25 Reacties

5 jaar geleden

Cb vertelde mij dat baby's sowieso 300 cc minimaal moet drinken qua melk. Dus ik zou het nog niet doen.

5 jaar geleden

Ik denk dat het nog erg vroeg is om naar 2 flessen over te gaan. Wat je zou kunnen doen is als hij de fles van in de middag niet drinkt daar pap van maken of de andere 2 flessen voller maken. Ik zou die fles wel steeds aan blijven bieden. En extra vocht in zijn avondeten en fruit mengen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op Anoukhein

Cb vertelde mij dat baby's sowieso 300 cc minimaal moet drinken qua melk. D ...
2 flessen is toch meer dan 300 of zie ik dit nu verkeerd

5 jaar geleden

Reactie op Anoukhein

Cb vertelde mij dat baby's sowieso 300 cc minimaal moet drinken qua melk. D ...
Dat drinkt hij ook wel met 2 flessen. Hij drinkt dan 180+180..

5 jaar geleden

Mijn dochter is ook over naar 2 flessen sinds vandaag. Was de laatste tijd al een geworstel met de middagfles (eigenlijk alle, maar vooral middag) die van mij drinkt juist heel goed water en dixsap. Ik volg haar gewoon

5 jaar geleden

Reactie op Jayleebella

Mijn dochter is ook over naar 2 flessen sinds vandaag. Was de laatste tijd ...
Een tijd geleden had ik ook het CB aan de lijn. Toen zat hij nog op 4 flessen en gaf ze aan dat meestal rond de 9 maanden over gaan naar 2 flessen, dus toen dacht ik jeetje nu moet ik snel over naar 3. Dat ging toen heel goed erin allemaal. Nu opeens krijgt hij nog maar 2 binnen want die tussen de middag weigert hij volledig. Het is natuurlijk wel tegelijk met de tandjes dus weet niet goed te onderscheiden of het daaraan ligt of inderdaad 2 flessen voldoende voor hem is.

5 jaar geleden

Hij is er duidelijk klaar voor. Ze regelen dat vaak heel goed zelf wel dat ze voldoende binnen krijgen. En als je het water en klein smaakje geeft (ik geef slimpie, dat is zonder suiker) gaat er waarschijnlijk wel meer vocht in.

5 jaar geleden

Een tijd geleden had ik ook het CB aan de lijn. Toen zat hij nog op 4 fless ...
Mijn dochter krijgt ook der tandjes maar merk niet echt wat aan haar. Zal per baby verschillen. Toen ze van 4 naar 3 flessen ging gaf ze dit ook zelf aan en ook dit was eerder dan "het boekje". Die van mij wordt duidelijk gewoon veel enthousiaster van water brood en eten dan de fles. Ze zal er wel eerder aan toe zijn. Als je bang bent voor te weinig vocht gewoon goed de luiers in de gaten houden.

5 jaar geleden

Dat drinkt hij ook wel met 2 flessen. Hij drinkt dan 180+180..
Oeps, blond!!! Mijn hoofd is in weekend modus

5 jaar geleden

Hier is hij van 26/9 en ben ook naar 2 flessen gegaan sinds eergisteren. Hij heeft liever water en vaste voeding. CB die ik gisteren sprak eigenlijk geen goed of fout, wel wat snel. Maar voel het zelf aan en hij eet prima. Zuivel wel geven dan nu (volle kwark/joghurt)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Toevallig! Heb van de week ook met het cb gebeld. M’n dochter wil de fles voor het slapen vaak niet.. cb vertelde dat ze het zelf goed aan gaf. Dus stapje voor stapje de laatste fles maar afbouwen. Ook omdat het zo kort op elkaar is. Avond eten + toetje en dan nog een fles. Wel moet ze meer water of thee etc tussendoor drinken.. dat is niet echt haar favo. 🤔 Krijg ik er moeilijk bij haar in..

5 jaar geleden

Hoi, ik lees dat sommige mama's ook een toetje geven na het eten. Mijn vraag is geef je het direct na het eten of wacht je eerst even een half uurtje? En wat geef je als doet je? En doen jullie dit elke dag of af en toe? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor 😉 ik geef zelf ook wel een toetje en deze wisselt nog weleens van yoghurt, appelmoes of danootje (eigen merk zijn niet te duur ook) en soms bij heel mooi en warm weer een waterijsjes 🥰

5 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Wil meestal nog maar 2x bv. Soms 3, maar meestal tussen de middag niet meer. Tja, dan houdt het ook op. Hij drinkt wel water ook.

5 jaar geleden

Reactie op pmlvandervelde

Mijn zoontje is bijna 9 maanden. Wil meestal nog maar 2x bv. Soms 3, maar m ...
Geef je dan 's ochtends na het opstaan en weer voordat ie naar bed gaat bv? Mag ik vragen hoe lang een gemiddelde bv sessie bij jou duurt? Ben heel benieuwd 😊

5 jaar geleden

Hoe lang zit je al op 2 a 3 voedingen en hoeveel zat je voorheen? Gewoon nieuwsgierig, geef ook nog borstvoeding (8,5 maand) en ze begint ook steeds minder vaak te drinken. Blijft je productie nog wel goed?

5 jaar geleden

Reactie op Miertje

Hoi, ik lees dat sommige mama's ook een toetje geven na het eten. Mijn vra ...
Ik geef gelijk na het warme eten gelijk een toetje. Soms wilt ze haar eten niet meer (na het meestal bijna helemaal opgegeten te hebben) en een toetje erna gaat er vaak helemaal in. Ik geef die yogolino of kwarkolino van Nestlé. Vind ze persoonlijk erg duur dus ben nog opzoek naar een andere optie, maar ze vind ze heerlijk. Na het toetje rond 6 drinkt ze om 7u ook nog een 180 fles voor dat ze naar bed gaat

5 jaar geleden

Hier 8,5 maand en nog 4 x bv: ochtend, middag, avond en nacht. Middag begint ze soms te weigeren. Kolf nu als ze niet drinkt maar heb eigenlijk ook niet zo veel melkvoorraad meer nodig dus denk er over om te stoppen met kolven maar vind het ook beetje spannend omdat melk dan wel iets zal gaan teruglopen vermoed ik. Wil nog graag voorlopig bv blijven geven maar die nachtvoeding zou er wel af mogen 😄🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Maximelopulissa

Ik geef gelijk na het warme eten gelijk een toetje. Soms wilt ze haar eten ...
Liga koekje met wat sinasappelsap of diksap 😊

5 jaar geleden

Probeer de fles koud te geven. Mijn meissie heeft ontzettend last van haar tandjes en ze wilde niks meer geen fles geen warm eten maar wel koud fruit en water. Dus hop fles koud aangemaakt en dit werkt als een trein. Even goed roeren en klaar!

5 jaar geleden

Wauw. Mijn zoontje is 9 maanden maar is zeker 6 keer per dag uit op melk..en dan niet uit de fles. Hij beschouwt eten als leuk tijdverdrijf, melk is the real thing.