45 Reacties
5 jaar geleden
Als jouw dochter het op uitzonderingen na goed doet op dit tijdstip, waar dan veranderden? 😉 Mijn zoon is van 30-09-19 en gaat tussen 18:30 en 19:00 uur naar bed, beetje afhankelijk van hoe laat ie 's middags wakker wordt. Binnen 30 min. slaapt ie altijd wel. 'S middags doet ie 1 slaapje vanaf 12 uur, gemiddeld 2 uurtjes. Soms iets langer en soms iets korter! 'S ochtends wordt ie gemiddeld tussen 06:30 en 07:00 uur wakker.
5 jaar geleden
Mijn dochter van 17-9 -2019 gaat 19.15 en slaapt tot 8.00 ongv .in de middag 1.5 tot 2 uur
5 jaar geleden
Reactie op Rachelle1989
Als jouw dochter het op uitzonderingen na goed doet op dit tijdstip, waar d ...
Ze slaapt moeilijk in, lijkt nog niet altijd moe en is als ze dan slaapt elk uur wakker en heel onrustig in haar slaap. Ik dacht als ze dan inderdaad misschien te vroeg gaat slapen ze nog niet moe genoeg is en niet in diepe slaap raakt of iets dergelijks. Het is ook niet de bedoeling haar ineens tot 20 uur op te houden maar zou voor haar fijn zijn als ze wat comfortabeler is als ze slaapt. En scheelt ons een hoop heen en weer geloop 😉
5 jaar geleden
Onze zoon is van 7 sept 2019, als je denkt dat de ene fase voorbij is begint de volgende weer haha
Aantal maanden terug uit het niets steeds rond 6 uur wakker terwijl dit normaal rond 7 uur is. Laatste tijd juist weer problemen met inslapen, hij slaapt overdag 1-2,5 uur, en gaat tussen 19.15 en 20 uur naar bed. Het inslapen lijkt hij nu een soort bewust te weigeren en uiteindelijk valtie dan rond 21 uur in slaap. Tel daar ook nog wat night terrors bij op en het is feest.
Ach, als ik onze moeders hoor was het vroeger niet anders en kregen we het advies het niet teveel te willen corrigeren omdat ze het zelf wel aangeven, en inderdaad, gelukkig is het vroege wakker worden vanzelf weer over gegaan, hopelijk gebeurd dat ook met het late inslapen haha
5 jaar geleden
Waarschijnlijk een fase. Mijn dochter gaat rond 18.30 uur naar bed en het duurt echt even voordat ze in slaap valt. Ze is veel aan het kletsen en kijkt naar buiten 😂. Zolang ze niet huilt laten we het maar gaan. Soms even naar boven en zeggen: 'nu moet je echt gaan slapen'.
Bij mijn oudste dochter ook een tijdje gehad. Ging vanzelf weer over.
5 jaar geleden
Ik vind het helemaal niet raar of vroeg hoor!! Bedoelt het CB niet het aantal uur? Dus als ze om 18.00 maar bed gaat en om 7.00 wakker word ze 13 uur slaapt??
Ons zoontje van 24/09/2019gaat ook rond 18.30 naar bed, slaapt dan rond 19.15, hij is wel al om 5.50 wakker....
Slapen overdag is wel drama. Soms 2 x een half uurtje, soms 1x 3 kwartier en soms gewoon niet. Geen ritme in te krijgen momenteel🙄
5 jaar geleden
Ze slaapt moeilijk in, lijkt nog niet altijd moe en is als ze dan slaapt el ...
Snap je helemaal! Je zou eens kunnen proberen een paar dagen je dochter een half uurtje later naar bed te doen. Kijken of ze dan sneller slaapt en hopelijk ook wat rustiger!! 🤞🏻
5 jaar geleden
Onze dochter gaat tussen 19.45 en 20.00 naar bed. Is wakker rond 8.45 als ze kan uitslapen en slaapt op vrije dagen van 12 tot 3 ongeveer
5 jaar geleden
Wow al jullie kids doen allemaal al 1 slaapje tussen de middag, mijn dochter is daar echt nog mee aan het tobben.
Als ze 1 slaapje doet, tussen de middag gaat ze tussen 19:00 en 19:15 naar bed.
Als ze 2 slaapjes doet, en dus later wakker is, gaat ze tussen 19:45 en 20:00 naar bed.
5 jaar geleden
Onze zoon is van (3-9-2019)
Hij doet tussen de middag een slaapje van 2uurtjes en gaat om 20:00 uur naar bed. Hij is vaak rond 08:30/09:00 uur wakker. Hij heeft dit altijd al gehad lange nachten slapen. Zit waarschijnlijk in de genen, die hij geërfd heeft van zn vader😅