21 Reacties

4 maanden geleden

Bedoel je dan de draadloze van Medela of die je in je hand moet houden ?

4 maanden geleden

Ons hebben ze geadviseerd te wachten tot de baby geboren is. Je kunt dan toch verschillende kolven uitproberen, Omdat voor elke borst het sowieso anders is en voor iedereen persoonlijk

4 maanden geleden

Ik vond ze allebei niks (heb een kolfconsult gedaan bij een lactatiekundige) en heb bij haar een Horigen gekocht. Krachtig, compact, weinig herrie, goede productie. Tip: noooooit een kopen voor je bevallen bent. Je weet namelijk écht nog niet wat straks fijn is en nu uitproberen (mijn grootste tip) is niet mogelijk.

4 maanden geleden

Reactie op MB323

Bedoel je dan de draadloze van Medela of die je in je hand moet houden ?
De draadloze!

4 maanden geleden

Ik woon in het buitenland en geen optie voor kolfconsult vandaar dat ik er toch 1 wil aanschaffen

4 maanden geleden

Ik ben zelf werkzaam in de geboortezorg. En kom veel kolven tegen. Ons advies is om eerst te kijken of het op gang brenge van de borstvoeding lukt. Daarna pas te kijken naar wat wil ik. Als een kolf consultant geen optie is. Zet dan voor jezelf op een rijdje wat wil ik. Wat wil ik uitgeven aan geld. Welke maat denk ik nodig te hebben. Ook dit kun je allemaal doen. Dan is het goed om ge kijken of er aparte onderdelen gekocht worden. Mocht er iets stuk zijn. Mijn ervaring bij de elvie kolf dat je snel wordt afgewimpeld en het probleem niet wordr opgelost. Het is een Amerikaanse bedrijf. Bij medela is die optie groter. Maar als ik jou topic hoor heb je vooral voorkeur voor of de elvie of medela. Dan zou ik zelf zeggen medela omdat hun een grote assortiment keuze hebben en ook de schelp van een kolf afhankelijk hoe groot je tepel is. Is bij de elvie niet.

4 maanden geleden

Reactie op MamavanBoaz

Ik ben zelf werkzaam in de geboortezorg. En kom veel kolven tegen. Ons advi ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ga er vanuit dat borstvoeding gaat lukken, heb nu al melk (28 weken) en wil echt doorzetten. Ik ga de kolf tweedehands aanschaffen, merk maakt daarom niet uit of garantie. Welke handsfree kolf zou jij aanraden buiten Elvie en meleda om?

4 maanden geleden

Reactie op RustgevendeParel976057

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ga er vanuit dat borstvoeding gaa ...
Niets ten nadele van je reactie hoor, maar hou er rekening mee dat dat helemaal NIETS zegt nog. Ik had vanaf week 25 “last” van lekkende borsten vorige keer, moest al pads gebruiken tegen de natte vlekken, maar eenmaal bevallen wilde het niet lukken en duurde het lang voor het wél op gang kwam. En daar baalde ik als een stekker van (veel gehuild omdat ik “ervanuit ging dat het zou lukken”). Gewoon om aan te geven dat letterlijk alles (zwangerschap, bevalling, postpartum, bv etc) anders kan lopen dan je zou willen… je hebt het gewoon niet in de hand (helaas)😘😘

4 maanden geleden

De draadloze!
Daar heb ik geen ervaring mee, maar een vriendin van mij had de Elvie en was daar blij mee. Ik had zelfs de Vulpes goods draadloze kolf en dan deze (let op wel echt deze doen want de andere hebben een andere kracht ) en dat werkte echt super , ik kreeg er zelfs meer uit dan bij een niet draadloze medela terwijl ze zeggen dat die veel krachtiger is. Ik had wel een goede productie. Ik zou deze proberen. Zeker ook voor die prijs. Mijn vriendinnen hebben die ook op mijn aanraden gekocht en waren er heel blij mee! (Ligt natuurlijk wel allemaal aan de productie ) https://www.vulpesgoods.com/product/elektrische-draadloze-borstkolf-pro-2-stuks/?_gl=1*w2uhzs*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjwhuHEBhBHEiwAZrvdcv0R1hufFmkf4suSNgSTUpyqPZdQyP-FLKE2E6Y48oF442evJ_spNhoCTikQAvD_BwE&gbraid=0AAAAApRJpkgeCg_vxmIW3f57hNxCSyGSr

