10 Reacties

En ik hoor graag jullie ervaringen!
Geen tips, maar gaaf! Ik ben jaloers 😃 wij skippen dit jaar, maar hopelijk volgend jaar weer

15 uur geleden

Wij gaan ook. Bedacht me gisteren ineens dat we nog een ID kaart moeten aanvragen. Kleine oeps. Maar dit gaat net lukken. Ik neem lekker veel spulletjes van thuis mee. En onderweg een thermoskan met heet water en een fles koud water voor voedingen. En voor mocht er iets komen als autopech of leuke virussen: fleecekleed en een emmer. Meestal gebruiken we de emmer uiteindelijk als prullenbak. Verder geen tips. 😅 Ja, niet te druk maken. Alles loslaten, komt hoe dan ook wel weer goed.

11 uur geleden

Wij hebben het gedaan met 2,5 maand, geniet ervan en heb niet al te hoge verwachtingen, vooral als je borstvoeding geeft. Je hebt van weleda en heel lekker gezicht cremetje voor guur en koud weer, die gebruikten wij en we hebben op Vinted een mega fijne Columbia onesie skipak gekocht en wat (merino) wollen rompertjes! Voor de rest wordt iedere dag een verassing. Geniet ervan je gaat hele mooie herinneringen maken! (Je kan evt een luchtbevochtiger meenemen voor de ijle lucht, hadden wij voor de zekerheid, maar niet gebruikt)
Wij zijn ook gegaan met onze baby van 10 weken. We hebben echt een heerlijke vakantie gehad. Ik had veel dingen van wol gekocht. Wollen rompertjes, sokjes, truitjes en dekentjes. Hij bleef echt lekker warm daardoor! Wij zijn niet met hem de piste op gegaan, maar lekker in en om het huis gebleven. Lekker wandelen met hem in de draagzak, heerlijk! We hadden ook een wippertje meegenomen en die hebben we ook echt mega veel gebruikt. Van te voren ben ik naar de bekkenfysio geweest om te laten checken of ik zelf mocht skiën. Ik voelde me goed en kreeg ook een go van de bekkenfysio. Ik geef borstvoeding dus van te voren haf ik heel veel gekolfd om dus ook daagjes te kunnen skiën en dan bleef mijn man of mijn moeder met de kleine thuis. Op het eind van de week kreeg ik een borstontsteking, dat was echt geen pretje. Ik heb dus echt te veel gekolfd in een te korte tijd, echt dom. Dus daar zou ik wel mee oppassen als je ook borstvoeding geeft en wil skiën. Veel plezier !
Wij zijn ook gegaan met 12 weken en hebben een heerlijke week gehad. Ik vond het zelf iets te vroeg om te skiën maar het wandelen was ook heerlijk. De reis ging top; ze heeft bijna alleen maar geslapen. Wij hebben veel plezier gehad van een extra warme voetenzak van Jollein, deze hebe we in de wagen en in de autostoel gebruikt. Verder is zonbescherming wel belangrijk, ik merkte dat een brilletje (maar die zakje vaak af) of de kap van de wagen verder naar beneden wel prettig voor haar was. Verder sliep ze overdag enorm goed in de buitenlucht. Naar boven met de gondel ging ook prima, alleen is het beter om dit niet meteen op de eerste dag te doen zodat je kleintje aan de hoogte kan wennen. En er werd mij geadviseerd om neusspray mee te nemen, voor het geval je kleintje last krijgt van de oortjes. En geniet er vooral lekker van!

6 uur geleden

Een grote oude badhanddoek om je kinderwagen op te zetten binnen, dan ligt niet de hele vloer vol gesmolten sneeuw van de wielen.

5 uur geleden

Reactie op OngedwongenSchildpad295498

Wij zijn ook gegaan met onze baby van 10 weken. We hebben echt een heerlijk ...
Ik had bevroren melk meegenomen (koelbox met heel veel koelelementen) en kwam bevroren aan. Zodat je een startvoorraadje daar hebt, als je wil skieën. Wel testen of je kindje ontdooide melk lust, die van mij toen eerst niet. Dus super handig dat ik 2 bergen verderop stond 🤣 en de oppas stond te worstelen met fles geven.

5 uur geleden

Ik weet niet of je hoog in de bergen zit, maar de bergpas op ging ik voedend (aanleggen) doen, wat fijn voor de oortjes is. Niet heel verantwoord, maar soms breekt nood de wet. En verder heel veel genieten. Overall slapen kindjes heel goed in de bergen. Onze oudste ging doorslapen in bergen😊 en zette dat thuis door.

1 uur geleden

Ik woon in Zwitserland, dus ben al veel met de kleine man de bergen ingeweest! Hij slaapt heeerlijk in de berglucht haha. Paar tips voor wandelen ook: - Draagjas is heel fijn, als het een koude wind heeft houdt de jas het goed tegen. Goede laagjes eronder aan en vaak hoeft geen skipakje of berenpakje, dat wordt dan te warm. Wel nemen we er altijd 1 mee voor als we buiten bij een tentje gaan zitten - Wandelen kan heel goed op een geprepareerde “winterwanderweg”, in Zwitserland / Oostenrijk zijn die aangegeven met roze bordjes en zie je ook op de pistemap. Dit zijn brede geprepareerde wandelpaden in de sneeuw met veel grip. Zie foto! Vaak komen deze wandelpaden ook uit bij restaurantjes waar de pistes ook uitkomen dus kan je ook meeten met mensen die dan gaan skiën! - Vaak doe ik spikes aan onder mijn wandelschoenen zodat ik sowieso altijd grip heb, ook als er wat ijzige stukjes zijn. Die kan je voor een goed prijsje bij de Decathlon kopen - Ik heb een UV doek die ik kan gebruiken voor voeden als alle plekken buiten in de zon zijn, om de kleine man uit de zon te houden. Ook is een zonnebrilletje fijn, ook al zit hij niet in de zon is het heel erg fel om naar de zon en sneeuw te kijken - 1 skipas voor een dag delen met je partner en om en om skiën en de ander met de baby wandelen :) Veel plezier!