11 Reacties

7 maanden geleden

Oeps, dit wist ik niet en spuiten mezelf al verschillende dagen in met deet ivm mijn vakantie in Griekenland...

7 maanden geleden

Ik gebruik ook deet, vooral als ik weet dat ik op een plek ben met veel teken. Denk dan beter deet dan een teek?🤷‍♀️

7 maanden geleden

Heb wel gelezen dat beter geen deet van meer dan 30% gebruiken en beter niet in de eerste drie maanden

7 maanden geleden

Citronella op een wattenschijfje naast je bed helpt ook tegen muggen. Ze kunnen niet tegen die geur, weet niet of je t ook op jezelf mag smeren, zou je bij holland en barret kunnen navragen/kopen

7 maanden geleden

Er is muggenspray zonder deet. Die is veilig.

7 maanden geleden

We hebben een grote klamboe opgehangen. Heel gezellig 😉

7 maanden geleden

Ik gebruik kids spray van de Kruidvat, dat is met Citriodol (en veilig tijdens de zwangerschap). Voor de zekerheid spray ik dat op mijn dekbed ipv mezelf en tot dusver helpt het goed!

7 maanden geleden

Wij slapen onder een grote klamboe en ik moest laatst werken in een land waar tijgermuggen zaten. Had ik niet door tot ik er een dood mepte. Toen toch deet opgespoten omdat het warm was en ik echt niet in lange kleding kon werken. Beter dat dan dengue ofzo oplopen. Maar het voelde niet fijn. Zou het voor thuis ook echt niet gebruiken. Zo’n klamboe is top en een elektrische muggen/vliegenmepper ook zeker aan te raden
Volgens lare instituut is deet 30% veilig. Momenteel ben ik in zuid-amerika en naast een goede klamboe, geimpregneerde kleding, malaria pillen smeer ik deet 30%. Zowel met ggd als vk overlegd

7 maanden geleden

Reactie op OpbeurendeSneeuwvlok391519

Volgens lare instituut is deet 30% veilig. Momenteel ben ik in zuid-amerika ...
Dat is niet helemaal waar: in het geval van Zuid-Amerika is deet veiliger dan bijv Zika en Malaria. Maar deet wordt verder afgeraden tijdens de gehele zwangerschap.

7 maanden geleden

Reactie op Kleintje2023

Dat is niet helemaal waar: in het geval van Zuid-Amerika is deet veiliger d ...