakje met voetjes en de slaapzak zonder mouwen. En dan nog een dun dekentje omdat ik zn armen dan bij het inslapen strak kan instoppen. Het is 17-18 graden in onze slaapkamer.

4 dagen geleden

Hier lange mouw romper plus boxpakje in een mouwloze winter slaapzak 2.0tog? Met daarover een dunne katoenen deken en een wol dekentje. Voorheen deden we geen dekentjes over de slaapzak maar toen werd die vaak wakker. Ik heb hem toen op het grote bed gelegd onder mijn dikkere wollen deken en daar sliep hij stukken beter.

4 dagen geleden

Wij een slaapzak van 2.5 tog en alleen een romper met lange mouwen eronder

4 dagen geleden

Romper lange mouw, broek met voeten trappelzak dik met lange mouwen en 2 dekens 🫣 en soms een kruikje. Lekker warm maar hij slaapt ‘s nachts heel goed (ps ‘s nachts wordt het koud ivm enkel glas)

4 dagen geleden

Ik doe momenteel alleen een romper met lange mouwen en een slaapzak met een tog van 3 aan. Op de kamer is het zo'n 18-19 graden. Mijn meisje heeft het sneller te warm dan te koud.
Onze baby slaapt in een romper met lange mouwen, boxpakje en een TOG 1.0 slaapzak. Op zijn kamer is het 19-20 graden (soms iets warmer, we zijn met de vloerverwarming aan het klooien). Met een warmere slaapzak wordt hij badend in het zweet wakker.

gisteren

Hier een romper (lange of korte mouw, ligt er maar net aan wat hij die dag aan heeft) met een pyjama, sokjes en een slaapzak van 2,5 of 3 tog. Meestal is het op de kamer rond de 18 graden