5 Reacties
2 dagen geleden
Mijn eerste werd een miskraam, 2e een prachtige dochter. De angst zit er wel ja, maar anders dan voorheen. Bij een eerste miskraam stort je wereld in, nu ik een kindje heb en voor een 2e ga zie ik het eerder al een mislukte poging en weer door. Klinkt heel hard, maar de angst is er nu eerder naar dat ik opnieuw moet beginnen met ovulatietesten enzo, dan dat ik een kindje verlies.
Ik denk dat mijn punt een beetje is, een miskraam is heel erg, maar niet het eindje van de wereld en zeker niet het eind van je kinderwens.
En dat gezegd hebbende, 80% van de zwangerschappen gaan gelukkig goed en eindigen in een mooie baby 鉂わ笍
2 dagen geleden
Reactie op Ikigai
Mijn eerste werd een miskraam, 2e een prachtige dochter. De angst zit er we ...
Oh en mijn tip is om toch echt blij te zijn! Mocht je dit kindje verliezen dan heb je toch deze weken samen gehad in plaats van die korte tijd samen in angst/ ontkenning geleefd te hebben. Ook zonde van je prille zwangerschap 馃崁
2 dagen geleden
Ik heb in september een miskraam gehad. Bij die zwangerschap hebben we bewust gewacht met vertellen tot dat we een goede echo zouden hebben en vonden we het ook lastig om blij te zijn. Bij de echo bleek het hartje niet te kloppen, het verdriet was er alsnog ook al houd je er de hele tijd rekening mee. Ik vond het zo naar dat ik die spannende eerste weken niks had gezegd, dat voelde heel eenzaam.
Nu ben ik gelukkig opnieuw zwanger en hebben we het de belangrijkste mensen gelijk vertelt. Nu kunnen we ook echt even vieren dat er goed nieuws is, mocht er iets zijn dan kunnen we die spanning ook met ze delen, dat voelt al zoveel fijner. Ik durf nu ook in het moment heel blij te zijn. Het kan nog alle kanten op gaan, dus ik leef gewoon per dag en zolang het goed gaat vieren we het.
Er is geen goed of fout, maar gun jezelf om van dit bijzondere moment al iets feestelijks te maken. 馃グ
gisteren
Reactie op Miran |
Ik ben juist blij en niet bang, maar heb geen geduld en heb geen idee wat t ...
Ja heel herkenbaar hoor, alles is zo anders dan normaal. Je lichaam voelt al gelijk als niet meer van jezelf 馃