11 Reacties

Hoi! Geef je borstvoeding? In dat geval hoef je je sowieso geen zorgen te maken omdat je dan je antistoffen doorgeeft. Zo niet vraag ik me überhaupt af of er nog iets te voorkomen is, vaak ben je al besmettelijk voordat je zelf symptomen krijgt, en zelfs dan vraag ik me af of het binnen 1 huishouden nou echt tegen te houden is. Die kleintjes kúnnen inderdaad erg ziek worden van een verkoudheid, maar besef dat het 99 van de 100 keer ook gewoon bij hun een verkoudheid is en er verder niets ergs zal gebeuren. Ik zou er gewoon een beetje rekening mee houden met handen wassen en niet bovenop haar snotteren of spugen, maar je verder niet te druk maken. Het komt vast wel goed 😘 je kunt het nooit helemaal tegenhouden
Hier beide ouders verkouden, ook ons kleintje van 11 weken is momenteel daardoor verkouden. Ze had gisterenavond wat verhoging, hoesten en verstopt neusje.. Zit eenmaal in huis, lekker veel kroelen en goed in de gaten houden doen wij. Vaker frequenter laten drinken, even 1 borst ipv 2, zodat ze minder overgeeft en verzacht voor haar keeltje. Zolang ze alert is, vrolijk is en genoeg plasluiers heeft maken wij ons niet heel erg zorgen. Hiermee bouwt ze ook weer een weerstand op denken we maar..

gisteren

Heel eerlijk ik vind dit ver gaan😅 sowieso eenmaal ziek hangen die bacterieën ook gewoon in huis... Ik ben een alleenstaande mama en dan gaat het hoe dan ook gewoon door🙈 Lekker je mondkapje wegdoen en gewoon voor je baby zorgen😊😊

gisteren

Hier doen we niks bijzonders. Peuter is momenteel verkouden en is dol op de baby en mij kusjes geven, dus wij zijn nu ook snipverkouden geworden… ik houd de baby juist dichtbij mij, veel voeden ivm antistoffen, knuffelen en lekker hoog tegen mij laten slapen zodat hij niet zoveel last van slijm heeft. Peuter mag ook gewoon bij ons in de buurt komen, ook toen hij de enige zieke was. Je houdt het toch niet tegen. Van het cb mag ik zeezout neusspray bij de baby gebruiken, dat doe ik wel regelmatig. En idd koorts < 3 maanden is wel gevaarlijk dus dat houden we in de gaten.

Reactie op GoldenLikeDaylight

Hoi! Geef je borstvoeding? In dat geval hoef je je sowieso geen zorgen te m ...
Dit stelt gerust, dank je! Ja, gedeeltelijk borstmelk en gedeeltelijk kunstvoeding. Ze heeft de afgelopen dagen aardig wat borstmelk gehad. Misschien een mondkapje blijven dragen en handen wassen zodra je boven haar moet hangen.

Reactie op OogverblindendeSterrenbeeld442548

Dit stelt gerust, dank je! Ja, gedeeltelijk borstmelk en gedeeltelijk kuns ...
Geen zorgen maken! Ze krijgt al jouw antistoffen via de borstvoeding binnen, komt helemaal goed 😘

gisteren

Hier zelf verkouden geweest vorige week en wel rekening gehouden met hygiëne en niet kussen in haar gezicht. Maar zoals al genoemd ben je vaak al besmettelijk voordat je überhaupt zelf ziek wordt, dus je kan het niet voorkomen. Eindstand, mijn meisje is sinds gisteren verkouden. Ik knuffel haar gewoon extra en hou haar gewoon goed in de gaten. Zolang je weet wat de tekenen zijn als het "mis" gaat kan je op tijd handelen, maar voor nu is het gewoon verkoudheid en is het vooral heel zielig om haar zo te horen ademen.

19 uur geleden

Met borstvoeding geef je juist veel goede antistoffen als je bij haar bent. Hier baby vanaf thuiskomst continue verkouden door de peuter. Dan hebben ze alle virussen maar gehad

15 uur geleden

Mijn peuter en vriend hadden griep toen ik ging bevallen. Hoort erbij, bouwen ze antistoffen op. Ondertussen 7 weken en regelmatig verkouden en zn broer neemt iedere week wel een virus mee van de opvang. Zou mij er niet te druk om maken

15 uur geleden

Hoe doen jullie het met eigen verkoudheid en kerst? Ons meisje is heel erg verkouden, ook ontstoken oogje nu en moet veel huilen.. Ligt het liefst een hele dag op mij

9 uur geleden

Ik geef borstvoeding dus het zou sowieso niet doenbaar zijn om weg te blijven van de baby. Maar zelfs als mijn man ziek zou zijn, zouden we doorgaan zoals anders. Het hangt waarschijnlijk toch al in huis. Wij hebben ook een peuter die rond de baby hangt. Zij had deze week flinke koorts dus ik was wel bang maar ik denk dat het moeilijk te vermijden is, als de baby het overneemt is het maar zo.