11 Reacties

3 weken geleden

Ik heb een tepelhoedje gehad en ben daarna gaan kolven zodat mn tepels even rust konden hebben, maar ik kreeg zooo veel bloed bij het melk wat ik kolfde dus met pijn in mn hart gestopt met borstvoeding 馃槶 ik raad je een lactatiekundige aan die heeft er veel meer verstand van dan de vk en kraamzorg

3 weken geleden

Ik heb het ook (gehad). Vreselijk pijnlijk bij het aanhappen. Advies was om kokosolie te smeren, niet alleen na het voeden, maar ook tussendoor regelmatig. Ik krijg de indruk dat de kloven sneller genezen. Andere tip was hydrogel pads gebruiken tussen de voedingen. Tepelhoedje werd bij mij afgeraden omdat zoontje inmiddels wel goed (maar heel krachtig) aanhapt en er door gebruik van hoedje verwarring zou kunnen ontstaan. Inmiddels bijna 2 weken verder en de pijn neemt gelukkig af!

3 weken geleden

En idd.. vraag advies aan lactatiekundige en laat haar evt meekijken bij het voeden.

3 weken geleden

Ik kreeg ook kloven omdat ik hele erge stuwing en overproductie had. Me dochtertje kon daardoor me tepel niet goed pakken. Daarom eerste week met tepelhoedje gevoed. Nadat me tepels genezen waren gelijk gestopt met tepelhoedje. Mocht je dat ook doen en je kindje wilt niet meer zonder tepelhoedje drinken kan je ook met een tepelhoedje beginnen en dan tijdens de voeding ff snel eraf halen en dan opnieuw laten aanhappen. Raad je aan om ook een lactatiekundige in te schakelen mocht je twijfelen

3 weken geleden

Bij mijn eerste kindje heb ik vooral veel tepelzalf gesmeerd en ook hydrogels geprobeerd. Nu bij de tweede kreeg ik de tip om heilwol te gebruiken en dit vind ik zelf veel fijner! Je legt een plukje van die wol op je tepel en daardoor geneest het sneller. Het duurde een paar dagen maar ik zag al wel na 1 dag verbetering. Geen zalf smeren dan dus.

3 weken geleden

Dit had ik helaas op dag 3. Ik ben letterlijk een stuk van mijn tepel kwijt geraakt. Ik raad je aan om gelijk te kolven tot je tepel goed hersteld op een zachte stand. Goed insmeren met tepel cr猫me

3 weken geleden

Ik kreeg als tip van mijn kraamzorg om zilveren tepelhoedjes te gebruiken. Dat is niet voor voeding, maar voor herstel van je tepels. Ik gebruik ze nu een halve week en het is echt een verademing 馃檹馃徏 Ook door de vorm geen last meer van schurende tepels langs bh. Ik merk echt dat mijn tepels kunnen bijkomen tussen de voedingen. Smeer nu ook geen zalf meer.

3 weken geleden

Dank voor alle ervaringen! Morgen kan er een lactatiekundige langskomen.

3 weken geleden

Ik heb in de eerste weken veel de MAM kompressen gebruikt en dit zorgde ervoor dat de kloven snel verdwenen! Deed ze in de koelkast zodat ze lekker verkoelend waren. https://www.etos.nl/producten/ardo-multi-mam-kompressen%C2%A012-stuks-120846748.html

3 weken geleden

De lactatiekundige was voor mij echt de oplossing. Ik ging van smeren na elke voeding, naar helemaal niet meer smeren. Ik had blijkbaar ook de verkeerde maat kolf gekregen van mijn kraamverzorgster. Nu heb ik eentje die geen pijn meer doet. Wereld van verschil en heel blij dat ik ben gegaan.

3 weken geleden

Hier hielpen die zilveren tepelhoedjes ook heel goed. Zo plakten er geen wondvocht of beginnende korstjes in de zoogcompres of je bh vast. Dat trok ik dan steeds los wat heel pijnlijk was. Helaas is eind eerste week/begin tweede week borstvoeding geven gewoon pijnlijk. Dat was ook mijn ervaring met m'n eerste. Daarna wordt het beter. Nu is baby 4 weken en doet alleen het aanhappen aan 1 kant nog even zeer. Daar mist ook nog steeds een stukje uit mn tepel 馃檲. Helaas is dochter geen natuurtalent in goed en met grote hap aanhappen.