40 Reacties

2 dagen geleden

Bij ons de derde, ik herken het wel een beetje als dat het spannende en onbekende er wel vanaf is haha. Super blij maar dat spannende onverwachte is wel wat minder :)

gisteren

Leuk ik klets graag mee! Mijn cyclus was nog all over the place dus we verwachtten dat het wel even zou gaan duren maar nee 😁 Onze dochter is dalijk 1.5 als deze guppie erbij komt. Heel leuk maar ook heel spannend.

gisteren

Reactie op Neintjelief

Leuk ik klets graag mee! Mijn cyclus was nog all over the place dus we verw ...
Oh wat leuk zeg zo dicht op elkaar, maar lijkt me ook heel intens!! Mijn dochter zal 3,5 zijn. Ze was een huilbaby dus hebben even een tijdje nodig gehad om het weer op de rit te krijgen

gisteren

Hoi, hier ook een vroege positieve test zit nu 10 of 11 dpo. ik weet het niet precies want had mijn cyclus nog niet goed in kaart eind november gestopt met de pil. Mijn dochter zal 3,5 zijn als de baby geboren wordt. Ik kijk nu al uit naar dat moment, omdat ze een echte poppen moeder is. ik denk dat ze het fantastisch gaat vinden. Net als mijn vorige zwangerschap wist ik dat het “raak” was voor de test, voelde het aan alles in mijn lichaam. Dus was heel blij toen de test positief was. Nu wel al meer kwaaltjes, vorige keer nergens last van gehad.

gisteren

Hier ook de tweede ❤️ ik klets graag mee :) Bij mijn zoontje (nu 3,5) was het gelijk raak, op dit kindje hebben we wat langer moeten wachten dus super spannend en leuk dat het nu gelukt is! Ik vind het heel bijzonder, het blijft een magisch iets dat vast een tweede keer ook nog heel speciaal is, al ben ik nu wel wat banger dat er iets mis gaat. We willen dit echt super graag, maar ik merk toch al wel gelijk een beetje spanning over hoe je dat doet met twee kindjes en hoe je zorgt dat ze allebei genoeg aandacht krijgen. Die volle aandacht die ik vier jaar heb gehad voor mijn zoontje moet straks toch echt verdeeld worden en het ritme van de kindjes zal ook niet gelijk lopen, maar daar hebben ze natuurlijk wel de liefde van een broertje of zusje voor terug 🥰

gisteren

Reactie op momtobexxx

Oh wat leuk zeg zo dicht op elkaar, maar lijkt me ook heel intens!! Mijn do ...
Poh ja dat snap ik dat je daarvan mort bijkomen. Mijn dochter heeft wel veel aandacht nodig, en zolang ze die krijgt 🫠🫠 huilt ze gelukkig niet zo erg veel. Als ze dan een keer wel echt overstuur is dan vind ik dat zo moeilijk, laat staan als je dat dagelijks hebt. Hopelijk blijft dat je deze keer bespaard 😊
Hier ook al een zoontje van 15 mnd nu. Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat! Super blij en dankbaar dat er een tweede mag komen. Ben nu 5 weken dus het is nog wel pril.

gisteren

Hier ook mijn 2e! Het heeft even geduurd en had gehoopt eerder zwanger te zijn maar vet blij nu! Mijn zoontje is 3,5 als de kleine hopelijk gezond en wel geboren wordt 💙 Ik kijk er echt naar uit, hij is zo een lief jongetje dus ben heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Ik ben nu ook anders dan mijn 1e zwangerschap, toen keek ik er echt vet naar uit! Maar nu achteraf weet ik hoe zwaar de eerste 1,5 jaar kan zijn dus vind het ook wel mega spannend, ook voor de relatie met mijn man. We hebben een fijne relatie maar met minder goede nachten en een huil baby was er aardig wat spanning… we gaan het meemaken

gisteren

Leuk deze klets groep! Het zwanger worden van onze dochter (geboren in maart 2023) verliep best wel vlot: binnen 6 maanden. Deze zwangerschap duurde het ruim een jaar. Waar het de eerste zwangerschap natuurlijk onbekend en spannend voelde, voelt het nu nog steeds spannend maar misschien nog wel ietsje meer. Gezien we er ook langer over hebben gedaan, we al het eerste gesprek hebben gehad bij de gynaecoloog en ik ook inmiddels 35 ben. Tijdens dat eerste gesprek was ik al heel pril zwanger maar wisten we het nog niet 🥹. Vanmorgen de gynaecoloog aan de telefoon gehad en het nieuws verteld, zo fijn!

