15 Reacties
4 dagen geleden
Ja hier exact hetzelfde. In de avonden alleen maar zeuren en kreunen en strekken en samentrekken. Wellicht krampjes. Ik lees graag mee
4 dagen geleden
Wij geven nu probiotica van orthica en we hebben er bijna helemaal geen last meer van ze doet nu zelfs haar avond slaapje die deed ze eerst niet/nauwelijks of alleen bij ons en nu slaapt ze weer lekker in haar bedje dus misschien dat even proberen😊
4 dagen geleden
Hier was dat ook zo. Bij ons was de oplossing om hem naar het flesje van 19:00/19:30 meteen in bed te leggen. In het donker, geen prikkels.
Nu huilt hij dan ook wel even en moet ik hem soms 3 a 4 meer wat wiegen en troosten voordat hij zich overgeeft aan de slaap. Maar dat duurt max 30 a 45 minuten. Ondertussen vouw ik was op ;) Beter zo dan de hele avond hysterisch. Meer rust voor zowel hem als voor ons.
4 dagen geleden
Ik geef BV dus niet helemaal hetzelfde maar eerder naar bed/meer focus op dutjes helpt denk ik. Is er geen manier om haar na de fles van 18u toch een dutje te laten doen? Draagzak, wagen, wat maar het beste werkt bij jullie.
Hier rek ik om 18/19u vaak bedtijd met een dutje aan de borst. Op andere manieren wil ze dan geen dutje meer doen. Is vaak maar een kwartier maar net genoeg. Om 20u is de koek echt op en gaan we naar bed. Langer wakker houden is alleen maar meer overstuur krijsen en later en slechter slapen. Ik ga mee op tijd naar bed om 21/22u.
4 dagen geleden
Wij hadden hetzelfde. Toen zijn we begonnen met hem naar bed brengen na de vroege avond fles en hebben er geen last meer van gehad. Hij heeft zijn diepste en langste slaap na die fles (soms wel 8 uur).
Ik vermoed dat de onrust bij ons van moeheid/overprikkeling van de dag was. Ik weet natuurlijk niet of dit ook bij jullie dochter zo is, maar je zou is kunnen proberen wat er gebeurt als je haar na de fles van 18:00/18:30 uur het bed ritueel start!
3 dagen geleden
Ik zou ook eens goed letten op de dutjes en wakkertijden overdag. Wij gebruiken sinds deze week de app Napper hiervoor en het gaat zoveel beter. Slaapt nu sinds twee dagen van 21 tot 03:30 en daarna weer tot 8. Denk dat het toch ook oververmoeidheid was waardoor hij ‘s avonds niet in slaap kon komen!
3 dagen geleden
Hoe doen jullie dit vervolgens met bezoek/visite? Ons kindje slaapt met name in de draagdoek of kinderwagen overdag en wordt snel wakker wanneer hij hier uit gehaald wordt. Ergens wil je bezoek graag een baby laten zien, maar aan de andere kant lopen de slaapjes hierdoor soms in de soep en blijft hij erg lang wakker en is vervolgens oververmoeid...
3 dagen geleden
Hebben wij ook, zo vervelend ook omdat je ziet dat je kindje toch moe is! Wiegen, lopen, knuffelen niks helpt dan en hij raak soms alleen maar overstuur met krijsen erbij.
Overdag juist erg goed op slaap/wakker tijden gelet, maar helaas…
3 dagen geleden
Wij leggen haar na de fles van ong. 19:00/19:30 in haar eigen bed op haar kamer. Anders blijft ze ook ‘vermoeid’ wakker. Soms wel even doorzetten met troosten en speen uit/in maar ze valt uiteindelijk wel in slaap.
De laatste fles geven we rond 23:00/23:30. Ze slaapt dan nog prima en in de nacht (meld zich 1 keer in de nacht)
3 dagen geleden
Reactie op Fleur999
Hoe doen jullie dit vervolgens met bezoek/visite? Ons kindje slaapt met nam ...
Zorgen dat je bezoek realistische verwachtingen heeft van de kraamvisite. Dus tegen je bezoek zeggen dat ze pech hebben als je baby slaapt en dat je hem niet wakker gaat maken. Het is namelijk heel normaal dat een pasgeboren baby veel slaapt. Ze kunnen hem nog vaak genoeg wakker zien als hij wat ouder is.
Persoonlijk vind ik het comfort van mijn baby ook belangrijker dan mijn bezoek die het leuk vinden om een wakkere baby te zien.
3 dagen geleden
Reactie op Maya1988
Hier was dat ook zo. Bij ons was de oplossing om hem naar het flesje van 19 ...
Hier ook het zelfde. Eerder huilde ze ook rond dat tijdstip meer altijd met het journaal. We hebben sinds een dikke week dat we haar na dat flesje in bed leggen (tussen 18 en 20) en doen slaapzakje aan dimmen het licht met voeden en dat gaat super goed. Tussen 22-23 geven we nog een extra fles voor de nacht. Dit gaat echt super. Als ze zich meld eerder,
Maar eigenlijk sinds dat we dit doen niet meer gehad
3 dagen geleden
Reactie op Fleur999
Hoe doen jullie dit vervolgens met bezoek/visite? Ons kindje slaapt met nam ...
We don gen bezoek in de avond. We vragend ze om 11 of 15 willen komen.
5 uur geleden
Reactie op RaadselachtigeFee682181
Wij leggen haar na de fles van ong. 19:00/19:30 in haar eigen bed op haar k ...
Hoe willen jullie het gaan doen met dat laatste flesje weg laten en vanaf wanneer? Steeds minder aanbieden of?