4 maanden geleden

Ik heb een draadloze en een met motor. Nog niet uitgeprobeerd, want het is mijn eerste zwangerschap, maar ik verwacht dat de niet draadloze beter kolft. Het komt weleens voor dat een draadloze te weinig kracht heeft om de borst helemaal leeg te maken, waardoor je borstontsteking kan krijgen. Ik zou kijken of je een kan lenen van een bekende om te proberen en anders af te wachten en een lactatiekundige in te schakelen in de kraamweek

4 maanden geleden

Ik vond ze beide niet fijn bij het kolfconsult in de kraamtijd bij mijn eerste dochter, met de Elvie had ik echt bijna geen opbrengst. Uiteindelijk voor Horigen gegaan en daar ruim 1,5 jaar heel fijn mee gekolfd. Nu wil ik in de kraamtijd weer een kolfconsult doen voor een draadloze kolf. Zonder consult was het hier echt niet zo goed gelukt denk ik, hebben ze zoiets echt niet bij jou in de buurt?

4 maanden geleden

Ikzelf vind horigen beter.. maar het is maar net wat bij je past ook. Maar ik had beduidend meer melk met de horigen

4 maanden geleden

Ikzelf vind horigen beter.. maar het is maar net wat bij je past ook. Maar ...
Ik ook!

4 maanden geleden

Ik heb ze allebei gehad. De elvie vond ik geen goede zuigkracht hebben, de opbrengst viel erg tegen tov de standaard medela die ik nog had. Later de medela handsfree gekocht en die kolft wel goed, wat je van medela mag verwachten. Enige nadeel is dat die toch niet helemaal handsfree is, er zit namelijk een externe motor aan die je toch ergens kwijt moet. Je kan die ook niet ergens aan vast maken en moet maar creatief zijn met het lusje dat eraan zit. Er is een andere kolf ‘wowmom’, nederlands merk, helemaal handsfree en schijnt sterke zuigkracht te hebben. Ik denk dat ik die deze keer ga proberen.

4 maanden geleden

Was heel blij en tevreden met mijn Elvie kolf bij de eerste!

4 maanden geleden

Ik ben mega fan van de medelijden handkolf. Voor mij werkten andere kolven niet. Lijkt me een lastige keuze nu er steeds meer merken op de markt komen 😅

4 maanden geleden

Reactie op Eefje9210

Ik ben mega fan van de medelijden handkolf. Voor mij werkten andere kolven ...
Leuk die autocorrect 😂 ik bedoel natuurlijk.medela

4 maanden geleden

Ik raad aan om een paar weken na de bevalling als de borstvoeding goed loopt een kolfconsult te doen. Dan weet je zeker dat je een kolf hebt waar je goed mee kolft. Bij m’n zoontje had ik een Philips avent kolf gekocht tegen het einde van de zwangerschap. En daar kolfde ik goed mee. Maar toen ik ging werken en op mn werk wilde kolven vond ik het fijner om 2 handsfree kolven te hebben zodat ik tijdens het kolven kon eten. Toen heb ik een kolfconsult gedaan en kolven van het merk horigen gekocht. Er waren meerdere kolven waarmee ik bij het kolfconsult een grote opbrengst had. Ik had het geluk maar tegelijk pech dat ik een grote/overproductie had. Daardoor kreeg ik met de hand of met een handkolf (medela) en eigenlijk de meeste kolven veel melk eruit. Maar had ik ook vaak borstontstekingen en kreeg mn zoontje vaak last van reflux door een te sterke toeschietreflex.

4 maanden geleden

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik ga er vanuit dat borstvoeding gaa ...
De keuze die er is, vind ik het lastig om er een voor je te adviseren. Ik ben namelijk ook geen kolf consulent. Maar de meeste die ik tegen kom met werken zijn de medela, horigen en Philips.

4 maanden geleden

Ikzelf vind horigen beter.. maar het is maar net wat bij je past ook. Maar ...
Hi welke horigen heb jij? De 3D handsfree?