gisteren

Hoi allemaal! Leuk!! Ik ben ook mama van een zoontje die ook rond de 3,5 zal zijn als deze kleine spruit wordt geboren. Ik heb een tempramentvol jongentje rondlopen dus ben heeel benieuwd hoe dat gaat zijn, hij is wel ook heel zorgzaam en gek op kleine kindjes 🥰 Het duurde ook iets langer dan gehoopt dat ik zwanger zou raken, nu dus extra blij!! 🥰 Ik had het net deze ronde niet verwacht eigenlijk haha, geen typisch voorgevoel zoals bij mijn zoontje. Maar ik merk evengoed dat ik ook me soms met momenten, druk kan maken of ik mijn zoontje niks tekort zal doen.. ik probeer hierbij maar goed te bedenken dat dit een vriendje of vriendinnetje voor de rest van zijn leven is waarmee hij mag gaan opgroeien 🥰

gisteren

Ik lees een aantal broers/zussen die dan 3,5 zijn. Leuk, lopen onze beide kids gelijk op hihi! Mijn oudste is van 30-4-3023

gisteren

Reactie op Lolena1994

Ik lees een aantal broers/zussen die dan 3,5 zijn. Leuk, lopen onze beide k ...
2023*

gisteren

Ik vind het nu ook veel spannender. Vorige keer dacht ik: komt allemaal wel goed, en ondanks dat alles goed is gegaan, denk ik dat nu niet. Zit nu iedere dag te testen om de oploop in de gaten te houden en ik ben heel erg bang dat het mis gaat. Hopelijk kan ik dat snel een beetje loslaten. Hoe is dat bij jullie?

gisteren

Reactie op maaike1991*

Hier ook mijn 2e! Het heeft even geduurd en had gehoopt eerder zwanger te z ...
Wat leuk om je hier weer te treffen haha!

gisteren

Reactie op Lolena1994

Ja idd wat leuk! Mijn oudste van juni 23

gisteren

Reactie op Lolena1994

Wat leuk hè! Onze dochter is dan ook 3,5 in oktober 🥹. Moet zeggen dat ik eigenlijk het een heel fijn leeftijdsverschil vind (voor zover ik dat nu kan zeggen). Ze is zindelijk, een stuk zelfstandiger dan een jaar geleden dus hopelijk zorgt dat ook voor een stuk meer rust. Maar eens maar eens aankijken 😬, het blijven peuters. Krijg wel een brok in m’n keel als ik denk aan het moment dat ze niet meer altijd de volle aandacht zal krijgen, of dat ze ineens zó groot zal lijken ten opzichte van de baby 🥺. Dan zijn ze niet meer zo klein

gisteren

Reactie op momtobexxx

Ik vind het nu ook veel spannender. Vorige keer dacht ik: komt allemaal wel ...
Herkenbaar hoor, ik vind het nu ook iets spannender. Misschien juist omdat je al ervaring hebt met zwanger zijn en je gaat ‘vergelijken’? Had ik dit toen ook, klopt dit wel met toen etcetera… en ook omdat wij er nu veel langer over hebben gedaan dan de eerste zwangerschap

gisteren

Reactie op Juul.

Wat leuk hè! Onze dochter is dan ook 3,5 in oktober 🥹. Moet zeggen dat ik ...
Fijn dat je dit zegt! Mbt leeftijdsverschil. Mijn zoon is van maart 2023 dus ook ruim 3,5 in oktober. Net als enkele anderen hier in de app heeft de tweede een stuk langer geduurd. 1e binnen 3 maanden zwanger. De 2e heeft uiteindelijk 15 maanden geduurd en is een ivf traject geworden. (Geen specifieke reden maar ik ben 38 en dan mag je na een jaar met IVF beginnen, meteen gedaan en 1e terugplaatsing direct raak ❤️) Ik heb me het afgelopen jaar echt op lopen vreten dat er zoveel meer leeftijdsverschil zou zijn dan verwacht en nog steeds kijk ik als ik een ouder zie met 2 kindjes; “hoe veel jaar zouden die schelen?” Ik weet ook niet waarom me dat zo raakt, waarschijnlijk omdat het plan zo anders was en het natuurlijk pijn deed dat het niet lukte. Uiteindelijk realiseer ik me ook wel dat het misschien alleen maar prettiger is.. we gaan het zien!

19 uur geleden

Hoi mama’s wat bijzonder hè… en wat blijft het toch iets bijzonders. Gefeliciteerd allemaal ❤️Ik ben nu zwanger van de tweede denk uitgerekend op 4 oktober nu mijn zoontje is van 18 oktober 2024! Voor mij voelt het nu al heel anders dan de vorige keer niet meer luieren in bed en lekker chillen wanneer ik maar wil 🤪 verder voelt het lichamelijk nog niet anders maar dat zal wel komen vermoed ik. Was ook heel verrast dat het weer zo snel was gelukt na pas net ongesteld ivm de borstvoeding die ik nog geef. Zijn er nog meer mama’s die nog bv geven? En gaan jullie ermee door of afbouwen? 🍼🍼😊

18 uur geleden

Reactie op Bella1994!

Hoi mama’s wat bijzonder hè… en wat blijft het toch iets bijzonders. Gefeli ...
Hi! Ik geef ook nog borstvoeding aan mijn zoontje uit november 2024. We plannen om door te gaan en een tijdje tandem te voeden! Voor ons beiden is het nog erg fijn. Hoewel ik nu wel pijnlijke tepels heb tijdens het voeden, en mijn productie wat terug lijkt te lopen. Dit denk ik omdat mijn zoontje eigenlijk niet meer zelf los laat 😅. Hoe is het voeden tijdens de zwangerschap voor jou??