5 Reacties
13 uur geleden
Ik heb ook een enorm verschil, aan de ene kant max 30 en de andere kant soms wel 100. Schijnt normaal te zijn. Ik zag een filmpje waarin stond de melkklieren in je borsten zijn zussen en geen tweeling馃槄
9 uur geleden
Heb ik ook! Is normaal voor zover ik weet. Ik kolf (bijna) elke dag tijdens de eerste ochtendvoeding aan de best producerende borst terwijl ik mijn kindje aan de andere kant aanleg. Daarna verschonen en de gekolfde kant nog als toetje aanbieden. Dat werkt hier super goed. Ik kolf dan meestal zo鈥檔 30-70ml en het kost geen extra tijd. Zodoende bouw ik een beetje een vriezer voorraad (geen Amerikaanse social media taferelen ;) ) op zonder nog een extra kolf moment te hoeven inplannen.
6 uur geleden
Ik heb ook hele verschillende productie. Links kolf ik uit een volle borst 100-150 ml en rechts 150-250 ml in 10 min
Ik weet niet of het werkt maar ik heb gehoord dat speeksel van de baby kan zorgen voor meer productie. Je zou dus een beetje speeksel op de tepel kunnen smeren.
De borst even opwarmen wil ook nog weleens helpen. Je zou ook kunnen kolven na voedingen om je productie iets omhoog te krijgen als je een voorraadje wil opbouwen.
5 uur geleden
Helemaal normaal. Je borstel zitten ook niet standaard meer vol maar maken pas melk aan als je kindje er aan ligt of als je je kolf erop zet (na het toeschietreflex). Ik had eerst geen eens een toeschietreflex nodig en kolfde zo 100ml uit de een en 80 uit de ander in 3 minuten馃ぃ馃槺
Na 9 weken kolf ik 65 max uit de een en 35 uit de ander in 10 minuten. Precies wat dochter nodig heeft volgens de omrekentabel馃馃