26 Reacties

5 jaar geleden

Hoi!! Ik werk in de kinderopvang en soms slaan kinderen kruipen/ tijgeren over. Het kan zijn dat rollen haar manier is om van A naar B te komen. Sommige kinderen schuiven weer op hun billen de kamer door. Misschien dat ze nog gaat tijgeren of kruipen maar maak je niet bezorgd als ze dat niet gaat doen. Ik lees dat ze wel actief is en dat is hartstikke goed!

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb geen tips, maar ook een kindje die er de tijd voor neemt. Hij is bijna 10 maanden en rolt nog niet van buik naar rug. Sinds een kleine week snapt hij hoe hij vooruit moet tijgeren, maar verder dan 5 cm komt hij niet. Ben met hem naar de kinderfysio geweest en die zegt dat we hem kunnen uitdagen door speeltjes iets buiten bereik te leggen. Werkt nog niet zo goed (dan geeft hij snel op).. verder zij ze dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat sommige kindjes wat sneller zijn dan anderen.

5 jaar geleden

Je kan een speeltje dat ze heel leuk vind iets voor haar neerleggen zodat ze er naar toe moet kruipen en dan steeds iets verder neerleggen. En verder komt het echt vanzelf

5 jaar geleden

Hoi! Zo laat is ze toch niet? Ik lees overal tussen 7 en 10 maanden. Mijn dochter is van 18/9 en kruipt sinds 2 weken, ze zat daarvoor ook altijd op handen en knieen en opeens deed ze het! Het komt wel goed! 😊

5 jaar geleden

Oh ja wij hebben geoefend door het voor te doen, haha wij kruipend door de kamer dus hahaha 🙈 en idd iets neer leggen wat ze heel graag wil hebben ,😊

5 jaar geleden

Joona ook 10 maanden en doet dat ook nog niet. Hij rolt en staat ook heel goed op zijn voetjes recht.. Ik zou er me echt geen zorgen over maken. Dat komt wel! Ieder zijn tempo.

5 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 10 maanden, sinds 2 weken een beetje tijgeren maar ook niet heel ver weg, merk wel(ivm gladde vloer)dat het beter gaat op een kleed, of op blote voetjes en zonder broekje. Ik denk dat hij ook het kruipen gaat overslaan, want lopen aan 1 hand is al feest

5 jaar geleden

mijn dochter ook niet hoor! ze rolt en schuift alle kanten op. ze ging van de week voor het eerst zelf (perongeluk) zitten en ze wist soort niet wat ze moest doen. hilarisch. lopen en staan doet ze ook nog niet. ik maak me verder niet druk het komt vanzelf wel!

5 jaar geleden

Hier ook een kindje wat nog niet tijgert en kruipt. Ik maak me niet zo'n zorgen. Omrollen heeft ie ook nauwelijks gedaan (kan het wel maar doet het gewoonweg niet) terwijl hij juist weer heel snel was met zitten en nu weer graag wil staan. Wij leggen ook speeltjes wat verder van hem af zodat hij moet reiken om eraan te komen, dit leggen we dan steeds iets verder weg. Ook ondersteun ik zijn voetjes/onderbeentjes sinds een paar dagen. Ik merk dat hij zich dan daar tegen afzet om vooruit te komen

5 jaar geleden

Ik zou je geen zorgen maken. Mijn dochter kroop met 11 maanden pas en liep al met 14 maanden.. Nu is mijn zoon bijna 10 maanden en die kan nog niet zelf zitten,maar schuift al wel de hele kamer door😉

5 jaar geleden

Elk kindje heeft een eigen tempo inderdaad en wat speeltjes buiten bereik neerleggen is al een hele goeie als je het wel wilt stimuleren. In ons geval (ons meisje is nu 9,5 maand) was de hond zo interessant dat ze daar de hele tijd heen wilde en die verplaatste dan als ze eraan kwam haha.. ze was al na een aantal weken vrij sterk in haar lichaampje en doet nu haar eerste stapjes om tafel en achter loopkar. Wij moeten haar echt continue in de gaten houden want ze is zo snel en doet van alles wat niet mag/kan. Mijn tip: geniet er ook op sommige momenten nog maar even van, alles heeft zo z'n voor en nadelen

5 jaar geleden

Mijn zoon is bijna 10 maanden en doet dit ook nog steeds niet. Ik geef hem de ruimte hiervoor soms help ik hem erbij maar dat vind hij niet leuk dus zet ik wat speelgoed verder weg om uit te dagen. Maar ik heb zo iets van het komt van zelf wel goed ik ga hem niet dwingen. De 1 is sneller dan een ander.

5 jaar geleden

Ik ken het...ben ook met momenten onzeker hierover maar er ook van overtuigd dat elke kindje het op zijn eigen tempo doet. Mijn zoontje is nu 9,5 maanden en tijgert sinds 2 weken. Kruipen of zelf gaan zitten nog niet. Als wij hem zittend wegzetten dan kan hij gerust een uur lang stabiel zitten en spelen, draait zijn romp dan ook goed mee als hij iets wilt pakken. Hij vind alleen staan en op die manier zijn benen gebruiken totaal nog niet interessant hihi...

5 jaar geleden

Als ze op handen en knieën heen en weer wiebelen, is vaak het begin van kruipen. Er zijn ook kindjes die het overslaan en gewoon de hele ruimte door rollen om ergens te komen, of op de kont schuiven.

5 jaar geleden

Mijn zoon heeft er ook nog geen zin in. Hij wilde ook steeds niet op zn buik. Gilde moord en brand zodra hij op zn buik moest. Dat doe hij nu wel ineens sinds een week of 2. Ligt zelfs te slapen op zn buik. Hij schuift op de grond alleen nog maar naar achteren en moppert dan omdat hij eigenlijk naar voren wilt.

5 jaar geleden

Reactie op Suzanne12

Hoi! Ik heb geen tips, maar ook een kindje die er de tijd voor neemt. Hij i ...
Hi, wij hebben ook een jongetje die moeilijk te motiveren was. Bij ons lukte het door maisvingers net buiten bereik te leggen. Voor eten doet hij veel meer dan voor speelgoed 😝 hierdoor kreeg hij door hoe hij vooruit moest tijgeren. Ondertussen tijgert hij het hele huis door.

5 jaar geleden

Reactie op Annemarijn

Hi, wij hebben ook een jongetje die moeilijk te motiveren was. Bij ons lukt ...
Haha dat ga ik hier ook is proberen mijn zoontje is ook moeilijk te motiveren kan van alles doen maar nog krijg ik hem niet vooruit maar voor iets lekkers misschien wel

5 jaar geleden

Hi! Mijn dochter is van 17-08 (uitgerekende datum was 01-09) en ze tijgert pas net sinds een paar dagen. Ze kan sinds een maand op haar kont vooruit schuiven. Mijn zoontje kon op die leeftijd al rond de tafel lopen en kroop het hele huis door. Ieder kindje is anders en komt vanzelf 😊.

5 jaar geleden

Ik was 23sep uitgerekend 1oktober is ze geboren. Hier kruipt ze, ze staat loopt, tijgert ze wilt zelfs al op de tafel gaan klimmen🤔 met een been erop..

5 jaar geleden

Reactie op Annemarijn

Hi, wij hebben ook een jongetje die moeilijk te motiveren was. Bij ons lukt ...
Ohh dat ga ik morgen proberen! Ik denk dat hij voor eten ook wel zn best gaat doen 🤣