8 Reacties

19 uur geleden

Hey, Ik heb hetzelfde probleem, moe en misselijk. Het werkt vaak om iets lichts te eten. Dan trekt het bij mij weg. Ik heb nog niks verteld tegen mijn baas. Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur. Het schijnt ook dat gember werkt tegen misselijkheid

19 uur geleden

Je bent niet verplicht over je zwangerschap te vertellen tot 20 weken. Ik werk grotendeels thuis en enkele keren op kantoor. Moet je naar kantoor voor overleg en dergelijke? Zo ja dan zou ik je kantoordagen beperken tot zulke gelegenheden om het zo te noemen door dat strategisch te plannen of aangeven dat je voorlopig wat meer thuis wilt werken voor je rust

19 uur geleden

Ga meteen naar de huisarts voor iets tegen de misselijkheid! Je wint er echt niets mee om deze te ervaren 馃槀. Bij mij was het bij mijn eerste zwangerschap allemaal wel te doen eens ik de juiste medicatie had en dan heb ik gewoon proberen doorzetten! Rond de 12 weken voelde ik me 200% beter en was ik net blij dat k niet te hard geklaagd had bij mijn werkgever want hierdoor voelde in me later in de zwangerschap minder bezwaard om af en toe dingen te weigeren

19 uur geleden

Ik ben zwanger van de 2e en realiseer me nu dat je heel veel vergeet van je eerste zwangerschap 馃ぃ. Toen kon ik al snel niet meer functioneren en zat thuis. Nu ben ik 4+5 en al valt de misselijkheid voor nu heel erg mee en ben ik het amper, maar die vermoeidheid is weer zo sterk aanwezig. Ook mijn lichaam die nu al tegen lijkt te werken, waar je dit anders pas aan het eind van je zwangerschap ervaart. Voor nu lukt het nog, maar vind het zwaar. Vooral in de avond met de zorg van mijn dochter tetwijl ik zelf al een lappenpop ben nog voor we thuis zijn.

19 uur geleden

Hoi, ik heb zelf vooral last van de vermoeidheid. Kan mijn eigen agenda gelukkig indelen maar had mijn weken nu al bomvol gestopt. Vind het ook lastig want wil liever nog niks zeggen. Dus nog even door bikkelen

18 uur geleden

Hetzelfde probleem hier. Merk wel dat mij buiten eventjes bewegen wel helpt maar zodra ik ga zitten wil ik alweer slapen. Moeilijke uitdaging idd.

18 uur geleden

Er heerst ook van alles aan griep en verkoudheid, dus je kan prima zeggen dat je je niet zo fit voelt en wat meer thuis aan het werk bent. Ik heb het wel al aan mijn directe collega verteld en binnenkort aan mijn manager. Mocht er slecht nieuws komen of ik me slechter gaan voelen, dan kunnen ze daar ook een beetje in meedenken. Hangt wel heel erg af van het sfeertje op je werk en of ze zwangerschapsklachten een beetje serieus nemen. Vorige zwangerschap had ik alleen maar last van kwaaltjes in het eerste trimester, daarna gewoon fulltime werk zonder enige moeite. Je hebt nu echt wat rust en steun nodig en daarna kun je prima weer meedoen met alles en iedereen!

8 uur geleden

Hier ook. Ik kan amper lopen van de pijn in mijn rug, dus moest mijn directeur wel in vertrouwen nemen. Je hebt namelijk meer rechten en begrip wanneer het om een zwangerschap gaat. Nu hoef ik tegen hem niet te liegen en dat voelt goed. Ik vind het ook een onmogelijke opgave als je je slecht voelt. Wanneer ik me goed voel ga ik wel liever naar werk 馃槉